نقد و بررسی اپلیکیشن ایزی پی (ezpay)

ایزی پی اپلیکیشنی است که به منظور رفاه حال شهروندان طراحی شده و ارائه دهنده خدماتی چون شارژ بلیت اتوبوس و مترو، خرید بلیت تک سفره مترو، رزرو پارکینگ های سطح معابر بر روی پارکومتر، خرید مجوز ورود به طرح ترافیک، خرید بلیت بازدید از طبقات برج میلاد و خرید شارژ تلفن همراه می باشد. این اپلیکیشن اولین و تنها اپلیکیشنی است که خدمات حمل نقل عمومی(شارژ کارت بلیت و خرید بلیت مترو) و نیز حمل و نقل درون شهری با استفاده از اتومبیل شخصی (پارکومتر، طرح ترافیک) را به طور همزمان پوشش می دهد. به منظور پرداخت هزینه خدمات خریداری شده، شما می توانید با استفاده از کارت بانکی و یا کیف پول الکترونیکی تعبیه شده درون خود اپلیکیشن پرداخت را انجام دهید. در حال حاضر نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن در دسترس است. در ادامه قسمت‌های مختلف اپلیکیشن ایزی پی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ایزی پی

بلیت مترو

خرید بلیط مترو و یا شارژ نمودن کارت بلیت، یکی از امور روزمره‌ی مهم و گاها وقت گیر به شمار می‌رود. با استفاده از ایزی پی، شهروندان میتوانند با وارد کردن شماره سریال کارت بلیت و با استفاده از کارت بانکی یا کیف پول موجود درون اپلیکیشن، کارت بلیت خود را به راحتی شارژ نموده و در زمان خود صرفه جویی کنند. همچنین با ایزی پی می توانید به تعداد مورد نیاز بلیت تک سفره مترو خریداری نمایید.

طرح ترافیک

شما می‌توانید با وارد کردن شماره پلاک اتومبیل خود، نوع مجوزطرح ترافیک مورد نیاز خود را مشخص کرده و آن را خریداری نمایید. با استفاده از این روش دیگر نیازی به مراجعه به سامانه طرح ترافیک نبوده و خرید آسان مجوز طرح ترافیک را تجربه خواهید کرد.

شارژ تلفن همراه

با استفاده از ایزی پی شما می‌توانید شارژ تلفن همراه کلیه اپراتورهای موجود را براحتی خریداری نمایید ک هباعث صرفه جویی بسیار در زمان می‌شود.

ایزی پی

رزرو پارکومتر

با ایزی پی، جای پارک اتومبیل دیگر دغدغه شما نخواهد بود و در کمترین زمان و به راحتی جایگاه مورد نظر خود را جهت پارک اتومبلیتان رزرو خواهید کرد.

بلیت برج میلاد

با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود که بلیت بازدید از برج میلاد شامل: بلیت سکوی باز، چهار طبقه، گنبد آسمان، موزه مشاهیر و موزه‌ی شهرداری را تهیه کنید.

پرداخت قبوض

امکتم پرداخت تمامی قبوض با در دست داشتن شناسه‌ی قبض و شناسه‌ی پرداخت از طریق این اپلیکیشن به سادگی امکان پذیر است.

پرداخت کرایه‌ی تاکسی

پرداخت کرایه‌ی تاکسی، ویژگی جالب دیگر این اپلیکیشن است. برای استفاده از این قابلیت کافی است کد راننده و مبلغ را وارد کنید و به راحتی هزینه‌ی تاکسی را پرداخت نمایید.

مانده کارت

در ویرایش جدید این اپلیکیشن امکان گرفتن موجودی کارت هم وجود دارد.

کارت به کارت

امکان انتقال وجه بین کارت های مختلف بانکی هم قابلیتی است که به تازگی به این اپلیکیشن افزوده شده است.

نحوه‌ی استفاده از اپلیکیشن

با نصب اپلیکیشن و ورود به برنامه از شما سک شماره‌ی تلفن همراه برای ارسال کد، درخواست می‌شود که با وارد کردن شماره و دریافت و وارد کردن کد، وارد برنامه می‌شوید و با ساختن حساب کاربری می توانید از خدمات آن بهره مند شوید.

رابط کاربری

رابط کاربری این برنامه شامل سه قسمت است: شهرمن، کیف پول و خدمات.

در این اپلیکیشن یک قسمت با عنوان شهر من وجود دارد که اطلاعات آب و هوایی و اطلاعات آلایندگی هوا را در قسمت‌های مختلف شهر تهران نمایش می‌دهد.

ایزی پی

قسمت دیگر این اپلیکیشن، کیف پول است که می‌توانید موجودی خود را در این بخش افزایش داده و برای پرداخت هزینه‌ها از آن استفاده نمایید، البته می‌توانید به صورت مستقیم هم از طریق پرداخت الکترونیکی کارت بانک شتابی اقدام نمایید.ایزی پی

قسمت سوم خدمات است که قابلیت‌های ذکر شده در بالا را در این قسمت ارائه می‌دهد.

نقاط قوت

امکان پرداخت سریع و راحت

امکان استفاده از خدمات متنوع

نقاط ضعف

این اپلیکیشن نقطه‌ی ضعف خاصی ندارد.

جمع بندی

با اپلیکیشن ایزی­ پی شما همیشه در اول صف خواهید بود و با یک اشاره از طریق گوشی همراهتان، هر لحظه و هر کجا کارت بلیت مترو و اتوبوس خود را شارژ کنید، بلیت تک سفره مترو بخرید، با خرید آسان بلیت برج میلاد از تفریح خود لذت ببرید، حتی کرایه تاکسی را بدون نیاز به پول نقد، پرداخت کنی،تراکنش­های بانکی خود را (انتقال وجه، پرداخت قبوض و…) در سریع­ترین زمان ممکن انجام دهید،کیف پول شخصی داشته باشید و خریدهای خود را مدیریت کنید، سابقه خرید خود را داشته باشید و از وضعیت و میزان آلودگی هوا لحظه به لحظه با خبر شوید

برای دانلود اپلیکیشن ایزی پی می‌توانید از طریق وبسایت آن، بازار و یا گوگل پلی اقدام نمایید.

4 دیدگاه دربارهٔ «نقد و بررسی اپلیکیشن ایزی پی (ezpay);

    • از اپلیکیشن ایزی پی میشه گرفت یا از جاهایی که میشه ایزی پی رو شارژ کنی هر مبلغی که میخوای

      پاسخ
  1. مسخره تر از اپلیکیشن ایزی پی نیست! اینهمه تبلیغ، بعد که خرید می کنی تازه باید بری ایستگاه مترو کارت رو جلوی دستگاه بگیری تا شارژ بشه! واقعا خنده داره، مسخره است، یه مشت آدمای بیسواد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید