آموزش چگونگی مخفی کردن دکمه سرچ Taskbar در ویندوز 11

جستجو نقش مهمی در ویندوز 11 دارد ، بنابراین مایکروسافت به طور پیش فرض دکمه Search را در Taskbar شما قرار می دهد. اگر هرگز از آن استفاده نمی کنید – یا فقط به خاطر اینکه می خواهید در فضا صرفه جویی کنید، غیرفعال کردن آن آسان است. بسته به ترجیح شما نحوه خاموش یا روشن کردن دکمه جستجو را به شما نشان می دهیم.

هم چنین بخوانید: نحوه خاموش کردن دکمه سرچ Taskbar ویندوز 11

دکمه سرچ Taskbar در ویندوز 11 فقط دو کلیک طول می کشد تا غیرفعال شود. ابتدا روی دکمه Search (که شبیه ذره بین است) در Taskbar خود راست کلیک کنید. در پنجره باز شده ، “Hide from Taskbar” را انتخاب کنید.

دکمه Search به طور کامل ناپدید می شود.

تنظیمات ویندوز همچنین مکانی مناسب برای خاموش کردن دکمه Search (و سایر دکمه های نوار وظیفه مشابه) فراهم می کند. برای پیدا کردن آن ، با فشردن Windows+i روی صفحه کلید ، Settings را باز کنید و سپس به Personalization > Taskbar بروید. در قسمت “Taskbar Items” ، کلید “Search” را به “Off” برگردانید.

وقتی کارتان تمام شد ، تنظیمات را ببندید. همچنان می توانید در ویندوز 11 در هر زمان با فشردن Windows+s روی صفحه کلید خود برای باز کردن یک کادر جستجوی اختصاصی جستجو کنید – همان چیزی که هنگام کلیک روی دکمه نوار وظیفه جستجو ظاهر می شود. یا ، می توانید به سادگی روی دکمه Start کلیک کرده و تایپ را شروع کنید.

نحوه فعال کردن دکمه جستجوی ویندوز 11

اگر تصمیم خود را تغییر داده اید و می خواهید دکمه Search نوار وظیفه را دوباره فعال کنید ، باید به تنظیمات Windows سفر کنید. خوشبختانه ، مایکروسافت یک میانبر مفید به ما می دهد: روی نوار وظیفه راست کلیک کرده و “Taskbar Settings” را انتخاب کنید.

وقتی تنظیمات به Personalization > Taskbar باز می شود ، در بخش “Taskbar Items” گزینه “Search” را جستجو کنید. سوئیچ کنار “Search” را روی “On” قرار دهید.

با آن حرکت ساده یک سوئیچ ، نماد جستجو در نوار وظیفه شما باز می گردد. هربار که روی آن کلیک می کنید ، راهی مفید برای جستجوی فایل ها و اسناد در رایانه شخصی ویندوز 11 خود پیدا خواهید کرد. امیدواریم آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا کنید!