آموزش چگونگی تبدیل فایل های FLV به فرمت MP4 در ویندوز و Mac OS X

اگرچه استفاده از فایل های FLV هم بسیار مرسوم و رایج است، اما فایل های با فرمت MP4 تقریبا با همه دستگاه های الکترونیکی کار می کنند.خوشبختانه تبدیل فایل های FLV‌ به فرمت  MP4‌ کار دشواری نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با چگونگی انجام این تبدیل فرمت روی ویندوز و Mac OS X آشنا شوید.

مبدلFLV به MP4 رایگان(ویندوز)

مبدل رایگان FLV به MP4 همان سرویسی را ارائه می دهد که از نام آن پیداست. این برنامه به دنبال رابطی است که این کار را انجام دهد و چندین گزینه برای خروجی داشته باشد. نسخه premium نرم افزار امکان ویرایش ویدیوها را فراهم می کند و قابلیت های بیشتری را هم در اختیار شما قرار می دهد. اگرچه برای بسیاری از کاربران، قابلیت های اضافه این نرم افزار، کاربردی و ضروری نیستند.

گام اول: به صفحه دانلود  Free FLV to MP4 Converter بروید و روی دکمه سبز Download Now کلیک کنید. دستورات موجود روی صفحه را دنبال کنید تا فرایند دانلود و نصب نرم افزار انجام شود.

گام دوم: پس از باز شدن نرم افزار، روی (Add File(s در گوشه بالای سمت چپ برنامه  یا به صورت دکمه نارنجی در وسط برنامه قرار دارد، کلیک کنید. حال فایل  FLV ای که می خواهید تبدیل کنید را پیدا کرده و انتخاب کنید.

گام سوم: منو کشویی در کنار Output format را باز کنید. سپس( MPEG-4 Video (*.mp4 را انتخاب کنید.

گام چهارم: منو کشویی کنار Output folder را باز کنید. از این قسمت، محل ذخیره سازی را انتخاب کنید و روی دکمه نارنجی Convert کلیک کنید. احتمالا از شما خواسته می شود که یک کد را وارد کنید که این کد به سادگی با ایمیلی که برای ثبت نام استفاده کرده اید، قابل بازیابی و دسترسی است.

گام پنجم: پس از اینکه فرایند تبدیل تکمیل شد، شما می توانید به راحتی از فایل MP4 جدید خود استفاده کرده و لذت ببرید.

مبدل MP4 رایگان (Mac OS X)

اگرچه عملکرد و کارایی های ابتدایی این اپلیکیشن رایگان وسبک مانند MP4 converter است، اما این برنامه شامل ابزارهای ویرایش ویدیویی است که به شما این امکان را می دهد که هر دو تبدیل را اجرا کنید، قابلیت تبدیل فایل های ویدیویی به چندین فرمت مختلف در یک زمان را هم دارد.

گام اول: به صفحه اپلیکیشن بروید و روی لینک آبی View در Mac App Store link برای بررسی اپلیکیشن در اپ استور مک کلیک کنید.سپس روی دکمه آبی Free کلیک کنید و در صورت نیاز پسورد اپل خود را وارد کنید.

گام دوم: پس از باز کردن Free MP4 Converter، روی Add Video در گوشه بالای سمت چپ پنجره اپلیکیشن کلیک کنید. سپس فایل FLV که می خواهید تبدیل کنید را پیدا کرده و انتخاب کنید.

گام سوم: منو کشویی کنار Profile را باز کنید. سپس دستگاهی که می خواهید فایل MP4 خود را با آن باز کنید را انتخاب کنید. محل ذخیره سازی آن را انتخاب کرده و روی دکمه آبی Convert کلیک کنید.

گام چهارم: پس از اینکه فرایند تبدیل تکمیل شد، شما می توانید به راحتی از فایل MP4 جدید خود استفاده کرده و لذت ببرید.

تبدیل فرمت سریع FLV به MP4 با VLC

اگر شما از نرم افزار پخش رسانه مشهور رایگان VLC روی سیستم خود استفاده می کنید، نیازی به دانلود نرم افزار خاص دیگری برای تبدیل فرمت نخواهید داشت. VLC قابلیت تبدیل سریعی دارد که هم چنین می توانید با آن فایل های FLV را هم در مدت کوتاهی تبدیل کنید. توجه داشته باشید که نسخه VLC شما آپدیت باشد و سپس برای آغاز کار اپلیکیشن را باز کنید.

گام اول: از نوار منو VLC  گزینه Media و سپس گزینه Convert/Save را انتخاب کنید. با انجام این کار، یک پنجره جدید رسانه باز می شود که از شما می خواهد فایلی که قصد تبدیل فرمت آن را دارید را انتخاب کنید. برای آغاز فرایند جستجو Add را انتخاب کنید. محل فایل FLV خود را پیدا کنید و سپس Open را انتخاب کنید. حتما مطمئن شوید که VLC از فایل درستی استفاده می کند و سپس Convert/Save را انتخاب کنید.

گام دوم: در پنجره جدید، مطمئن شوید که Convert در قسمت Settings انتخاب شده است. Display the output به سادگی ویدیو در حال تبدیل را نشان می دهد. Deinterlace به تبدیل فرمت ویدیو به فرمت هایی که در تلویزیون ها استفاده می شود کمک می کند. Profile به انتخاب دلخواه شما برای ویدیو کمک می کند. گزینه ای را انتخاب کنید که MP4 در آن باشد به این معنا که فرمت دلخواه شما یعنی MP4 در این قسمت انتخاب شود. به هیچ عنوان گزینه Dump raw input را انتخاب نکنید.

گام سوم: در قسمت Destination، یک نام فایل انتخاب کنید و هم چنین محل ذخیره سازی فایل را هم انتخاب کنید. Save را انتخاب کنید. حال فایل شما آماده تبدیل است. برای آغاز کار کافی است Start را انتخاب کنید. تایمر VLC که معمپولا نشان می دهد در کجای ویدیو هستید، حال به نشانگر پیشرفت برای نشان دادن این که چه زمانی فرایند تبدیل تمام می شود تبدیل شده است.

Cloud Convert (مبتنی بر وب)

سایت Cloud Convert از بسیاری از فرمت فایل ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت ذخیره سازی خودکار فایل ها در ایمیل، Dropbox و حساب های Google Drive شما را هم دارد. هم چنین این نرم افزار کاملا بدون تبلیغ است و از آن جایی که مبتنی بر وب است، می توانید از آن روی هر کامپیوتری بدون نیاز به دانلود استفاده کنید. همه این موارد این گزینه را به یک انتخاب خوب برای انجام تبدیل ها مبدل ساخته است.

گام اول: صفحه اصلی Cloud Convert را باز کرده و روی Select Files کلیک کنید. سپس فایل FLV که می خواهید تبدیل کنید را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه های موجود در سمت راست، انتخاب کنید که تمایل دارید فایل  MP4 خود را چگونه دریافت کنید.

گام دوم: هنگامی که فایل FLV مورد نظر خود برای تبدیل را اضافه کردید، از لیست کشویی کنار نام فایل گزینه MP4 را انتخاب کنید. روی آیکون آچار در سمت راست برای انجام تنظیماتی مانند فرکانس، نرمال سازی و سایر موارد کلیک کنید. البته انجام این تنظیمات اختیاری است.

گام سوم: روی دکمه قرمز Start Conversion برای آغاز فرایند تبدیل کلیک کنید. پس از تکمیل فرایند به راحتی از فایل MP4 جدید خود استفاده کنید و لذت ببرید.

آیا شما تاکنون از نرم افزارهای معرفی شده بالا استفاده کرده اید؟‌ شما چه روشی را برای تبدیل فرمت فایل های FLV به MP4 استفاده کرده اید و پیشنهاد می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید