شبکه خصوصی فایرفاکس قابلیت جدید امنیتی موزیلا برای کاربران

موزیلا برنامه Test Pilot خود را مجددا راه اندازی کرده است و با پروژه جدید با عنوان Firefox Private Network (شبکه خصوصی فایرفاکس) آن را ادامه داده است. این قابلیت یک VPN است که برای محافظت از حریم شخصی و اطلاعات شما در زمان جستجو در وب با مرورگر فایرفاکس ارائه شده است.

موزیلا موارد امنیتی و حفاظت از حریم شخصی را بسیار ارتقا داده است. از جمله اینکه قابلیت ردیابی کوکی ها با اپلیکیشن های ثالث را مسدود کرده است و هم اکنون این شرکت در حال اجرای شبکه خصوصی مجازی طراحی شده خود برای امنیت بیشتر کارمندان است.

چگونه از شبکه خصوصی فایرفاکس استفاده کنیم

موزیلا شبکه خصوصی خود را در بلاگش معرفی کرد و آن را به عنوان افزونه ای که امنیت را برای کاربران فراهم کرده، مسیر حرکت در وب را برای محافظت از اتصال شبکه رمزگذاری می کند و همیشه و در همه حال و در همه جا که از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید، اطلاعات و حریم شخصی شما را حفظ می کند.

در واقع این قابلیت یک VPN است که امکان محافظت هنگام استفاده از فایرفاکس روی یک شبکه عمومی را فراهم می کند و آدرس آی پی شما را برای جلوگیری از دسترسی ردیاب های ثالثی که در سطح وب شما را دنبال می کنند، می پوشاند و پنهان می کند. شما می توانید هر زمان که بخواهید قابلیت شبکه خصوصی فایرفاکس را فعال یا غیرفعال کنید.

قابلیت Firefox Private Network (شبکه خصوصی فایرفاکس) در حال حاضر در حال تست روی نسخه بتا است. برای امتحان آن باید ساکن ایالات متحده باشید، مرورگر نسخه دسکتاپ فایرفاکس را روی PC یا مک نصب کرده و یک حساب کاربری فایرفاکس هم داشته باشید.

برای امتحان شبکه خصوصی فایرفاکس، به این صفحه بروید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. برای انجام این کار لازم است که addon را نصب کنید سپس روی آیکونی که در نوارابزار نمایش داده می شود کلیک کنید. سپس یک منو کشویی نمایش داده می شود که به شما اجازه می دهد که Firefox Private Network را فعال یا غیرفعال کنید.

در طول فاز تست نسخه بتا، Firefox Private Network کاملا برای استفاده رایگان است. اگرچه به نظر می رسد که VPN  جدید احتمالا با پرداخت هزینه همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید