آموزش عوض کردن پسورد جیمیل در چند مرحله سریع

حتی اگر ایستگاه پردازشگر گوگل یکی از محبوب‌ترین‌های جهان هم بوده باشد و حتی با وجود اینکه در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد کاربر داشته است، بدان معنا نیست که هر کسی نحوه کار با پستی و بلندی‌های آن را می‌داند. در راستای حل این مسئله، در مطلب پیش رو نحوه تغییر پسورد جیمیل را در چند قدم سریع و ساده می‌بینید.

وارد حساب گوگل خود شوید

به صفحه Google MyAccount بروید و روی دکمه آبی‌رنگ «Sign-in» واقع در گوشه بالای دست راست کلیک کنید.

اگر درخواست شد اطلاعات ورودتان (login) را وارد کرده و در صورت نیاز با استفاده از تایید هویت دو مرحله‌ای، هویت خود را تایید کنید.

تنظیمات امنیتی حسابتان را باز کنید

روی دکمه «Sign-in & security» که کیک کنید تعدادی گزینه برایتان به نمایش در می‌آید. صفحه را پایین بکشید تا بخش «Singing in to Google» را بیابید.

عوض کردن پسورد

بخشی را که عنوانش «Password» است پیدا کنید. این بخش زمان آخرین باری که پسوردتان را عوض کرده‌اید و در این باره که آیا تایید هویت دو مرحله‌ای حسابتان فعال است یا نه، به شما اطلاع می‌دهد. روی دکمه Password کلیک کرده و وقتی پیام مربوطه ظاهر شد، دوباره پسورد خود را وارد کنید تا هویت خود را تایید کرده باشید. حواستان باشد که پسوردتان پیچیده باشد؛ یعنی ترکیبی باشد از اعداد و حروف و کاراکترهای خاص. اگر نگران فراموش کردن آن هستید، از یک برنامه مدیریت پسورد استفاده کنید.

به محض اینکه پسورد را تأیید کنید، پسورد عوض شده و حسابتان تمیز و امن در اختیارتان خواهد بود. ضمناً اکنون که اینجا هستید زمان خوبی برای بررسی سایر اطلاعات حسابتان، مانند تأیید هویت دو مرحله‌ای و روش‌های ریکاوری (بازیابی) است.

عوض کردن پسورد با برنامه اندرویدی Gmail

اگر با یک تبلت یا گوشی هوشمند اندرویدی وارد ایمیل خود شوید، روش تغییر پسورد حسابتان یک کمی متفاوت – اما نه پیچیده‌تر – است.

اپلیکیشن Gmail را باز کرده و روی آیکون منوی سه‌خطی، واقع در گوشه بالای دست چپ، کلیک کنید. بعد در پایین منو، گزینه «Settings» را انتخاب کرده و بعد حسابی که می‌خواهید رویش تغییرات ایجاد کنید را برگزینید. روی «Manage your Google account» کلیک کرده و به دنبال آن روی دکمه «Menu» و سپس «Settings» کلیک کنید. یا، می‌توانید در منوی بالایی، پایین آمده و بعد روی همان گزینه‌ای که گفته شد کلیک کنید.

روی بخش «Password» کلیک کرده و پسورد فعلیتان را وارد کنید. سپس پسورد جدیدتان را وارد کرده، آن را تأیید کنید و بعد دیگر با خیال راحت به زندگیتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید