آموزش شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش مک

مواقع زیادی وجود دارد که ضبط صفحه نمایش مک شما می تواند مفید باشد. شاید بخواهید یک آموزش اسکرین‌ست بسازید. شاید شما در حال ایجاد یک ارائه تجاری هستید. یا شاید شما علاقه مند به ایجاد یادداشت های ویدئویی برای خود هستید.

دلیلش هرچه که باشد، ساده و آسان است. بنابراین در اینجا نحوه شروع و توقف ضبط صفحه نمایش مک با چند روش مختلف آورده شده است.

نحوه ضبط صفحه نمایش مک با استفاده از ابزار Screenshot

ساده ترین روش برای ضبط صفحه نمایش مک، استفاده از Screenshot Utility است. این ابزار به شما امکان می دهد تا علاوه بر اسکرین شات، از صفحه نمایش ضبط شده نیز عکس بگیرید.

برای باز کردن ابزار، کلیدهای Cmd + Shift + 5 را روی صفحه کلید خود فشار دهید. در پایین پنجره ای که ظاهر می شود، دو گزینه Record Entire Screen و Record Selected Partion را مشاهده خواهید کرد.

اگر Record Entire Screen را انتخاب کنید، نماد دوربین ظاهر می شود. اگر از بیش از یک مانیتور استفاده می کنید این کار مفید است. فقط دوربین را به صفحه ای که می خواهید ضبط کنید منتقل کنید و برای شروع ضبط کلیک کنید.

اگر ضبط بخش انتخاب شده را انتخاب کنید، گوشه های کادری را که می بینید بکشید تا اندازه فریم را تنظیم کنید. همچنین می توانید کادر را به قسمت دیگری روی صفحه نمایش خود منتقل کنید.

با کلیک بر روی گزینه ها می توانید گزینه های مختلفی را برای ضبط صفحه Mac خود انتخاب کنید. این شامل انتخاب میکروفون مورد نظر، مکانی که می‌خواهید ضبط خود را در آن ذخیره کنید و موارد دیگر می‌شود. پس از آماده شدن، دکمه Record را بزنید تا ضبط شروع شود.

چگونه ضبط صفحه نمایش مک را متوقف کنیم

هنگامی که ضبط را کامل کردید، ممکن است در مورد نحوه متوقف کردن آن سردرگم شوید، زیرا پنجره ابزار اسکرین شات در مقابل شما قابل مشاهده نخواهد بود. در عوض، باید یک نماد Stop کوچک در سمت راست بالای نوار منوی macOS ببینید. به سادگی روی آن کلیک کنید تا ضبط صفحه در مک شما متوقف شود.

همچنین می توانید Cmd + Control + Esc را فشار دهید تا ضبط متوقف شود. یا Cmd + Shift + 5 را فشار دهید و نوار اسکرین شات با گزینه ای برای توقف ضبط دوباره ظاهر می شود.

ضبط به طور خودکار در دسکتاپ ذخیره می شود و شما پیش نمایشی از آن را در گوشه سمت راست پایین صفحه خود خواهید دید (مشابه زمانی که از صفحه عکس می گیرید). اگر روی این پیش‌نمایش کلیک کنید، می‌توانید کل ضبط را ببینید و در صورت نیاز آن را برش دهید.

مزایای ضبط صفحه با ابزار Screenshot Utility

ابزار اسکرین شات از زمان macOS Mojave یکی از ویژگی های پیش فرض macOS بوده است، بنابراین رایگان است و نیازی به نصب نرم افزار ندارد.
ویژگی های اضافی عبارتند از میکروفون داخلی برای صدا، تایمر برای ضبط زمان بندی شده، و امکان نمایش کلیک های ماوس برای آموزش.
می‌توانید از گزینه‌های AirPlay یا اشتراک‌گذاری بلافاصله از ویدیوی ضبط‌شده خود استفاده کنید.

نحوه ضبط صفحه نمایش در مک با استفاده از QuickTime Player

یک روش جایگزین برای ضبط صفحه مک، استفاده از پخش کننده QuickTime است. پخش کننده QuickTime از همان ابزار کاربردی Screenshot استفاده می کند که در بالا توضیح دادیم، اما تفاوت این است که به جای آن، شما همه چیز را مستقیماً از پخش کننده QuickTime کنترل می کنید. این ممکن است برای مک هایی که نسخه های macOS را زودتر از macOS Mojave اجرا می کنند مفید باشد.

برای ضبط با استفاده از QuickTime Player، برنامه را باز کنید، سپس File > New Screen Recording را از نوار منو انتخاب کنید.

این یک پوشش را راه اندازی می کند که به شما امکان می دهد گزینه های مختلفی را برای ضبط صفحه خود انتخاب کنید. می‌توانید مانند ابزار Screenshot، ضبط کل صفحه یا ضبط بخش انتخاب شده را انتخاب کنید.

پس از تنظیم همه چیز، به سادگی با استفاده از دکمه ضبط شروع به ضبط کنید. برای توقف ضبط صفحه در مک خود، روی نماد Stop در گوشه سمت راست بالای نوار منو macOS کلیک کنید.

فیلم ضبط شده بلافاصله باز می شود. می توانید انتخاب کنید که آن را در صورت نیاز ویرایش کنید (با استفاده از ابزارهای Trim یا Rotate). پس از اتمام کار، به سادگی File > Save را انتخاب کنید یا Cmd + S را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا ویدیو در مکان مورد نظر شما ذخیره شود.

مزایای ضبط صفحه با QuickTime Player

QuickTime Player به طور پیش فرض بر روی مک شما نصب شده است، بنابراین هیچ هزینه یا نصب اضافی وجود ندارد.
QuickTime Player ویژگی های اضافی مانند ضبط فیلم و صدا را ارائه می دهد.
می‌توانید از گزینه‌های AirPlay یا اشتراک‌گذاری بلافاصله از ویدیوی ضبط‌شده خود استفاده کنید.
QuickTime Player در نسخه های قدیمی MacOS در حال اجرا مک در دسترس است.

نحوه ضبط صدای سیستم در ضبط های صفحه

هر دو گزینه ذکر شده در بالا فقط به شما امکان می دهند از میکروفون برای ضبط صدا استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک صدا یا پادکست ضبط کنید، این کار مفید است، اما اگر می‌خواهید صدای سیستم را ضبط کنید، بی‌اثر است. خوشبختانه، راه‌حلی وجود دارد که شامل نصب یک درایور صوتی رایگان در مک شما می‌شود تا بتوانید صدای سیستم را در حین ضبط صفحه در مک خود ضبط کنید.

نحوه ضبط صفحه در مک با برنامه های شخص ثالث

با دو گزینه بالا، هیچ دلیلی وجود ندارد که به دنبال یک برنامه شخص ثالث برای ضبط صفحه مک خود باشید، مگر اینکه بخواهید یا به ویژگی های بیشتری نیاز داشته باشید. با این حال، ما نرم افزار رایگان شخص ثالث مورد علاقه خود را قرار داده ایم که ممکن است برای شما مفید باشد، فقط در صورتی که از گزینه های داخلی ناراضی باشید.

OBS Studio

اتفاق نظر بین کاربران معمولی و هاردکور این است که هیچ ابزار رایگان ضبط صفحه نمایش به خوبی OBS Studio وجود ندارد. این برنامه ویژگی هایی را هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران پیشرفته ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تمام جنبه های ضبط صفحه خود را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های داخلی برنامه برای پخش مستقیم به چندین پلتفرم از جمله YouTube، Facebook، Twitch و غیره استفاده کنید.

دانلود:  OBS Studio (رایگان)

گرفتن اسکرین شات در مک بسیار ساده است

شروع و توقف ضبط صفحه در Mac شما قبلاً پیچیده تر بود. اما، همانطور که می بینید، این روزها انجام آن بسیار آسان است. امیدواریم یکی از این روش ها دقیقاً همان چیزی باشد که برای ضبط صفحه مک خود نیاز دارید.