آموزش غیرفعال کردن Live Photos در آیفون

دلیل غیرفعال کردن Live Photos چیست؟ ویژگی Live Photos در آیفون با ضبط ویدیو و صدا برای یک لحظه قبل و بعد از گرفتن عکس، زمینه اضافه ای را به عکس های ثابت شما ارائه می دهد. نتیجه نهایی یک کلیپ 1.5 ثانیه ای به همراه عکس ثابت است. عکس‌های زنده شبیه به GIF هستند و می‌توانند به‌عنوان ویدیو با صدای کامل ذخیره شوند.

این ویژگی می تواند راهی سرگرم کننده برای ذخیره خاطرات خاص باشد. می‌توانید ویدیوهای بامزه‌ای از خنده نوزادان یا توله‌سگ‌هایی که دم‌هایشان را تکان می‌دهند در حین گرفتن عکس ذخیره کنید. با این حال، برخی از معایب نیز برای Live Photos وجود دارد، مانند مسائل مربوط به فضای ذخیره‌سازی و حفظ حریم خصوصی. اگر می‌خواهید عکس‌های زنده را غیرفعال کنید، این چیزی است که باید انجام دهید.

نحوه غیرفعال کردن Live Photos

Live Photos به طور پیش فرض در آیفون روشن است. دو راه برای خاموش کردن آنها وجود دارد. آنها را می توان به طور موقت برای یک جلسه عکس یا به طور دائم در برنامه تنظیمات خاموش کرد.

برای خاموش کردن Live Photos برای یک جلسه عکس:

  • برنامه دوربین آیفون را باز کنید.
  • برای خاموش کردن Live Photos، نماد Live Photos را در بالا تغییر دهید.
  • برنامه دوربین دفعه بعد که برنامه دوربین را باز می کنید، Live Photos را دوباره به طور خودکار روشن می کند.

برای خاموش کردن دائمی Live Photos:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • Camera را از لیست منو انتخاب کنید.
  • Preserve Settings را از منو انتخاب کنید.
  • تنظیمات Live Photos را خاموش کنید.

دلیل غیرفعال کردن Live Photos

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید Live Photos را در آیفون خود غیرفعال کنید. یکی از دلایل اصلی این است که Live Photos فضای بیشتری را در گوشی شما اشغال می کند. یک Live Photo تقریباً دو برابر یک عکس ثابت استاندارد فضایی را اشغال می کند، و اگر به طور مکرر با آیفون خود عکس می گیرید، می تواند به سرعت اضافه شود. اگر فضای ذخیره‌سازی شما کم است، خاموش کردن Live Photos می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در فضا هنگام عکس‌برداری کمک کند.

عکس های زنده برای همه اشکال عکاسی ایده آل نیستند. اگر در نور کم عکس می گیرید، ممکن است بخواهید برای کیفیت تصویر بهتر، Live Photos را خاموش کنید.

همچنین نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی در رابطه با Live Photos مطرح شده است. Live Photos قبل و بعد از گرفتن عکس و ضبط صدا ضبط می کند. بسیاری از افراد به طور تصادفی با حرکت دادن تلفن پس از گرفتن عکس در حالی که عکس زنده هنوز در حال ضبط بود، چیزهایی را روی دوربین گرفته اند که نمی خواستند.

صدای ضبط شده با Live Photo نیز هنگام مشاهده Live Photo در رول دوربین شما پخش نمی شود، بنابراین در ارسال Live Photos برای دیگران بدون گوش دادن به صدا نیز نگرانی وجود دارد. برای شنیدن صدای ضبط شده، باید آیفون خود را قطع کنید و کل Live Photo را پخش کنید.

در نهایت، نگرانی هایی بر اساس صدا و فیلم ضبط شده به دست آمده قبل از گرفتن عکس مطرح شده است. وقتی Live Photos روشن است و برنامه دوربین باز است، آیفون دائماً در حال ضبط است تا ویدیو و صدای قبل از عکس را به دست آورد. فیلم و صدای ضبط شده فقط در صورتی در دستگاه ذخیره می شود که عکس گرفته شود. با این حال، کاربران ممکن است با دانستن اینکه به طور مداوم ضبط می شوند، احساس ناراحتی کنند.

نگرانی های حفظ حریم خصوصی آیفون

حفظ حریم خصوصی برای بسیاری از کاربران آیفون و فناوری مصرف کننده بیشترین نگرانی را دارد. تنظیمات Live Photos یک گزینه سرگرم‌کننده برای ثبت خاطرات بیشتر پشت عکس‌هایتان است، اما اگر مراقب نباشید ممکن است چیزی را در پس‌زمینه بگیرید که برای آن برنامه‌ریزی نکرده بودید.

تنظیمات آیفون خود را دوباره بررسی کنید تا ببینید چه تنظیمات دیگری ممکن است در مورد آن وجود داشته باشد که می تواند منجر به نگرانی در مورد حریم خصوصی شود.