آموزش چگونگی رفع مشکل باز نشدن برنامه ها با کلیک کردن در ویندوز ۱۰

مشکل باز نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۰ به چه دلیل اتفاق می افتد؟ چگونه می توانیم این مشکل را رفع کنیم؟ ویندوز 10 مسلماً کاربرپسندترین سیستم عامل موجود در بازار در حال حاضر است و مطمئناً بالاترین پایگاه کاربر را کنترل می کند. متأسفانه ، حتی بهترین سیستم های عامل هم اکنون و پس از آن در برابر مشکلات مصون نیستند.

ناامیدکننده است وقتی برنامه ای با کلیک روی آن باز نمی شود ، اما خبر خوب این است که چندین روش برای رفع آن وجود دارد. برای برطرف کردن مشکل لازم نیست که در زمینه تکنولوژی حرفه ای باشید، فقط چند مورد از این مراحل را امتحان کنید تا ویندوز 10 همان طور که باید عمل کند.

هم چنین بخوانید: ۱۳ روش رفع مشکل کارنکردن Windows Explorer

نحوه رفع مشکل باز نشدن برنامه های Windows 10

اگر نمی توانید برنامه ها را در ویندوز 10 باز کنید ، یکی از این راه حل ها را امتحان کنید. ما فرض می کنیم شما قبلاً رایانه خود را از نظر وجود بدافزار و ویروس بررسی کرده اید زیرا قطعاً می تواند موارد عجیب و غریب از این قبیل را ایجاد کند.

1. وجود به روز رسانی برنامه را بررسی کنید

اگر مشکل از برنامه Windows 10 است که از Microsoft Store دانلود شده است ، حتما اطمینان حاصل کنید که همه موارد به روز شده اند تا به درستی کار کنند. خوشبختانه ، فقط در چند مرحله می توانید برنامه های ویندوز 10 را به روز کنید.

ابتدا Microsoft Store را باز کنید. این احتمالاً نمادی از فهرست پیمایش شما است. در غیر این صورت ، می توانید Windows + S را تایپ کنید و برای باز کردن آن ، store را تایپ کنید. پس از باز کردن ، روی سه نقطه در کنار نماد کاربر خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس “Downloads and updates” را انتخاب کنید.

با این کار لیستی از برنامه های نصب شده شما باز می شود. برای به روزرسانی برنامه ها با به روزرسانی های موجود ، روی «Get Updates» کلیک کنید. در بعضی موارد ، ممکن است با یک نماد یک پیکان جایگزین سه نقطه شود. با کلیک بر روی این پیکان ، بروزرسانی ها نیز شروع می شوند.

2. مطمئن شوید که ویندوز 10 به روز شده است

اگر به روزرسانی برنامه های شما فایده ای نداشت ، مطمئن شوید که ویندوز 10 به روز است. بهتر است سیستم عامل خود را همیشه به روز کنید. به روزرسانی سیستم عامل اشکالات و اشکالات امنیتی را برطرف کرده و تجربه کاربری شما را ساده می کند.

Settings > Update & Security > Windows Update را باز کنید. اگر به روزرسانی در دسترس باشد ، در پنجره سمت راست نمایش داده می شود. اگر نصب به روزرسانی از شما خواسته شد ، اکنون روی Restart کلیک کنید. اگر به روزرسانی در دسترس نباشد ، پیامی را مشاهده خواهید کرد که به شما می گوید ویندوز به روز است.

3. رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید

“آیا سعی کرده ای آن را خاموش و دوباره روشن کنی؟” این عبارت ممکن است شوخی باشد اما راه اندازی مجدد سریع دستگاه شما می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

روی منوی Start کلیک کنید و سپس نماد Power را انتخاب کنید.

Restart را انتخاب کنید و سپس منتظر بمانید تا سیستم شما ری استارت شود. قبل از رفتن به مرحله بعدی ، برنامه های خود را آزمایش کنید. در بسیاری از موارد ، با راه اندازی مجدد هر مشکلی که پیش بیایید حل می شود.

اگر راه اندازی مجدد کمکی نکرد ، حداقل یک دقیقه رایانه را خاموش کنید و سپس دوباره روشن کنید.

4. Troubleshooter را اجرا کنید

ویندوز 10 دارای ابزارهای داخلی زیادی است که می تواند به شما در اصلاح بسیاری از مشکلات ممکن است کمک کند. یکی از این موارد Troubleshooter است. ابتدا Settings > Update & Security را باز کرده و سپس Troubleshoot را انتخاب کنید. Additional Troubleshooters را انتخاب کرده و به پایین صفحه بروید.

Windows Store Apps را انتخاب کنید ، و در کادر زیر آن گزینه Run the troubleshooter را انتخاب کنید. بررسی کنید آیا کنترل حساب کاربری فعال است. اگر این در حال حاضر غیرفعال باشد ، ویندوز از شما می خواهد آن را فعال کنید.

troubleshooter شروع می شود و برنامه های شما را برای بررسی اسکن می کند. در صورت امکان ، به طور خودکار مشکلی را برطرف می کند. در پایان اسکن ، troubleshooter  گزارشی از آنچه رفع کرده ارائه می دهد. در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد پس از اجرای عیب یاب ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا مراحل انجام شود.

5. اطمینان حاصل کنید که سرویس Windows Update در حال اجرا است

بسیاری از افراد گزارش کرده اند که اگر سرویس Windows Update در پس زمینه اجرا نشود ، برنامه های ویندوز 10 باز نمی شوند. برای اطمینان از در حال اجرا بودن ، Windows + R را بزنید و services.msc را وارد کنید.

با این کار لیستی از خدمات روی دستگاه شما باز می شود. به پایین بروید تا Windows Update را پیدا کنید و نوار وضعیت را بررسی کنید. باید بگوییم در حال اجرا. اگر اینگونه نیست ، روی Windows Update راست کلیک کرده و Start را انتخاب کنید.

6. اطمینان حاصل کنید که سرویس Application Identity در حال اجرا است

سرویس ضروری دیگر برای برنامه های ویندوز 10 سرویس Application Identity است. در صورت باز نشدن برنامه ها ، از فعال بودن این سرویس اطمینان حاصل کنید. مانند قبل Windows + R را تایپ کرده و services.msc را تایپ کنید.

لیست را پیمایش کنید تا زمانی که Application Identity را ببینید. روی سرویس دوبار کلیک کنید تا منوی تنظیمات آن باز شود. به دنبال Service Status باشید و بررسی کنید که آیا running یا stopped است. اگر متوقف شده بود ، Start را انتخاب کنید. ویندوز روند را شروع می کند.

پس از تکمیل ، Okay را انتخاب کنید.

7. از System File Checker استفاده کنید

یکی از دلایل باز نشدن برنامه ها خراب شدن فایل های آنها است. تعیین این مسئله ممکن است دشوار باشد ، اما یک راه استفاده از System File Checker برای جستجوی اطلاعات از دست رفته یا خراب است.

خط فرمان را با تایپ کردن Windows + R و سپس cmd باز کنید. Enter را بزنید. با این کار صفحه Command Prompt باز می شود. گرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد ، این طور نیست. کافیست sfc / scannow را تایپ کنید و منتظر بمانید. این روند مدتی طول خواهد کشید(بسته به اندازه درایو شما تا چند دقیقه طول می کشد).

در حالی که اجرا می شود ، System File Checker به دنبال فایل های خراب می شود و در صورت امکان سعی در تعمیر آن ها دارد. این برنامه خلاصه ای از فعالیت خود را پس از اتمام و هم چنین مقصدی را که می توانید فایل های گزارش را در آن پیدا کنید ، ارائه می دهد.

عیب یابی گام به گام ویندوز 10

ویندوز 10 محبوب ترین سیستم عامل موجود است ، به این معنی که کاربران آن در برخی از زمان ها با رایج ترین مشکلات روبرو می شوند. خبر خوب این است که بیشتر مشکلات فقط با چند مرحله برطرف می شود.

در صورت عدم کارایی هیچ یک از گزینه های موجود در این لیست ، اقدامات دیگری نیز می توانید انجام دهید ، اما به آن ها هشدار داده می شود: بسیار فشرده تر هستند و به دانش کافی در مورد رایانه نیاز دارند. اگر در مورد انجام چنین اقداماتی راحت نیستید ، اجازه دهید یک متخصص بتواند تعمیرات را انجام دهد.