آموزش بلاک کردن مخاطبین و ایمیل خاص در جیمیل

ایمیل های ناخواسته را با بلاک کردن فرستنده، متوقف کنید.

اگر که ایمیل های ناخواسته توسط مخاطبی خاص دریافت می کنید، برای خلاص شدن از شر آن ها باید فرستنده یا بلاک (Block) (مسدود کردن) کنید. جیمیل، دارای قابلیتی است که می توانید با استفاده از آن فرستنده های مورد نظر را بلاک کنید. استفاده از این قابلیت بسیار ساده است. در این مقاله چگونگی بلاک کردن مخاطبین در جیمیل را به شما آموزش می‌دهیم.

برای راهنمای کامل خارج شدن از حساب جیمیل (G-Mail)، این مقاله را مطالعه کنید.

چگونگی بلاک کردن فرستنده ها در جیمیل

نسخه وب جیمیل بر روی کامپیوتر ها، مک ها و کروم بوک ها به یک شکل کار می‌کند. در این نسخه جیمیل، بلاک کردن مخاطبین بسیار ساده و راحت است.

مرورگر خود را باز کرده و به جیمیل خود ورود کنید. سپس فرستنده یا مخاطبی را که می خواهید بلاک کنید را پیدا کنید.

ایمیل مخاطب را باز کنید. در آنجا، گوشه بالا سمت راست در کنار آیکون های Reply و ستاره، سه نقطه عمودی خواهید دید. روی آن کلیک کنید. سپس در منوی باز شده گزینه Block (نام مخاطب) را انتخاب کنید.

اگر می خواهید خبرنامه با ایمیل های تبلیغاتی را بلاک کنید، باید به شکل دیگری آن ها را مسدود کنید. ایمیل مربوطه را باز کنید و سمت راست آدرس فرستنده را ببنید.

در آنجا باید قابلیت های Unsubscribe یا Change preference را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. از این به بعد دیگر هیچ ایمیل تبلیغاتی یا خبری برای شما فرستاده نمی‌شود. اما ممکن است پیام های متفرقه ای از طرف خبرنامه هنوز فرستاده شود. برای کامل خلاص شدن از این نوع ایمیل ها، روش اول را انجام دهید و ان ها را بلاک کنید.

باید گفته شود که آن مخاطب هنوز هم می تواند به شما ایمیل بفرستند فقط با این تفاوت که آن ایمیل ها به پوشه Spam انتقال پیدا می کنند. بدین ترتیب شما هرگز آن ها را نمی بینید.

چگونگی بلاک کردن فرستنده ها در جیمیل اندروید

برنامه جیمیل را در گوشی یا تبلت خود باز کنید. سپس مخاطب مورد نظر را پیدا کرده و ایمیل او را باز کنید. بعد روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

با این کار منویی از قابلیت های متفاوت باز می‌شود. روی قابلیت Block  (نام مخاطب) را ضربه بزنید. بدین ترتیب از این به بعد تمام ایمیل های این مخاطب به پوشه Spam فرستاده می شوند.

در سیستم عامل iOS، می توانید با ضربه زدن روی گزینه Unsubscribe در پایین صفحه ایمیل، از فرستاده شدن ایمیل های تبلیغاتی و خبری جلوگیری کنید.

ریپورت ایمیل های تهدید آمیز جیمیل

بیشتر این مقاله درباره بلاک کردن ایمیل های مزاحم بود. اما اگر پیام ها و ایمیل های تهدید آمیز دریافت می کنید و فکر می کنید که خطری شما را تهدید می‌کند، بهترین کار این است که آن شخص را ریپورت کنید.

متاسفانه با ورود تکنولوژی های مدرن به زندگی ما، پیدا کردن محل زندگی و اطلاعات شخصی اشخاص بسیار راحت تر شده است. به همین خاطر باید همیشه مواظب پیام های تهدید آمیز باشید و در صورت نیاز به پلیس مراجعه و گزارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید