چگونه تنظیمات شبکه در ویندوز 11 را ریست کنیم؟

اگر با مشکلات اتصال روبرو هستید ، به احتمال زیاد زمان تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ویندوز 11 است. در بیشتر موارد ، ما  به شما در مورد خطرات کار با تنظیمات شبکه هشدار می دهیم و روش های جایگزین را پیشنهاد می کنیم. اما اگر به تمام گزینه های دیگر مانند بررسی مودم و روتر خود ، اجرای عیب یاب شبکه ، به روزرسانی درایورها ، راه اندازی مجدد کامپیوتر و غیره دقت کرده اید ، بازنشانی تنظیمات شبکه بهترین گزینه است. بنابراین بیایید شروع کنیم.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی دانلود و نصب ویندوز 11

تنظیمات شبکه در ویندوز 11 خود را از تنظیمات ویندوز بازنشانی کنید

تنظیمات شبکه در رایانه شما نحوه اتصال شما به اینترنت را مدیریت می کند. با سیستم عامل ویندوز ، می توانید این تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید. اما گاهی اوقات ، این تغییرات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در چنین شرایطی ، به عنوان آخرین راه حل ، می توانید تنظیمات شبکه را از تنظیمات ویندوز 11 خود بازنشانی کنید.

وقتی تنظیمات شبکه رایانه خود را بازنشانی می کنید ، ویندوز همه اتصالات و گذرواژه های Wi-Fi شما را به همراه هر گونه اتصال اترنت ذخیره شده حذف می کند. علاوه بر این ، آداپتورهای شبکه شما و سایر اجزای مهم شبکه را نیز حذف می کند و دوباره نصب شده و در تنظیمات اصلی خود قرار می گیرد.

برای شروع ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Settings ویندوز را اجرا کنید. به نوار جستجوی منوی Start بروید ، “Settings” را تایپ کرده و بهترین مطابقت را انتخاب کنید. همچنین می توانید از کلید میانبر Win + I برای انجام همین کار استفاده کنید.
  • گزینه Network & Internet را از سمت چپ انتخاب کنید.
  • اکنون ، پایین بروید و روی Advanced network settings کلیک کنید تا به network reset برسید.
  • در بخش More settings در Advanced network settings ،گزینه Network reset را انتخاب کنید.
  • در نهایت ، روی Reset now کلیک کنید.

سپس از شما سوال می شود که آیا می خواهید راه اندازی مجدد شبکه را ادامه دهید یا خیر. روی Yes کلیک کنید ، تنظیم مجدد شروع می شود. پس از اتمام تنظیم مجدد ، از شما درخواست راه اندازی مجدد می شود. راه اندازی مجدد برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن همه تغییرات است.

کارهای نهایی خود را ذخیره کنید ، برنامه های دیگر را ببندید و رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ویندوز 11 نهایی شود.

تنظیمات شبکه ویندوز 11 خود را بازنشانی کنید

اگر رایانه شما توسط نرم افزارهای مخرب دچار مشکل شده یا اگر اخیراً تنظیمات خود را تغییر داده اید ، ممکن است مشکلات مربوط به تنظیمات شبکه Windows 11 ایجاد شود. بازنشانی سریع تنظیمات شبکه در ویندوز 11 ممکن است تنها راه حل مشکلات اتصال به اینترنت باشد.

در حالی که راه های دیگری برای حل مشکلات شبکه وجود دارد ، بازنشانی تنظیمات شبکه در بسیاری از موارد مفید بوده است.