آموزش استفاده از پیام رسان وی چت WeChat همراه با آخرین تغییرات

پیام رسان وی چت یک برنامه چینی است که روی قابلیت های خاصی تمرکز دارد وبا بیش از 900 میلیون کاربر جز پرجمعیت ترین پیام رسان های دنیا محسوب می شود.

پیام رسان وی چت یکی از اپلیکیشن های معروف در چین است که در سال 2011 توسط تنسنت (Tencent) راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد. وی چت رسانه اجتماعی مشابه فیس بوک و واتس اپ است اما بسیار ویژگی های برتری نسبت به این شبکه های اجتماعی از خود ارائه می دهد. از قابلیت های برجسته وی چت به تماس ویدئویی رایگان، آشنایی با افراد جدید و قابلیت پرداخت از طریق این پیام رسان اشاره کرد به این صورت که می توانید از با وی چت برای دوستان خود پول بفرستید یا بلیط قطار بخرید و موارد دیگر.

البته بسیاری از این قابلیت ها فعلا در چین در دسترس است و همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. اگرچه اکثر کاربران وی چت از چین هستند با این حال همه افراد در دیگر کشورها هم می توانند از این شبکه استفاده کنند.

شما می توانید این برنامه را از طریق گوگل پلی برای اندروید و از اپ استور برای آیفون دانلود و آن را نصب کنید. پس از نصب بایستی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. پس از ثبت نام دستورالعمل های روی صفحه را اجرا کنید. علاوه بر نام به گذرواژه ای نیاز دارید که می توانید آن را با وارد کردن شماره تلفن خود از طریق پیامک دریافت کنید. تمام فرآیند ثبت نام تنها چند دقیقه طول می کشد و بسیار ساده است.

 

طریقه افزودن دوستان و چت کردن با آنها

پس از دانلود برنامه و کامل کردن مشخصات خود و ایجاد حساب کاربری وارد برنامه خواهید داشت. اکنون وقت آن است که با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. افزودن دوستان به وی چت همانند افزودن آنها در فیس بوک است. باید تب مخاطبین را که در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید و روی آیکن پلاس در بالا گوشه سمت راست ضربه بزنید و گزینه Add Contacts را انتخاب کنید. می توانید افراد را با شماره تلفن یا آیدی وی چت سرچ کنید سپس آنها را با ضربه زدن بر روی دکمه Follow به این شبکه اضافه کنید.

یک روش آسان دیگر برای افزودن دوستان وجود دارد و آن اسکن گرفتن از کدهای QR آنهاست. برای دسترسی به کد QR خود باید گزینه Me را انتخاب کنید و روی آیکن کد QR ضربه بزنید. می توانید کد را با خواننده داخلی QR که زیر تب Discover می توان آن را پیدا کرد اسکن کنید.

 

وی چت شما را با افراد جدید آشنا می کند

پیام رسان وی چت اپلیکیشنی است که می توانید از طریق آن با افراد جدید آشنا شوید. کافیست گوشی خود را تکان دهید تا برنامه به غریبه های که همزمان مانند شما در حال تکان دادن گوشی هستند متصل شوید. همچنین قادر خواهید بود افرادی را که با شما در یک منطقه زندگی می کنند را سرچ کنید. شما می توانید به هر دو قابلیت با ضربه زدن بر روی تب Discover دسترسی داشته باشید.

 

چگونه یک مکالمه را شروع کنیم؟

برای شروع یک مکالمه درپیام رسان وی چت به آسانی می توانید روی فردی که در لیست مخاطبین شما وجود دارد و قصد دارید با او صحبت کنید ضربه می زنید. سپس برای شروع مکالمه می توانید متنی را تایپ یا پیام صوتی تا 60 ثانیه برایش ارسال و یا اینکه تماس تلفنی با او برقرار کنید.

یک نکته جالب دیگری که در مورد وی چت باید برایتان عرض کنیم این است که شما می توانید هر پیام اشتباه فرستاده شده را در 2 دقیقه اول پاک کنید. به علاوه برنامه می تواند خیلی سریع پیامی که به زبان موردنظرتان نیست را ترجمه کند. شما می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن پیام که لیستی از گزینه های متفاوت در اختیارتان می گذارد به این دو قابلیت دسترسی داشته باشید.

وی چت همچنین استیکرهای مختلفی را در اختیارتان می گذارد و به راحتی می توانید آنها را دانلود کنید اگرچه برخی از آنها پولی هستند.

همچنین می توانید در مواقع چت با دوستان خود آنها را با بازی هایی مانند «Dice»، «Rock»، «Paper» و «Scissors» به چالش بکشید. برای دسترسی به بازی ها باید روی لوگوی ایموجی در پنجره چت ضربه بزنید سپس آیکن قلب که در پایین قرار دارد را انتخاب کنید.

 

مومنت (Moments) در وی چت چیست؟

مومنت در وی چت همانند صفحه هوم در فیس بوک است. در واقع بخشی است که می توانید تمام پست های خود و دوستانتان را که منشر کرده اند مشاهده کنید. برای دسترسی به این بخش می توانید در زیر تب Discover آن را پیدا کنید.

 

طریقه پست گذاشتن در وی چت

برای اشتراک گذاشتن یک پست در وی چت باید به بخش Me بروید و گزینه My posts را انتخاب و سپس روی آیکن دوربین برای انتخاب تصویری که قصد به اشتراک گذاشتن آن را دارید ضربه بزنید. شما می توانید عمل اشتراک گذاشتن پست را در بخش مومنت نیز انجام دهید. همچنین در این بخش قادر خواهید بود پیام متنی را به اشتراک بگذارید اما برای این کار باید روی آیکن دوربین ضربه بزنید و آن را نگه دارید.

مانند فیس بوک این امکان برایتان وجود دارد که کامنت به پست هایتان اضافه و همچین آنها را لایک کنید.

همچنین گزینه اضافه کردن لوکیشن و تگ کردن دوستانتان هم وجود دارد.

 

استفاده از وی چت در کامپیوتر

پیام رسان وی چت اپلیکیشنی است که علاوه بر روی موبایل می توانید آن را بر روی رایانه خود نیز نصب کنید. اما فرآیند ثبت نام این برنامه در کامپیوتر کمی متفاوت است و مانند فیس بوک نیست. زمانی که وارد وب سایت وی چت می شوید کد QR بزرگی را مشاهده خواهید کرد. گوشی خود را بردارید و برنامه وی چت را باز کنید سپس خواننده QR درون برنامه که در بالا آن را معرفی کردیم را راه اندازی کنید. اجازه دهید از کد اسکن بگیرد و ثبت نام در گوشی را تایید کند.

می توانید برنامه وی چت برای ویندوز یا کامپیوترهای مک از اینجا دانلود کنید.

با نصب پیام رسان وی چت بر روی کامپیوتر از تمام قابلیت های بهره می برید همچنین می توانید اسناد یا فایل های خود را از کامپیوتر به گوشی و بالاعکس انتقال دهید.

نظر شما درباره این پیام رسانی چینی که نزدیک ۱ میلیارد کاربر دارد چیست؟ می توانید در بخش نظرات همین مطلب از تجربیات خود بنویسید.

22 دیدگاه دربارهٔ «آموزش استفاده از پیام رسان وی چت WeChat همراه با آخرین تغییرات;

  1. سلام من شماره همراه خودم رو می فرستم ولی میگه شماره تلفن معتبر نیست میشه لطفاً جواب بدید که چرا نمی تونم ثبت نام کنم

    پاسخ
  2. سلام برنامه رو نصب کردم و یکی از دوستانم را اد کردم در مخاطبین ولی برای برقراری ارتباط اخطار میده که ازتباط برقرار نیست و دوست طبیعی ویچت شما نیست چی کار کنم ؟

    پاسخ
    • سلام وی چت نصب کرده بودم از زمانی که آپ شد مجبور شدم دوباره وارد بشم اما هرچی پس ورد میزنم ارور میده دوباره وارد شوید درخواست اس ام اس دادم ولی ارسال نمیشه قبلا چند باری پاک کرده بودم راحت وارد می‌شود اما اینبار نه وقتی باز نشه نمیتونم وارد بازی کالاف دیوتی چینی بشم کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون

      پاسخ
  3. سلام ، خیلی برنامه ی خوبیه ، دوست چینیم منو به این برنامه دعوت کرد و الان کلی دوست خارجی دارم ، فقط یه سوال چه جوری می تونم با ان ها بازی کنم؟ اونا منو به چالش دعوت می کنند ولی من نمی فهمم چه طوری باید در این برنامه بازی کنم، اگه کسی می دونه لطغا راهنماییم کنه

    پاسخ
  4. سلام ببخشید من در چین برنامه وی چت را نصب کردم وبعد موبایلم را به روز رسانی کردم ودیگر در ایران کار نکرد وبه ۴نفر اشنا با موبایل بردم بازهم کار نکرد هردفعه کد ۶رقمی میاید ودر اخرین مرحله اسکن میکنم بازهم کار نمیکند لطفا کمک کنید

    پاسخ
  5. سلام لبخشید سوال داشتم من وقتی تو برنامه وی چت هستم موقع تایپ کردن نمیتونم ببینم چی تایپ میکنم سی میتونه راهنمایی کنه چی کار کنم؟

    پاسخ
  6. زمانــــی که شخص یا اشخاصی بصورت گروه و معمولا با اسمهائی نظیره :
    مافـــیا ، دزدان اطّلاعـــــات و غیره اقدام به آزار و اذیّت میکنن ، کما اینکه این موضــــوع بشــــــــدّت رایج شده ….
    از چـــــه طریق باید اون شخص یا گــــــروه رو از ویچــــت ریپورت یا اخــــــراج کرده ؟ البته منظورم اصــــــلاً بلاک کردن نیست و منظورم بطور مشخص ، حذفِ این افراد ازین برنامه ست .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید