مشکلات رایج iOS 15 و نحوه رفع آن ها

iOS 15 وارد شده است و ویژگی های جدیدی را برای دستگاه های تلفن همراه اپل به ارمغان آورده است ، از جمله SharePlay over FaceTime ، سفارشی سازی بیشتر پیام ها ، Focus Mode مفید و موارد دیگر. با این حال ، در کنار همه این ترفندهای جدید ، iOS 15 مشکلات جدیدی را نیز به همراه داشته است. اگر متوجه شدید iOS 15 مطابق انتظار کار نمی کند ، ما راه حل هایی را داریم که باید امتحان کنید.

مشکل: خطای iPhone Storage Full

به طور معمول ، هنگامی که فضای ذخیره سازی iPhone تقریباً پر است ، یک پیغام هشدار ظاهر می شود که می گوید ، خوب ، فضای ذخیره شما تقریباً پر شده است ، و دانلود چیزی جدید ممکن است ایده بدی باشد تا زمانی که فضای گوشی خود را خالی نکرده اید. با این حال ، پس از دانلود iOS 15 ، برخی از کاربران متوجه می شوند که حتی اگر فضای زیادی در درایو آیفون محلی خود دارند ، این هشدار را دریافت می کنند ، و این بارها و بارها اتفاق می افتد حتی اگر فضای ذخیره سازی خود را پاک کنند. این امر در iPad نیز اتفاق می افتد.

راه حل های ممکن

این یک اشکال کلی است که کاربران در حال حاضر واقعاً نمی توانند کاری انجام دهند. در نهایت ، اپل در به روزرسانی به آن کمک می کند تا اشکالات جدید (از جمله سایر موارد موجود در این لیست) را برطرف کند ، بنابراین بهترین کار این است که مراقب به روزرسانی های جدید iOS باشید ، آن ها را اعمال کنید و سپس دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

مشکل: Apple Maps پس از بروزرسانی همچنان مشکل دارد

Apple Maps دارای ویژگی های جدیدی با iOS 15 است ، اما بسیاری از کاربران گزارش می دهند که برنامه هنگام استفاده از آن در حال مشکل است.

راه حل های ممکن

به نظر می رسد که نقشه های اپل با تمام آن قابلیت های جدید کمی بلند پروازانه است. اگر اولین بار که آن را باز می کنید خراب می شود ، برنامه را به صورت دستی ببندید و راه اندازی مجدد کنید. اکنون باید بدون هیچ مشکلی باز شود.
اگر Apple Maps همچنان خراب می شود ، باید دستگاه خود را به طور کامل راه اندازی مجدد کنید.

مشکل: ویژگی Look Around آنطور که باید کار نمی کند

Look Around در iOS 14 اضافه شد. این یک قابلیت Apple Maps است که بسیار شبیه به نمای خیابان Google است و به شما امکان می دهد iPhone خود را جابجا کرده و با نگاه اول شخص یا بزرگنمایی در خیابان ها ، مکان خاصی را روی نقشه مشاهده کنید. تصور خوبی از کل محله داشته باشید با این حال ، هنگام تغییر به iOS 15 ، کاربران متوجه می شوند که Look Around در رندر کردن مشکل دارد و در مورد بسیاری از تصاویر تار که قبلاً وجود نداشت ، مشکلاتی وجود دارد.

راه حل های ممکن

اپل قبلاً تأیید کرده است که این مشکل است و برطرف می شود. نسخه های جدید iOS همیشه در استفاده از داده ها کارآمد نیستند. iOS 15 را به روز نگه دارید و این مشکل در نهایت باید برطرف شود.

مشکل: دوربین مدام به حالت ماکرو می رود

اگر آیفون 13 یا آیفون 13 پرو مکس جدید دارید ، ممکن است متوجه شده باشید که برنامه Camera به حالت ماکرو ادامه می دهد ، مخصوصاً وقتی سعی می کنید به سوژه نزدیک شوید. این به طور قابل ملاحظه ای آزاردهنده است.

راه حل های ممکن

اپل تأیید کرده است که این یک مسئله غیر عمدی است و باید در به روزرسانی بعدی برطرف شود.
مشکل: برنامه های شخص ثالث همچنان خراب می شوند یا از کار می افتند
همه توسعه دهندگان آمادگی بروزرسانی به نسل های جدید iOS را ندارند ، به خصوص اگر برنامه هایی داشته باشند که تحت تأثیر برخی تغییرات اپل قرار گرفته اند. چند نکته وجود دارد که می توانید برای حل مشکلات به آنها کمک کنید.

راه حل های ممکن

همیشه سعی کنید برنامه را به صورت دستی ببندید و ابتدا آن را مجدداً راه اندازی کنید. گاهی اوقات این تنها چیزی است که برنامه نیاز دارد.
به App store بروید و مطمئن شوید که همه به روز رسانی ها در برنامه های شما اعمال شده اند. توسعه دهندگان ممکن است یک به روزرسانی را برای کمک به رفع مشکلات برنامه در iOS 15 منتشر کرده باشند.
اگر هیچ کدام از این روش ها کار نمی کند ، برنامه را حذف کنید. دوباره آن را در App Store پیدا کنید و یکبار دیگر بارگیری کنید.
دستگاه اپل خود را به طور کامل راه اندازی مجدد کنید.
وب سایت برنامه یا رسانه های اجتماعی را بررسی کنید. آن ها ممکن است اطلاعاتی در مورد مشکلات گزارش شده یا زمان انتظار رفع آن داشته باشند.

مشکل: باتری پس از iOS 15 به سرعت تخلیه می شود

این یک مشکل رایج است که برخی از کاربران پس از هر بار به روز رسانی به نسل جدید iOS گزارش می دهند. گاهی اوقات این هزینه بالقوه ای برای ارتقا دارد: ممکن است مدتی طول بکشد تا یک iOS جدید به اندازه iOS قدیمی کار کند (به خصوص اگر از ویژگی های جدید استفاده می کند) ، و افزایش مصرف برق در این بین یک عارضه جانبی است. اما اگر باتری شما بدون هشدار به سرعت در حال تخلیه شدن است ، ممکن است مشکل دیگری نیز خراب شود.

راه حل های ممکن

دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید. این همیشه اولین قدم عالی برای کمک به مقابله با مشکلات احتمالی برنامه های پس زمینه ، اشکالات یا مشکلات تنظیماتی است که باعث تخلیه باتری می شود.
تنظیمات کلید قدرت خود مانند روشنایی صفحه ، حالت کم مصرف و غیره را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به روزرسانی تنظیمات برگزیده شما را بازنشانی نکرده است.
وقتی هیچ چیز دیگری کار نمی کند ، ایده خوبی است که iPhone خود را برای بررسی و باتری احتمالی جدید به فروشگاه Apple ببرید. ممکن است به تازگی باتری شما آسیب دیده باشد (مخصوصاً اگر مدت زیادی در نزدیکی منبع گرما قرار داشته باشد) ، و در این صورت ، به مراقبت حرفه ای نیاز دارد.

مشکل: اعلان های ایمیل بدون صدا

این مشکل زمانی رخ می دهد که اعلان های ایمیل را تنظیم کرده اید تا در صورت داشتن ایمیل یا پیام جدید با هشدار قابل شنیدن به شما اطلاع دهند. اپل به شما امکان می دهد هشدارها را با صداهای مختلف سفارشی کنید. برخی از کاربران گزارش می دهند که پس از iOS 15 ، اعلان های آنها دیگر صدایی را که انتخاب کرده اند ایجاد نمی کند ، بلکه صدای هشدار استاندارد است (که اگر ایمیل های زیادی داشته باشید به سرعت آزاردهنده می شود). این ممکن است برای هشدارهای سفارشی در طیف گسترده ای از برنامه ها ، از جمله Slack و Telegram اتفاق بیفتد.

راه حل های ممکن

دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید. به نظر می رسد این ساده ترین راه برای بازگرداندن همه صداهای سفارشی شما باشد. اگر همچنان ادامه دارد ، مطمئن شوید که آخرین به روزرسانی ها را بارگیری کرده اید و منتظر رفع دائمی آن باشید.
مشکل: دستگاه های بلوتوث دیگر با iPhone جفت نمی شوند
اگر دستگاه های شما دیگر با iPhone شما جفت نمی شوند ، به روز رسانی iOS 15 می تواند نقشی داشته باشد. خوشبختانه چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا همه چیز دوباره درست شود.

راه حل های ممکن

به تنظیمات بروید و بلوتوث را انتخاب کنید. دستگاهی را که با آن مشکل دارید پیدا کنید ، سپس نماد کوچک “i” را با حلقه ای در اطراف آن انتخاب کنید. گزینه Forget this Device را انتخاب کرده و سپس از ابتدا سعی کنید مجدداً با بلوتوث وصل شوید.
اگر هنوز با مشکل روبرو هستید ، می توانید اتصالات شبکه خود را نیز بازنشانی کنید. اگرچه این امر مستقیماً بر بلوتوث تأثیر نمی گذارد ، اما ممکن است به رفع مشکلات اتصال کمک کند. برای شروع می توانید به Settings بروید ، General را انتخاب کنید ، Reset را انتخاب کرده و Reset Network Settings را انتخاب کنید. پس از اتمام این فرآیند ، باید دوباره به Wi-Fi خود وارد شوید.