هدست‌های جدید پشت‌گردنی ال‌جی دکمه‌ای مخصوص برای ترجمه و دستیار گوگل دارند

پیش از برگزاری همایش IFA این ماه برلین، ال‌جی از نک‌باد‌های(هدست‌های پشت‌گردنی) جدید خود که قابلیت پشتیبانی از دستیار گوگل را دارند، رونمایی کرد. مانند گوشی G7 ال‌جی، ایردبادهای Tone Platinum SE دکمه‌ای مخصوص دارند که می‌توان از آن برای احضار دستیار گوگل، بدون به زبان آوردن فرمان صوتی «اوکی گوگل»، استفاده کرد. Tone Ultra SE نیز چیزی مشابه همین است، ولی مانند ایربادها، یک تک‌بلندگو (مونو اسپیکر) نیز دارد. این باعث می‌شود بدون جدا افتادن از محیط اطراف، به فایل‌های صوتیتان گوش دهید.

ال‌جی فکر می‌کند اختصاص دادن یک دکمه به دستیار گوگل به طرز مشخصی برای استفاده از ویژگی‌هایی چون گوگل ترنسلیت کارآمد واقع خواهد شد. گفتن «هی گوگل» وسط مکالمه به زبانی که به آن مسلط نیستید، حقیقتاً کار عجیب و غریبی است. البته وقتی که خود گوگل این قضیه را روی هدست‌های پیکسل آزمایش کرد، ایده آنچنان احمقانه‌ای به نظر نمی‌رسید. تصور اینکه «اگر کاربران به جای این کارها، از گوشیشان برای این قابلیت استفاده کنند راحت‌تر نخواهد بود!» دشوار است.

به هر صورت، اگر قرار باشد روزی به آن هدست‌های داستان‌های تخیلی که می‌توانند هر زبانی را به زبان دیگر ترجمه کنند برسیم، احتمالاً این نک‌بادهای عجیب و غریب یک گام ضروری در این مسیر هستند. هنوز هیچ قیمت یا تاریخ انتشاری برای محصولات LG Tone گزارش نشده است، اما احتمالاً این اطلاعات در همایش IFA به دست برسند.

دیدگاهتان را بنویسید