جدیدترین آموزش گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

اینستاگرام بالاخره تصمیم گرفت عطش کاربرانش را فرو بنشاند؛ منظور عطش همان کاربرانی است که اینستاگرام به صورت رسمی تأییدشان نکرده یا به اصطلاح، تیک آبی دریافت نکرده‌اند. چندی پیش این کمپانی سه ویژگی جدید معرفی کرد. هدف این ویژگی‌ها امن‌تر کردن اینستاگرام و تبدیل آن به مکانی قابل اعتمادتر برای دور هم جمع شدن است. برای اولین بار این پلتفرم به کاربران راهی سر راست برای درخواست تأییدیه یا همان تیک‌های آبی حساب‌‌ها ارائه می‌دهد.

برای دسترسی به بانک اطلاعاتی غنی سایت مای‌ترفند درباره اینستاگرام، روی این لینک کلیک کنید.

در اینستاگرام علامت‌های تیک آبی بسیار کمیاب هستند، حتی در میان برندها و چهره‌های نام‌آشنای بسیار بزرگ. تایید شدن در این پلتفرم، تا امروز فقط از دست افسانه‌ها و اسطوره‌ها بر می‌آمده است. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند در پشت پرده‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد، البته اگر یک نفر را می‌شناسید که می‌داند، باز هم تفاوت زیادی در قضیه حاصل نمی‌شود. شاید باورتان نشود، اما حتی یک سری بازار سیاه‌های سطحی وجود دارند که افراد در آنجا هزینه‌های هنگفتی متحمل می‌شوند تا یک نفر در دریافت یک وضعیت تایید شده برای حسابشان، به کمک آن‌ها بیاید (کمک که نه، در واقع جیبشان را می‌چاپند). تمام این قضیه «تیک‌های آبی»، همیشه به نوعی مبهم بوده است. چراکه فقط تعداد کمی تیک‌های آبی، آن هم بدون هیچ الگوی مشخصی، بین بعضی کاربران توزیع شده‌اند.

اما حالا به نظر می‌رسد آن دوران دیگر به پایان رسیده است. هنوز برای اینکه بگوییم اینستاگرام تیک‌های آبی بیش‌تری میان کاربران توزیع خواهد کرد یا خیر، خیلی زود است. منتهی اینستاگرم، حداقل فرایند انجام این کار را شفاف‌تر کرده است. حالا هر کاربری می‌تواند با انجام فقط چند مرحله، به اینستاگرام درخواست تایید شدن بدهد. به این نکته توجه کنید: در آزمایشات ما، گزینه درخواست گرفتن تاییدیه در سیستم iOS وجود داشت اما هنوز در برنامه اینستاگرام اندرویدی که اتفاقاً بروزرسانی نیز شده بود، همچین گزینه‌ای تعبیه نشده بود.

اگر کنجکاوید بدانید برای انجام چنین کاری واجد شرایط هستید یا نه، در ادامه توضیحات این سیستم تاییدیه‌ی جدید توسط خود اینستاگرام در آخرین اظهار نظرشان را مطالعه کنید:

تیک‌های آبی راه کارآمدی هستند که می‌توانند به شما اطمینان بدهند آیا حسابی که در حال تعامل با آن هستید، حساب تایید شده یک چهره عمومی قابل توجه، یک سلبریتی، یک برند جهانی یا یک موسسه مستقل هست یا خیر. امروز برای حساب‌هایی که دنبال‌کنندگان بسیاری دارند و با معیارهای مورد نظر ما مطابقت دارند، راهی جدید فعال می‌کنیم تا بتوانند با استفاده از یک فرمی که درون خود برنامه اینستاگرام وجود دارد، درخواست دریافت تاییدیه (تیک‌های آبی) بدهند.

در صورتی که توضیحات بالا شامل حالتان می‌شود، ادامه مطلب را برای اطلاع از نحوه اعلام درخواست بخوانید.

1) پیدا کردن گزینه ارسال درخواست

از طریق پروفایلتان، به منوی تنظیمات (Settings) بروید و سپس گزینه‌ای با عنوان «Request Verification» را بیابید.

2) مدارکتان را تایید کنید

اسناد مربوطه را برای اینستاگرام فراهم کنید. اینستاگرام IDهای مجلد دولتی (مانند گواهینامه رانندگی، پاسپورت یا سایر کارت‌های ID ملی) را قبول می‌کند. به جای آن می‌توانید اسناد رسمی‌ای چون قبض‌های ماهانه، فرم‌های مالیاتی یا حتی قراردادهای شرکتی نیز ارائه کنید. این اسناد در پروفایلتان به نمایش عموم در نخواهند آمد.

در صورتی که مدرک ارائه‌شده‌تان با نام قانونیتان مطابقت نداشته باشد، ممکن است دیگر شانسی برای انجام این کار نداشته باشید. ما از اینستاگرام درخواست کرده‌ایم درباره اینکه آیا این اسناد باید دقیقاً با اطلاعات حساب کاربر مطابقت داشته باشند یا فقط آن فایل‌ها را محض داشتن و ارجاع کردن به آن‌ها می‌خواهند، توضیحات مفصل‌تری ارائه دهند.

3) صبر کنید تا اطلاعاتتان بررسی شوند

در حینی که اینستاگرام درخواست شما را بررسی می‌کند، صبر پیشه کنید. اینستاگرام می‌گوید در صورتی که درخواستتان تایید یا رد شود، نوتیفیکیشنی دریافت خواهید کرد که خبر مربوطه را به شما می‌دهد. بنابراین منتظر چنین پیامی بمانید. در صورتی که درخواستتان رد شود، می‌توانید پس از 30 روز دوباره درخواست دهید.

نکات و نیازمندی‌ها

قبل از آنکه درخواست دهید، ارزشش را دارد یک بار نیازمندی‌های اینستاگرام برای داشتن یک حساب تایید شده را بخوانید. اینستاگرام با توجه به مرکز فعالیت خود روی تیک‌های آبی، حساب شما را در مؤلفه‌های «اعتبار، یگانگی، تکمیل بودن و شهرت» ارزیابی می‌کند. این‌ها معیارهایی هستند که باید علاوه بر پایا بودن حسابتان، توسط خط مشی این پلتفرم، مورد تایید قرار بگیرند.

این معیارهایی که گفته شد، به چه معنی هستند؟

اینستاگرام یک حساب دارای اعتبار را حسابی تعریف می‌کند که «نماینده یک شخص، کسب و کار یا یک موسسه حقیقی باشد».

وقتی اینستاگرام می‌گوید حساب باید «یگانه» باشد، این در واقع بدین معناست که می‌خواهد – به جز در موارد «حساب‌های دارای زبانی خاص» – فقط یک حساب کاری یا یک حساب فردی را تایید کند.» اینستاگرام برای کاربران خاطرنشان می‌کند که «حساب‌های عامه‌پسند تایید نخواهند شد

برای تکمیل بودن یک حساب، آن حساب باید عمومی، دارای عکس پروفایل، بیو و حداقل یک پست باشد. ضمناً اینستاگرام به طور خاصی ذکر کرده است که حساب «نباید دارای لینک‌های «add me» (مرا اضافه کن) به سایر شبکه‌های اجتماعی باشد». بنابراین همه‌چیز را اینطور که گفته شد تظیم کنید.

معیار آخر، سخت‌ترین معیار است. اینستاگرام می‌خواهد که اکانت مورد نظر، «مشهور»  باشد. حالا شاید فکر کنید حسابتان مشهور باشد، منتهی به جز در صورتی که «یک شخص، برند یا موسسه مشهور نباشید و کاربران نامتان را به فراوانی جستجو نکرده باشند» به احتمال زیاد نخواهید توانست موجبات موفقیت در این مسیر را فراهم کنید. اینستاگرام در این باره بیش‌تر توضیح می‌دهد. اینستاگرام می‌گوید «حساب‌هایی را که در منابع خبری متعدد ذکر شده‌اند» بررسی می‌کند و محتواهای پولی نیز در این بررسی حساب نمی‌شوند. با وجود اینکه نحوه کار اینستاگرام هم‌اکنون بسیار شفاف‌تر از پیش است، اما این بخش قضیه هنوز هم امکان برداشت کردن تفاسیر متفاوتی را ایجاد می‌کند.

به خاطر داشته باشید که حتی با وجود این فرم درخواست جدید، هنوز هم بیش‌تر کاربران قادر نخواهند بود موجبات موفقیت خود در این مسیر را فراهم کنند. از لحاظ تاریخی هم که بخواهیم نگاه کنیم، کل این قضیه یک جورهایی غیر قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد.گاهی اوقات بعضی کاربران محبوب که دادن تیک‌های آبی به آن‌ها به کوچک‌ترین فکری نیاز ندارد، دارای وضعیت تایید شده نیستند! این در حالی است که سایر افرادی که شهرت آن‌ها در انظار عمومی فوق‌العاده پایین‌تر از کاربران مورد قبل است، این تیک‌های آبی را دریافت می‌کنند. ما مطمئن نیستیم آیا هنوز هم پشت قضیه تایید حساب‌ها سر و سری وجود دارد یا خیر، منتهی حداقل در حال حاضر فرایند این کار، عمومی شده و در دسترس همگان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید