ویدیو رونمایی رسمی گلکسی نوت ۹ لو رفت

به نظر می‌رسد ویدیوی معرفی رسمی پرچمدار بعدی سری طولانی گلکسی نوت – یعنی نوت 9 – لو رفته است. لینک این ویدیو به طرز غیر منتظره‌ای در یوتیوب ظاهر شده است. و همچنین در توئیتر…

تا این لحظه چیزهای بسیار زیادی درباره این فبلت آماده ارائه، لو رفته‌اند! کاملاً آشکار است که شمایل این فبلت هیچ تغییر اساسی‌ای نکرده است (نه از لحاظ ظاهری و نه از لحاظ ساختاری). محض اطلاع باید بگوییم که گوشی مورد بحث این مطلب، همان گوشی افسانه‌ای تاشویی نیست که سامسونگ خبر داده در حال کار بر روی آن است تا سال آینده منتشرش کند.

نوت 9 به طور رسمی در روز 18 مرداد رونمایی خواهد شد. بنابراین طرفداران سامسونگ مجبور نیستند بیش از این انتظار اطلاعاتی که مشتاق به فهمیدنشان هستند را بکشند.

با این حال، چند روز مانده به انتشار رسمی، ویدیوی رونمایی لو رفت. ویدیوی رسمی سامسونگ، نمایی شفاف‌تر از آنچه هفته بعد قرار است پیش‌سفارش داده شود، به کاربران نشان می‌دهد.

سامسونگ ویدیو معرفی را با در بوق و کرنا کردن قدرت نوت 9 شروع می‌کند. با این کار به طرفداران می‌گوید که این دستگاه، فقط دستگاهی قدرتمند نیست، بلکه فوق قدرتمند است (همانطور که می‌دانید الگوهایی که قبلاً لو رفته‌اند، یک بهبود عملکرد عظیم را نوید داده بودند). با درگاه‌های واقع در بالای دستگاه و نمای پشتی نشان داده شده در ادامه ویدیو، آشکار می‌شود که سامسونگ از یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری برای نوت 9 استفاده می‌کند.

یک نکته قابل توجه دیگر: جای حسگر اثر انگشت عوض شده است. حالا این حسگر در موقعیتی که نسبت به گوشی قبلی کمی از احمقانه بودنش کاسته شده، یعنی زیر جایگاه لنزهای دوربین دوگانه، قرار گرفته است.

در ادامه، ویدیو روی قلم S با یک رنگ زرد بسیار جذاب (یا شاید هم طلایی؟) تمرکز می‌کند. سامسونگ، پیش از آنکه فشرده شدن دکمه فیزیکی قلم – توسط نیرویی نامرئی! – را نشان بدهد، قلم را با عبارت «سر تا پا جدید و قدرتمند» مورد خطاب قرار می‌دهد. سپس با قلم طرحی بی‌معنی می‌کشد.

پس از آن، سامسونگ می‌رود سراغ رجزخوانی درباره «باطری تمام روز» نوت 9 (که قبلاً توسط کمپانی سامسونگ با اعتماد به نفس کامل اعلام شده است؛ به نظر می‌رسد در حقیقت، کمپانی، باطری نوت 7 که شکست مفتضحانه‌ای برای سامسونگ بوده را با پوشش باطری‌های جدید در نوت 9 قرار داده است.)؛ با این وجود هنوز هم همان توضیح آشنای «رفع مسئولیت»، درباره عملکرد متغیر و بی‌ثبات باطری، هشدار می‌دهد.

در بحث حافظه نیز در ویدیو به طرز جسورانه‌ای، ادعایی بزرگ مطرح می‌شود: قابلیت «حافظه یک ترابایتی» دستگاه. البته این حجم با احتساب یک کارت اس‌دی 512 گیگاباتی می‌باشد. در همین ویدیو نیز می‌بینیم که کارت اس‌دی از شیار حافظه جانبی بیرون کشیده می‌شود.

در همین حین، در توضیحات ریز نمایش داده شده در ویدیو، سامسونگ اخطار می‌دهد که یک ترابایتی بودن برای مدل‌های 512 گیگابایتی‌ای می‌باشد که از یک حافظه جانبی 512 گیگابایتی نیز در کنار حافظه اصلی استفاده می‌کنند (و خرید آن نیز به عهده خود کاربر می‌باشد).

گوشی نوت 9، دستگاه هوشمندی است که ظرفیت حافظه‌اش قادر به ذخیره یک ترابایت داده می‌باشد! آن وقت ایده‌ی تیم بازاریابی کمپانی سامسونگ برای جذب مشتریان به این قابلیت، این بوده که بگویند: «قدرت ذخیره [تصاویر] بیشتر» و «حذف [تصاویر] کمتر». فرض کنید با این تبلیغ، قانع شوید به خاطر همچین قابلیتی چنین پول هنگفتی بپردازید!

در این ویدیو، یک پوشه گالری تا خرخره پر شده از تصاویر حیوانات خانگی،  اسنک و مردم نیز نشان داده می‌شود. امیدواریم صاحبان نوت 9، برای استفاده از یک حافظه یک ترابایتی، کارهای خلاقانه‌تری پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید