امکان ساخت قابلیت های واقعیت افزوده (AR) در اینستاگرام

فیس بوک پلتفرم واقعیت افزوده Spark AR خود را عرضه عمومی کرده است و در حال حاضر برای کاربران اینستاگرام استفاده از این قابلیت امکان پذیر است. واقعیت افزوده Spark AR همه ابزار لازم برای ساخت و آپلود فیلترهای واقعیت افزوده در اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهد. اگر چه نیاز به فراهم کردن و یادگیری مهارت ها هم چنان وجود دارد.

چگونه جلوه های واقعیت افزوده خودمان را در اینستاگرام بسازیم؟

فیس بوک نسخه عمومی بتای Spark AR را در پستی در Tech@Facebook منتشر کزد. مطابق توضیحات فیس بوک، Spark AR به عنوان پلت فرمی عمل می کند که به کاربران ابزار، منابع و موارد مورد نیاز آن ها برای افزودن لایه های جدید معنا به دنیا را می دهد.

نسخه بتا بسته به این معنا است که Spark AR پیش از این فقط برای سازندگان ثابت شده قابل دسترس بود. اگرچه بتا عمومی به این معنا است که هر کسی می تواند جلوه های Spark AR مخصوص خودش را در اینستاگرام ساخته و منتشر کرد. علاوه بر این، فیلتر شما پس از آن می تواند در Effect Gallery نمایش داده شود.

برای یافتن  AR effects های جدید و امتحان کردن آن ها، کافی است اینستاگرام را باز کنید، روی Camera کلیک کنید و تا پایان قسمت effects هایتان scroll کنید. سپس روی Browse Effects کلیک کنید تا Effect Gallery جدید باز شود. حال پس از انجام این موارد می توانید هر AR effect ای که مورد علاقه تان است را امتحان و استفاده کنید.

برای ساختن  AR effect های مختص خودتان، به سایت  the Spark AR Studio مراجعه کنید. از این قسمت می توانید Spark AR مخصوص ویندوز یا مک را دانلود کنید و شروع به ساختن جلوه های واقعیت افزوده خودتان نمایید. در این قسمت قابلیت کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) و آموزش هایی برای افرادی که می خواهند از آن ها استفاده کنند وجود دارد.

بهترین فیلترهای اینستاگرام چه هستند و نحوه کارکرد آن ها به چه صورت است؟

احتمال اینکه هر کس قادر به ساختن فیلترهای AR خودش روی اینستاگرام باشد، کم است و علاوه بر این در صورتی هم که قاد ربه انجام این کار باشد، احتمالا به اندازه کافی برای استفاده خوب نیستند. به هر حال در صورتی که شما همیشه بخواهید از فیلترها استفاده کنید و آن ها را امتحان کنید، Studio AR امکان انجام این کار را برایتان فراهم می کند.

فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام یکی از امکانات جالب و جدید این اپلیکیشن برای کاربران است. آیا شما تاکنون از این قابلیت استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید