معرفی بهترین گوشی های 5G در سال ۲۰۲۰

احتمالا شما هم اصطلاح ۵G را شنیده اید و می دانید به معنی اینترنت پر سرعت تر موبایل است. اما آیا تلفن شما از این شبکه پشتیبانی می کند؟ احتمالا نه. بنابراین ، زمان آن رسیده که یک گوشی هوشمند جدید را در نظر بگیرید که دارای پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم است. گوشی های هوشمند ۵G در دسترس هستند و انتظار می رود با دسترسی گسترده این شبکه ، گوشی های هوشمند دیگری نیز وجود داشته باشند. اما کدام تلفن مجهز به اینترنت نسل پنجم را باید خریداری کنید؟ در ادامه با بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

۱.  Samsung Galaxy S10 5G

در مرحله اول شاید مطلوب ترین تلفن هوشمند غیر اپل جهان یعنی سامسونگ گلکسی S10 5G باشد. این به روزرسانی S10 اصلی است که دارای صفحه نمایش و دوربین بهبود یافته در کنار اتصال ۵G است. در رده بالای تلفن هوشمند دارای محدوده قادر به انجام هر آنچه شما نیاز دارید ، با اینترنت موبایل سریع و سریع در دسترس است. این به لطف مودم X50 است. این دوربین از یک صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی WQHD + 3040 × ۱۴۴۰ و پردازنده Snapdragon 855 بهره می برد ، هم چنین این گوشی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسل Super Speed ​​dual-pixel 16MP اولترا واید و ۱۲MP 2x Zoom 3D با عمق است. در این گوشی رم ۸ گیگابایتی وجود دارد و این تلفن مجهز به ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است.

۲. Samsung Galaxy Note 10+ 5G

سامسونگ همان طور که با وجود مدل ۵G دیگری اثبات شده ، فشار زیادی به عرصه اینترنت نسل پنجم وارد می کند. دامنه Galaxy Note سامسونگ با توجه به بهره وری و استفاده از قلم طراحی شده است. مدل سامسونگ گلکسی نوت ۱۰+ ۵G مزایای بهره وری یادداشت برداری را که با استفاده از پهنای باند سریع موبایل انتظار دارید، به همراه دارد. برنامه های یکپارچه مبتنی بر ابر از سرعت ۵G نیز بهره می برند. صفحه نمایش لمسی خازنی Dynamic AMOLED با اندازه ۶٫۸ اینچ (۱۴۴۰ x 3040 پیکسل) و دارای ۱۶M رنگ است. با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ، نوت ۱۰+ هم چنین دارای یک دوربین چهار هسته اولیه با قابلیت برجسته است. پردازنده هشت هسته ای نیز در داخل آن فشرده شده است. این موتور از دو تراشه ۲٫۷۳ گیگاهرتز Mongoose M4 ، دو تراشه ۲٫۴ گیگاهرتز Cortex-A75 و چهار تراشه Cortex-A55 1.9 گیگاهرتز بهره می برد.

۳. OPPO Reno 3 Pro 5G

اگر به دنبال اسمارت فون اینترنت نسل پنجم هستید ، تولید کننده دستگاه چینی OPPO گزینه دیگری است. OPPO Reno 3 Pro  یک گوشی مجهز به نسل پنجم اینترنت با حالت دوگانه است که دارای صفحه نمایش لمسی با صفحه نمایش خمیده با حسگر حساس ۶٫۵ اینچی با حساسیت ۹۰ هرتز و صفحه نمایش لمسی منحصر به فرد با قابلیت لمسی Snapdragon 765G است که با اندروید ۱۰٫۰ ColorOS 7 نصب شده است ، این دستگاه رم ۸ گیگابایتی دارد و دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه است. حالت دوگانه اینترنت نسل پنجم تلفن به این معنی است که دستگاه می تواند به دو نوع شبکه ۵G وصل شود. اینها NSA (دسترسی غیر مستقل) و SA (Standalone Access) هستند. یک سیستم چهار دوربین در قسمت پشتی گوشی استفاده شده است. این دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی ، قابلیت بزرگنمایی پنج برابر بزرگنمایی را دارد. فیلمبرداری با کیفیت ۴K نیز در ۳۰FPS امکان پذیر است. تشخیص چهره و اثر انگشت داخلی OPPO Reno 3 Pro 5G را هم تضمین می کند.

۴. Xiaomi Mi Mix 3 5G

تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی چینی شیائومی یکی دیگر از شرکت کنندگان در بازار داده ۵G است. پرچمدار Mi Mix 3 دارای یک نوع قدرتمند مجهز به اینترنت نسل پنجم است در حالی که انتخاب گروه های موسیقی را به طرز شگفت آوری محدود می کند. در حالی که سایر تلفن های موجود در این لیست ، پشتیبانی از شبکه های ۲G و ۳G را حفظ می کنند ، Xiaomi Mi Mix 3 5G فقط از LTE و ۵G پشتیبانی می کند. این برای اکثر افراد مشکلی ایجاد نمی کند ، اما سفر به مناطق روستایی ممکن است منجر به عدم وجود سیگنال تلفن همراه شود. در داخل ، یک پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 855 دستگاه را اجرا می کند ، در کنار انتخاب ۶ گیگابایت ، ۸ گیگابایت و ۱۰ گیگابایت رم. ذخیره سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی است ،  یک مودم Qualcomm X50 5G قابلیت اتصال به اینترنت موبایل را دارد. ویژگی های MIUI 10 مبتنی بر Android 9.0 در دستگاه ، که دارای صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ Full HD + OLED است وجود دارد. در این گوشی چهار سنسور دوربین وجود دارد. دو سنسور جلو و دو سنسور عقب. در قسمت جلویی ، می توانید با سنسور ۲۴MP Sony IMX576 سلفی بگیرید که با یک سنسور عمق ۲MP جفت شده است. در همین حال ، در پشت ، یک  سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 را همراه با ۱۲ مگاپیکسل سامسونگ S5K3M3 + پیدا می کنید.

۵. Huawei Mate 20X 5G

تاکنون متوجه شدید که دستگاه های سامسونگ مجهز به نسخه های اینترنت نسل پنجم موجود کدام موارد هستند.تقویت یک مدل موجود با نسل پنجم اینترنت یک تاکتیک معمول است . رسیدن فن آوری جدید در هنگام تولید ، از نیاز به یک دستگاه کاملاً جدید جلوگیری می کند. شما می توانید همان تاکتیکی را که هوآوی ، یک شرکت کوچک تر از سامسونگ به کار گرفته است ، پیدا کنید اما این مورد در همان بازارها چالش برانگیز است. با نمایشگر ۷٫۲ اینچی OLED FHD + 1080 x 2244 پیکسل با ۱۶٫۷ میلیون رنگ ، ویژگی های گوشی هواوی میت ۲۰X 5G چهار دوربین دوربین های اولیه سه گانه لایکا ۴۰ مگاپیکسلی (لنز زاویه دید گسترده) ، ۲۰ مگاپیکسل (لنزهای فوق العاده گسترده زاویه دید) و ۸ مگاپیکسلی (تله فوتو) هستند. در همین حال ، دوربین جلوی آن ۲۴MP است. اینسایدر یک پردازنده هشت هسته ای است و از دو تراشه Cortex-A76 2.6 گیگاهرتز مبتنی بر Cortex-A76 بر اساس ۱٫۹۲ گیگاهرتز و چهار تراشه Cortex-A55 1.8 گیگاهرتز بهره می برد. این تلفن دارای ۸ گیگابایت رم است و دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه پردازنده می باشد و در کل ۵۱۲ گیگابایت قابل تعویض است. این تلفن های همراه با نسخه اندرویدی هواوی EMUI 9.1 که مبتنی بر Android 9.0 است وجود دارند. هم چنین از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند ، اگرچه فقط یک سیم کارت قادر به استفاده از ۵G است. توجه داشته باشید که محصولات Huawei اکنون بدون Google Play عرضه می شوند. در نتیجه ، اگرچه می خواهید از یک تجربه خوب Android لذت ببرید ، این یک تجربه خوب Google Android نخواهد بود.

اگر به دنبال راهی برای برقراری ارتباط آنلاین با سریع ترین سرعت موبایل در دسترس هستید ، پاسخ استفاده از  ۵G است.اینترنت نسل پنجم انتخابی  ایده آل برای بازی های آنلاین ، پخش ویدیو و استفاده از اینترنت اشیاء ، این امکان را دارد که مرور استاندارد را به آسانی با چرخاندن صفحات در یک کتاب انجام دهد.

طبق تحقیقات انجام شده بهترین گوشی های هوشمند دارای نسل پنجم اینترنت موجود در بازار به شرح زیر می باشند:

  1. Samsung Galaxy S10 5G
  2. Samsung Galaxy Note 10+ 5G
  3. OPPO Reno 3 Pro 5G
  4. Xiaomi Mi Mix 3 5G
  5. Huawei Mate 20X 5G

شایان ذکر است که بسیاری از تلفن های ۵G نیز دارای انواع غیر ۵G هستند. در همین حال ، برخی از شبکه ها ۵G پشتیبانی نمی کنند . این عاقلانه است که اگر شبکه شما از آن پشتیبانی نمی کند ، از خرید تلفن مجهز به اینترنت نسل پنجم پرهیز کنید. برای جلوگیری از خرید دستگاه اشتباه ، جزئیات را با دقت بخوانید و تحقیقات خود را انجام دهید. هم چنین باید  دقت کنید تا اختلافات بین LTE ، ۴G و ۵G را بررسی کرده و متوجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید