آموزش چگونگی دانلود و نصب ویندوز 11

ویندوز 11 اکنون به عنوان ساخت پیش نمایش برای دانلود در Windows Insiders در دسترس است.

اکنون که ویندوز 11 برای Insiders در دسترس است ، بسیاری کنجکاو هستند که ببینند جدیدترین نسخه به چه میزان تفاوت دارد و نحوه دانلود  آن را ببینند.

در حالی که تاریخ اکران آزمایشی “تعطیلات 2021” است ، شایعات در مورد اولین اکتبر وجود دارد ، ظاهرا از تصاویر زیادی است که مایکروسافت از زمان اعلام آن در ژوئن منتشر کرده است.

قبل از رسمی شدن ویندوز 11 ،ما اکیداً توصیه می کنیم برنامه Insider را که نسخه آزمایشی آن آماده است ، دنبال کنید.

با ویژگی هایی مانند ابزارک ها ، یک منوی شروع جدید ، تمرکز زیادی بر روی بازی در کنار موارد دیگر ، موارد زیادی برای این نسخه جدید ویندوز وجود دارد ، حتی قبل از اینکه ساخت نهایی را ببینیم.

علاوه بر این ، اگر ویندوز 7 به بالا داشته باشید ، دانلود ویندوز 11 به صورت رایگان انجام می شود ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که نسخه آزمایشی سیستم عامل ناقص را پیدا کنید.

با این حال ، اگر فقط یک رایانه شخصی دارید ، توصیه می کنیم از نصب آن جلوگیری کنید یا اگر واقعا می خواهید آن را امتحان کنید ، حداقل آن را روی یک پارتیشن نصب کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11

پردازنده: 1 گیگا هرتز (گیگاهرتز) یا سریع تر با حداقل دو هسته روی پردازنده 64 بیتی یا SoC سازگار
RAM: 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت
سیستم عامل سیستم: UEFI ، قابلیت راه اندازی امن
TPM: ماژول بستر های نرم افزاری قابل اعتماد 2.0
کارت گرافیک: DirectX 12 یا بالاتر با درایور WDDM 2.0
صفحه نمایش: 720p ، 8 بیت در هر کانال رنگی ، حداقل 9 اینچ مورب
اتصال اینترنت و حساب مایکروسافت: ویندوز 11 هوم برای انجام تنظیمات اولیه و اولیه استفاده از سیستم عامل یا هنگام خاموش کردن دستگاه از ویندوز 11 هوم در حالت S به اتصال فعال اینترنت و حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارد.

ویندوز 11 چه ویژگی هایی دارد؟

اگر هنوز آماده امتحان ساخت هستید ، ویژگی های دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید حتی اگر نتایج خلاصه نسخه به روزرسانی شده را بخوانید.

ویندوز 11 اکنون از یک برنامه بررسی دقیق سلامت برخوردار است که می تواند برای طولانی شدن بهتر رایانه شخصی ، صرف نظر از دسک تاپ یا لپ تاپ ، کارهای خاصی را توصیه کند.

جدیدترین ساخت Insider همچنین از پشتیبانی بهتر از بیش از یک مانیتور پشتیبانی می کند ، بنابراین در صورت لزوم می توانید task bar را به راحتی و در کنار هم چیدمان های بیشتری که در حالت عمودی بر روی صفحه نمایش لمسی موجود هستند مرتب کنید.

اطمینان حاصل کنید که هنگام ساخت نسخه جدید ، “جدیدترین نسخه ها” را برای نسخه جدید ویندوز 11 بررسی کنید.

نحوه دانلود ویندوز 11

قبل از شروع ، مطمئن شوید که رایانه شخصی شما دارای حداقل مشخصات ویندوز 11 ذکر شده در بالا باشد. اگر اینگونه بود ، قبل از ادامه کار باید از کامپیوتر خود پشتیبان تهیه کنید.

این تضمین می کند که اگر مشکلی پیش آمد حداقل می توان پرونده ها و تنظیمات مهم شما را بازیابی کرد.

پس از پایان کار ، باید در Windows Insider Program وارد شوید.

1. به برنامه Windows Insider بپیوندید
برای انجام این کار ، برنامه Settings را باز کنید و روی “Update & Security” و سپس “Windows Insider Program” کلیک کنید.

برای دیدن این گزینه ممکن است لازم باشد داده های تشخیصی اختیاری را روشن کنید. برای انجام این کار به Settings > Privacy > Diagnostics & feedback بروید و “Optional diagnostic data” را انتخاب کنید.

در پنجره “Windows Insider Program” ، برای شروع به کار “Get started” را کلیک کنید. از پنجره ظاهر شده ، روی “Link an account” کلیک کنید و حساب Microsoft خود را انتخاب کنید و روی “Continue” کلیک کنید.

2. Dev Channel بپیوندید

در حال حاضر ، ساخت ویندوز 11 اینسایدر فقط برای افرادی که از Dev Channel استفاده می کنند در دسترس است. این برای توسعه دهندگان برنامه کاربردی است و به مردم امکان دسترسی به نسخه های بسیار اولیه ویندوز 11 را می دهد. باز هم ، مطمئن شوید که از نصب آنچه که احتمالاً ساخت آن خیلی زود است و مشکلات مختلف شامل آن هستید خوشحال هستید.

اگر فقط یک رایانه شخصی می خواهید که به صورت عادی کار کند ، فعلاً از ویندوز 11 اجتناب می کنیم. با این حال ، اگر واقعاً می خواهید ویندوز 11 را امتحان کنید ، در صفحه “Pick your Insider settings” که ظاهر می شود ، “Dev Channel” و سپس “Confirm” را انتخاب کنید.

پنجره دیگری با توضیحی درباره آنچه می توانید از این ساخت اولیه انتظار داشته باشید ظاهر می شود. تا زمانی که از ادامه کار راضی هستید ، روی “Confirm” کلیک کنید.

سپس باید رایانه خود را ری استارت کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز ذخیره شده است و روی “Restart Now” در پنجره ظاهر شده کلیک کنید.

3. ساخت Windows 11 Insider Preview را نصب کنید

پس از ری استارت برنامه Windows Update را باز کنید. این کار را می توانید با جستجوی ‘Windows Update’ در نوار جستجو در نوار وظیفه ویندوز 10 انجام دهید.

همچنین می توانید با رفتن به Settings> Update & Security> Windows Update آن را باز کنید.

در پنجره ظاهر شده ، روی “Check for updates” کلیک کنید. نسخه Windows 11 Insider Preview باید ظاهر شود و شما می توانید آن را دانلود و نصب کنید انگار که یک نسخه معمولی از ویندوز 10 باشد.

 نصب ویندوز 11 را انجام دهید

مراحل بالا Windows 10 PC شما را به Windows 11 ارتقا می دهد. با این حال ، اگر می خواهید ویندوز 11 را از ابتدا نصب کنید ، می توانید Windows 11 Insider Preview ISO را دانلود کنید.

مطمئن شوید که در برنامه Windows Insider وارد سیستم شده اید و در Dev Channel هستید (در مراحل 1 و 2 این راهنما نشان داده شده است) ، سپس به پایین صفحه بروید.

در بخش «Select edition» ویندوز 11 را انتخاب کنید. پس از دانلود ISO ، باید با آن یک USB یا DVD قابل بوت بسازید.