تناسب اندام و سلامتی بیشتر با ۱۲ اپلیکیشن آیفون

تناسب اندام  بیشتر، با طول عمر طولانی تر، کیفیت زندگی بهتر و کاهش خطر سکته، بیماری های قلبی و دیابت همراه است. هیچ گاه برای شروع یک رژیم ورزشی دیر نیست حتی اگر در گذشته در امتحان کردن رژیم ورزشی شکست خورده باشید. فرقی ندارد که هدف شما کاهش وزن، افزایش سطح تناسب اندام، نیرومند شدن و یا چیزهای دیگر باشد، در ادامه اپلیکیشن هایی را معرفی می کنیم که در این راه می توانند به شما کمک کنند.

ما بهترین اپلیکیشن های آیفون را که در زمینه ی تناسب اندام پیدا کرده ایم، بدون ترتیب خاصی معرفی خواهیم کرد :

۱. RunKeeper

دویدن یکی از بهترین و معمول ترین فعالیت ها برای افرادی است که می خواهند وزن خود را کاهش دهند. RunKeeper همانطور که از نامش پیدا است، یک راه ساده را برای ساختن یک برنامه ی روتین و منظم و استمرار و مداومت آن با پیگیری پیشرفت شما می سازد. این اپلیکیشن هم چنین برای پیگیری فعالیت های دیگر مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، قدم زدن، انواع مختلف اسکی و حتی اسکیت روی یخ هم استفاده می‌شود.
با دسترسی به اطلاعات موقعیت یابی و حرکت شما،‌ RunKeeper  می تواند پیشرفت شما را پیگیری و آن را علامت گذاری کند.  شما می‌توانید به روزرسانی های صوتی مکرر در پیشرفت خود و پخش موسیقی از Spotify ( اشتراک مورد نیاز ) یا حافظه داخلیتلفن تان را انتخاب کنید.
برای دانلود Runkeeper می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید. RunKeeper

۲. Strava

Strava مشابه RunKeeper است اما با این تفاوت که تاکید آن بر دوچرخه سواری است. از این اپلیکیشن می توانید برای دویدن هم استفاده کنید اما کاربران اصلی آن ترجیح می دهند که از طریق دوچرخه سواری کالری بسوزانند. درست مثل RunKeeper، اپلیکیشن Strava هم فعالیت ها و تمرینات شما را به همراه اطلاعات مهم مانند ارتفاع، سرعت و مقایسه با افرادی که همین مسیر را طی کرده اند،  روی نقشه پیگیری و علامت گذاری می‌کند.
 این اپلیکیشن با تعداد زیادی از GPS  های ساعت ها، کامپیوترهای دوچرخه ها و ردیاب های فعالیت هابرای دقت بیشتر همگام است.
امکانات ساده ی ردیابی رایگان هستند، اما در صورت تمایل می توانید با پرداخت ۸ دلار در ماه از ویژگی های سفارشی سازی شده ی ورزش و تمرینات هم استفاده کنید، از فالیت های کنونی خود فیدبک بگیرید  و داده های دوچرخه سواری خود را به صورت جزئی تحلیل کنید.

برای دانلود Strava می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Strava

۳. Fitbod

Fitbod اپلیکیشنی برای افزایش تمرینات، کاهش وزن، بدنسازی و پرورش اندام است. تمرکز این اپلیکیشن بر ساختن تمرینات مخصوص برای هر فرد است که گروه های اندامی را بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیارش قرار می دهید اولویت بندی می‌کند. در ابتدا نوع فعالیت خود، اهداف مورد نظر و تعدادی از فعالیت هایی که در طول هفته انجام می دهید را انتخاب کنید، سپس یک برنامه ی تناسب اندام متناسب با سطح بدنسازی مورد نظر شما در اختیارتان قرار می گیرد. سه فعالیت به صورت رایگان قابل پیگیری هستند، اما اگر برنامه های بیشتری بخواهید باید ماهانه ۸ دلار پرداخت نمایید.

برای دانلود Fitbod می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Fitbod

۴. Fitness Point

Fitness Point اپلیکیشن دیگری با هدف افزایش تمرینات است. اما برخلاف Fitbod بیشتر به عنوان مرجعی از تمرینات استفاده می‌شود تا یک برنامه ریز خودکار. برخی از این تمرینات به صورت رایگان در دسترس هستند اما برای استفاده از همه ی آن ها باید برنامه را به نسخه ی پیشرفته ارتقا دهید. با مشاهده ی نسخه ی رایگان برنامه متوجه می شوید که آیا برنامه ارزش ارتقا به نسخه ی پیشرفته را دارد یا نه. هر تمرین یک انیمیشن، توضیح و اطلاعاتی درباره ی اینکه آن تمرین کدام ماهیچه ها را درگیر می‌کند وجود دارد. شما می توانید برنامه ی تمرینات خود را بسازید، پیشرفتتان را ثبت کنید و از تایمر استراحت موجود آن هنگام ورزش کردن استفاده کنید.

برای دانلود  Fitness Point می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نماییدFitness Point

۵. Fitocracy

 اگر می خواهید فعالیت های تناسب اندام جزئی از کارهای روزمره شما شود، Fitocracy  بهترین انتخاب است. این کار در مورد ورزش دنیای واقعی صدق می‌کندهمانطور که پیشرفت فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنید،  با رسیدن به امتیازهای مختلف جایزه می گیرید، که به نوبه خود باعث می‌شود که شما برای رسیدن به سطح بالاتر تلاش کنید و دستاوردهای بیشتری به دست آورید. در حالی که این پاداش‌ها ممکن است مجازی باشند، اما بهبود در تناسب اندام یک شایستگی کاملا واقعی است.

هسته ی اصلی آن  یک ردیاب ورزشی است که به یک شبکه اجتماعی تبدیل می‌شود و برای هر فعالیتی که می‌توانید به آن فکر کنید کار می‌کند. این شامل تمرین‌های کاردیو برای تقویت نیرو و همه چیز در بین آن‌ها می‌شود این برنامه همچنین زمانی که احساسنیاز می‌کنید، کمک گرفتن از متخصصان را پیشنهاد می دهد.

شما می‌توانید با پرداخت ماهانه ۵ دلار به نسخه ی پیشرفته دسترسی پیدا کنید و از امکاناتی چون: دیدگاه‌های مفصل، پیام‌ رسانی شخصی، چالش و دوئل مجازی با سایراعضا و مزایای دیگر بهره مند شوید.

برای دانلود  Fitocracy می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید : Fitocracy

۶. Fitbit

شما برای استفاده از Fitbit نیازی به ردیاب Fitbit ندارید، اما در صورت وجود به شما کمک می‌کند. این اپلیکیشن به عنوان یک دنبال کننده ی خواب و فعالیت با دویدن، پیاده روی و نظارت کننده ی قدم زدن عمل می‌کند. شما می توانید تمرینات خود را به صورت دستی ثبت کنید، برنامه ی غذایی تان را یادداشت کنید، میزان مصرف آب روزانه ی خود را کنترل کنید و برای انگیزهی بیشتر اهداف خود را یادداشت کنید.

اگر مایل باشید که یک دنبال کننده ی فعالیت Fitbit داشته باشید، این اپلیکیشن به صورت بی سیم با دستگاه های پوشیدنی شما همگام می‌شود و به صورت اتوماتیک معیارهایی مانند کیفیت خواب، گام های روزانه و تعداد ضربان قلب را ثبت می‌کند. هم چنین شما می توانید آن را با مقیاس هوشمند Aria مرتبط کنید تا به طور خودکار وزنتان را ثبت کند.

برنامه Fitbit کاملا رایگان است اما یک تبلیغ بسیار بزرگ برای دستگاه Fitbit محسوب می‌شود.

برای دانلود Fitbit می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Fitbit

۷. C25K 5K Trainer

این اپلیکیشن یک برنامه رسمی از برنامه Couch تا ۵ K است که با عنوان C۲۵K نام گذاری شده است. اگر یک سبک زندگی بی‌تحرک دارید و می‌خواهید برخیزید و  شروع به حرکت کنید، این برنامه آموزشی مخصوص شما است. با استفاده از نشانه‌های صوتی و نظارت بر فعالیت، این اپلیکیشن امیدوار است که سطح کلی تناسب اندام شما را تا جایی که شما می‌توانید ۵ هزار متر بدون توقف بدوید ، ایجاد کنید. این دقیقا همان کاری است که انجام می دهد. جدول زمان بندی حقیقی تمرین ها و آموزش ها شما را به کار سخت وادار نمی‌کند و به جای آن روی پیشرفت آرام برای کسانی که با برنامه ی تمرین همیشگی و معمول آشنا نیستند، تمرکز می‌کند.   این بهترین نقطه برای شروع، ترکیب پیاده روی و دویدن برای تحرک و انگیزه داشتن است.

با پرداخت تنها ۲ دلار در ماه می توانید تبلیغات را لغو کنید و با پرداخت ۵ دلار در ماه می توانید تمرینات خود را با موسیقی انجام دهید.

برای دانلود  C25K 5K Trainer می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید:  C25K 5K Trainer

۸. Nike Training Club

Nike Training Club یک اپلیکیشن کاملا رایگان از شرکت Nike است. این اپلیکیشن شامل ۱۸۰ تمرین با تنوع بسیار بالا است که از تمرینات کششی،کاردیو و تقویتی تا حرکتی و یوگا را در بر می گیرد. مخصوصا این برنامه برای افرادی مناسب است که زمان زیادی برای تمرین و تجهیزات تخصصی برای ورزش ندارند و هم چنین تمایلی به صرف هزینه برای برنامه ی تمرین ندارند.

این اپلیکیشن شامل تمرینات شخصی سازی شده برای هر فرد بر اساس روال تمرینات گذشته ی او است، بدین معنا که هرچقدر بیشتراز این برنامه استفاده کنید پیش بینی بهتری را برای شما فراهم می‌کند. هم چنین دستوراتی را از مربی ها و تمریناتی را از سطح مقدماتی تا پیشرفته همراه دارد. برخی ازتمریناتش هم از افراد مشهور گرفته شده است.

برای دانلود Nike TrainingClub که کاملا هم رایگان است می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Nike Training Club

۹. Fitbit Coach

Fitbit Coach، که پیش از این با نام Fitstar شناخته می شد، یک اپلیکیشن آموزش تمرینات شخصی سازی شده است که به شما اجازه می دهد در هر زمان و هر کجا که هستید ورزش کنید. شما می توانید تمرینات مورد علاقه ی خود را از بازه های کوتاه هفت دقیقه ای تا بازه های زمانی طولانی چند ساعته انتخاب کنید. این برنامه بر اساس سطحی که در آن قرار دارید فعالیت می‌کند و به علاوه دستگاه های تناسب اندام را هم بر اساس سطح تمرینات شما به کار می گیرد.

نسخه ی اصلی با تعداد محدودی از تمرینات به صورت رایگان در دسترس است. اما در صورت تمایل به ارتقا به نسخه ی کامل و استفاده از امکانات کامل آن، باید ۱۳ دلار به صورت ماهیانه پرداخت کنید که بسیار ارزان تر از هزینه ی عضویت در یک باشگاه است و به تجهیزات تخصصی خاصی هم نیاز ندارد.

برای دانلود  Fitbit Coach می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Fitbit Coach

۱۰. MyFitnessPal

رژیم غذایی یکی از از مهم ترین قسمت های هر تمرین ورزشی است. پیگیری و بررس مصرف موادی مانند کربوهیدرات‌ها،  پروتئین و چربی می‌تواند به شما کمک کند  به اهداف خود برسید.  اما محاسبه ی کالری مصرف شده  لازم نیست که به صورت کاغذی و یادداشت شده باشد. MyFitnessPal این کار را با امکان  ثبت مواد غذایی و تنقلات مصرفی با بیش از ۶ میلیون مورد موجود برای ثبت و یک اسکنر بارکد برای کمک به شناسایی آن ها نسبتا آسان می‌کند 

هم چنین شما می توانید اطلاعات دستور تهیه ی غذا را هم وارد کنید، موارد مورد نظرتان را از رستوران ها ثبت کنید و از دستور تهیه ی خانگی خود برای اطمینان از اینکه هنوز محدودیت هایی که تنظیم کرده اید را رعایت می کنید، استفاده کنید. این اپلیکیشن هم چنین به عنوان نظارت کننده ی تمرینات هم به کار می رود به این صورت که به ۵۰ اپلیکیشن و دستگاه دیگر برای جمع آوری و یکپارچه سازی فعالیت ها و اطلاعات غذایی شما در یک مکان، وصل می‌شود. با پرداخت ماهیانه ۵ دلار می توانید این اپلیکیشن را به نسخه ی پیشرفته (بدون تبلیغات) با ابزار تحلیلی، اطلاعات غذایی بهتر و بسیاری موارد دیگر ارتقا دهید.

برای دانلود  MyFitnessPal می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: MyFitnessPal

۱۱. Fit Radio

حتی اگر در Apple Music  و یا Spotify عضو باشید، پیدا کردن موسیقی ای که هر بار موقع کار کردن بخواهید به آن گوش دهید کار ساده ای نیست. این دقیقا جایی است که Fit Radio وارد عمل می‌شود، و موسیقی متناسبی را همراه با ورزش برای یک تجربهتناسب اندام در یک جا جمع می‌کند. این برنامه ، مربیگری برای انواع مختلف تمرینات ورزشی، با بیش از ۲۰ تمرین جدید در هرهفته را برای ایجاد انگیزه ارائه می‌دهد.

هم چنین شما می توانید موسیقی را به تناسب فالیت خود انتخاب کنید، آن ها را براساس ژانر، شاخص BPM، فعالیت انتخاب کنید و یا از ۱۵۰ آهنگ میکس که در هر ماه افزوده می‌شود استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید آهنگ هایی که دوست ندارید را رد کنید. در نهایت گزینه ای به نام Running وجود دارد که گام های  شما را به صورت دستی یا اتوماتیک باموسیقی هماهنگ می‌کند.

برای ارتقا به نسخه ی کامل باید ماهانه ۶ دلار پرداخت نمایید و از این طریق از میکس های بیشتر و دستورالعمل های بهتر بهره مند شوید و تبلیغات را هم حذف کنید.

برای دانلود  Fit Radio می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Fit Radio

 ۱۲. Pokémon GO

 Pokémon GO ممکن است جزو اپلیکیشن های تناسب اندام به شمار نرود، اما قطعا می تواند به افزایش انگیزه ی شما برای تحرک و ورزش کمک کند. اگر دکتر شما پیاده روی روزانه را جرو برنامه تان قرار داده است اما شما انگیزه ی کاففی برای انجام این کار را ندارید، Pokémon GO همان چیزی است که به آن نیاز دارید.شما می توانید همه جا به صورت مجازی ورزش کنید و نیازی به پرداخت هزینه هم نیست.
این بازی می تواند یک هویج در انتهای یک رشته باشید که شما را به بیرون رفتن تشویق کند.توسعه دهنده این برنامه با گذشت زمان تعدادی Pokémon، حالت AR+ برای توسعه ی واقعیت افزوده ی پیشرفته به برنامه اضافه کرد. نیازی نیست که شما قبلا Pokémon  بازی کرده باشیدبا مطالعه ی دستورات راهنما به سادگی می توانید بازی را شروع کنید.
برای دانلود  Fit Radio می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید:: Pokémon GO
برای تناسب اندام این برنامه ها به پیشرفت شما کمک می کنند. ورزش کردن نه تنها به سلامت جسمانی بلکه به سلامت روانی هم کمک می‌کند.

آیا تجربه ای در خصوص استفاده از این اپلیکیشن ها داشته اید؟ نقش آن ها را در تناسب اندام تا چه اندازه مفید و موثر می دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید