آموزش چگونگی نصب سیستم عامل ویندوز روی Chromebook

در میان اپلیکیشن های نسخه وب و اپلیکیشن های اندروید ، موارد زیادی در Chrome OS هستند که روی Chromebook ها می توانید آن ها را اجرا کنید. اگرچه، هنوز تمام قابلیت های ویندوز روی آن موجود نیست.شاید به نظر شما این کار غیر ممکن باشد اماگزینه های مختلفی برای آوردن مزایای ویندوز به دستگاه Chrome OS شما وجود دارد. چندین روش برای انجام این کار وجود دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی استفاده از ویندوز روی Chromebook را آموزش دهیم.

پیش از آغاز

قبل از شروع این ماجراجویی ، چندین هشدار مهم برای به روزرسانی ویندوز در Chromebook شما وجود دارد. مهمتر از همه ،  سیستم عامل ، میان افزار و BIOS شما هستند که می توانند تأثیرات جدی بر روی سیستم شما داشته باشند. لازم است حتما قبل از شروع ، از هرگونه اطلاعات مهم در سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر مشکلی پیش بیاید و نتوانید از Chromebook خود استفاده کنید، می توانید برای بازیابی سیستم یک درایو USB از کامپیوتر دیگر بسازید. این کار موجب پاک شدن همه داده هایتان می شود بنابراین مطمئن شوید که از هر چیزی که در Google Drive شما ذخیره نشده نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. در ادامه در ابتدا اولین و ساده ترین روش را معرفی می کنیم.

روش اول: اپلیکیشن های آنلاین رایگان

اگر در درجه اول علاقه مند به دسترسی به برنامه های مجموعه Office هستید و به هیچ یک از برنامه های دیگر ارائه شده در ویندوز ۱۰ اهمیتی نمی دهید ، این ساده ترین گزینه است و می توانید از مرورگر Chrome استفاده کنید.

گام اول: مرورگر Chrome‌را باز کنید و به سایت مایکروسافت بروید.

گام دوم: در این قسمت شما مجموعه ای از اپلیکیشن های در دسترس برای آفیس به صورت آفلاین را مشاهده می کنید. اساسا، مایکروسافت اپلیکیشن های اصلی و مهم برای افراد حرفته ای و دانشجویان را می شناسد. بنابراین می خواهند که افراد با هر سیستم عاملی بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند. دلیل اینکه اپلیکیشن های رایگان مانند ورد، اکسل، پاورپوینت، Sway, Mail, Calendar, OneDrive و موارد دیگر را به صورت آنلاین در دسترس قرار می دهند هم همین است.

گام سوم: اپلیکیشن یا اپلیکیشن هایی که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. یک نسخه در مرورگر Chrome شما باز می شود و شما قادر خواهید بود استفاده از آن را آغاز کنید.توجه داشته باشید که این نسخه های آنلاین همه قابلیت ها را مانند Office 365 نخواهند داشت. اگرچه، برای بسیاری از کارها و اهداف مورد استفاده قرار می گیرند.

روش دوم: Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop افزونه ای است که به سادگی به شما اجازه می دهد به دسکتاپ دیگری در حین استفاده از Chromebook خودتان دسترسی داشته باشید. در مواردی مانند ماشین مجازی، این کار موجب باز شدن یک پنجره می شود که به صورت کامل یک سیستم عامل دیگری را نشان می دهد که می توانید از آن استفاده کنید.  نکته کلیدی این روش این است که شما به دستگاه ویندوز ۱۰ دیگری نیاز دارید که به اینترنت متصل باشد و بتوانید به آن متصل شوید. این تنها روشی است که کار می کند. البته در برخی دستگاه های Chromebook این مورد امکان پذیر نیست، اما اگر دستگاه ویندوز داشته باشید، محیط کاری شما تاثیر گذار خواهد بود.

گام اول: به فروشگاه Chrome Web Store بروید و افزونه Chrome Remote Desktop را روی Chromebook خود دانلود کنید. سپس به کامپیوتر ویندوز خود بروید، مرورگر  Chrome خود را باز کنید و مطمئن شوید با همان قابلیت ها آپدیت شده است وامکانات لازم را دارد.

گام دوم: با کامپیوتر ویندوز خود آغاز کنید. به اپلیکیشن های کروم خود بروید و گزینه Chrome Remote Desktopرا انتخاب کرده سپس Get Started را انتخاب کنید. از این قسمت Share را انتخاب کنید. این کار کد دسترسی می سازد و از شما می خواهد کامپیوتری که می خواهید به آن متصل شوید را تعیین کنید. برای اطمینان خاطر از اینکه کد را به خاطر می سپارید، آن را به ایمیل خود بفرستید.

گام سوم: حال به Chromebook بروید. Chrome Remote Desktop را باز کنید. حال باید کامپیوتر ویندوز را به عنوان گزینه ای که امکان انتخاب آن برای اتصال وجود دارد، مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید و کد دسترسی که برای خود فرستادید را وارد کنید. سپس روی Connect کلیک کنید.

توجه داشته باشید که این یک اپلیکیشن دسکتاپ از راه دور بسیار خوب است، اما روش های دسکتاپ از راه دور هنوز هم نقاط ضعف خودشان را دارند. از جمله اینکه به اتصال اینترنت وابستگی زیادی دارند و بسیاری موارد تاخیرهای زیادی را تجربه می کنند. اگر سرعت اتصال اینترنت شما بالا باشد، بسیار عالی کار می کند.

روش سوم : CrossOver

CrossOver یک روش نرم افزاری است که به شما امکان اجرای اپلیکیشن های یک سیستم عامل خاص روی سیستم عامل های دیگر را می دهد. به دلیل وجود آپدیت های آخر که شامل اجرای اپلیکیشن های ویندوز روی Chromebook است این امکان فراهم شده است. اما باید توجه داشته باشید که نسخه Chrome OS هنوز در حالت آزمایشی و بتا قرار دارد. شما می توانید آن را امتحان کنید اما انتظار نداشته باشید که بدون خطا باشد.

مسئله دوم این است که به دلیل نیازمندی های نرم افزار، این دانلود در همه جا در دسترس نیست. به طور خاص شما می توانید آن را روی Chromebook های مبتنی بر اینتل اجرا کنید و اگر می خواهید از اپلیکیشن ها یا دستگاه های اندروید استفاده کنید، نیاز است با اندروید۵ یا بالاتر سازگار شوند. هم چنین قابلیت های دیگری مانند قفل کردن ماوس که اغلب در بازی های FPS استفاده می شود، کار نمی کنند. چون نرم افزار در نسخه بتا در دسترس است، هنوز به صورت رایگان عرضه می شود.

گام اول: به Google Play بروید و CrossOver را روی Chrome OS Beta نصب کنید. با این کار یک آیکون جدید که از دو شکل دایره مانند روی داشبورد شما ساخته شده است، نصب می شود. وقتی روی آن کلیک می کنید، از اجازه دادن به آن برای دسترسی به رسانه ها و فایل های روی Chromebook اطمینان حاصل کنید.

گام دوم: مطمئن شوید که یک کپی از فایل نصب اپلیکیشن ها در پوشه دانلودهایتان نگه داشته اید. حتی اگر به درستی کار نکند.

گام سوم: وقتی CrossOver را باز کردید، ساده ترین راه برای جستجوی نرم افزار ویندوز استفاده از نوار جستجو در بالای پنجره است. کافی است فقط نام نرم افزار مورد نظرتان را تایپ کنید. نرم افزارهایی مانند Quicken و اپلیکیشن های DirectX .

گام چهارم: در بسیاری از موارد می توانید نرم افزاری که می خواهید را تائید کنید و CrossOver فرایند نصب را آغاز می کند. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد از یک لیست، فایل نصب را انتخاب کنید. بنابراین به نام فایل ها بسیار توجه کنید و مطمئن شوید که همان فایل مورد نظر را انتخاب می کنید. هم چنین ممکن است نیاز باشد با License Agreement و قراردادهای مشابه هم موافقت نمایید.

گام پنجم: پس از تکمیل فرایند نصب، شما باید قادر باشید که به صورت مستقیم نصب را باز کنید. به خاطر داشته باشید که برنامه های حجیم فضای قابل توجهی را اشغال می کنند که همه Chromebook ها این حجم از فضا را ندارند. خوشبختانه، راه هایی برای استفاده از اپلیکیشن های اندروید روی Chromebook و ذخیره فضا وجود دارند.

Campfire آخرین پروژه گوگل

گوگل چند سال است که روی پروژه چند بستری کار می کند تا به کاربران Chromebook اجازه بدهد که ویندوز ۱۰ را روی Chromebook هایشان اجرا کنند. بر اساس “AltOS” که در کد  Chrome OS وجود دارد و “Project Campfire” که به نظر می رسد برای فراهم کردن امکان کار کردن دو سیستم عامل با هم کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید