اپل بتای جدید برای iOS 12, macOS Mojave, watchOS 5, و tvOS 12 منتشر کرد

اپل امروز ساختارهای آزمایشی جدیدی از سیستم‌عامل‌های بعدی عمده خود منتشر می‌کند. این نسخه‌ها شامل نهمین نسخه آزمایشی توسعه‌دهنده برای iOS 12، هشتمین نسخه آزمایشی برای macOS Mojave و WatchOS 5 و tvOS 12 می‌شوند. یک هفته پس از انتشار هفتمین نسخه آزمایشی و پنج روز پس از محکم شدن جاپای هشتمین نسخه آزمایشی برای iOS 12، حالا چنین اخباری به گوش می‌رسند!

در این نسخه‌ها، اکثر مشکلات شناخته‌شده و آن‌هایی که کاربران بیش‌تر با آن‌ها درگیر می‌شوند – به جز ویژگی‌هایی که دیگر عادی شده‌اند و جا خوش کرده‌اند، مانند تماس گروهیِ FaceTime – حل شده‌اند. مشکل دیگری که طی آزمایشاتمان متوجه آن شدیم این است که اگر هفته قبل پیش از درست جا افتادن، بتای هفتم iOS 12 را نصب کرده باشید، حالا ممکن است برای استفاده از این بروزرسانی جدید، مجبور به دریافت آن از یک منبع غیر رسمی (اصطلاحاً سایدلود) باشید.

احتمال بالایی وجود دارد که این ساختارهای آزمایشی، آخرین نسخه‌های آزمایشی‌ای باشند که پیش از انتشار آپدیت‌های مورد انتظار، منتشر می‌شوند. اپل معمولاً برای هر یک از آپدیت‌هایش، حدود هشت ساختار آزمایشی مختلف منتشر می‌کند. البته از آنجایی که هفته گذشته در بتای هفتم iOS مشکلاتی یافت شده بود، برای این آپدیت قضیه به یک بتای اضافه کشیده شد. شرکت طی دو یا سه هفته آینده آیفون‌های جدید را معرفی خواهد کرد و به دنبال آن، این غذاهای تراریخته خوشمزه قابل دسترس خواهند شد! چند روزی پیش از آنکه آیفون‌های جدید منتشر بشوند، آپدیت‌های نوید داده شده در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

البته اگر نمی‌خواهید تا آن زمان صبر کنید و برنامه‌نویس هم نیستید، می‌توانید به برنامه بتای عمومی (public beta program) ملحق شوید؛ اگر از این دسته از کاربران هستید، باید به اطلاعتان برسانیم که این نسخه احتمالاً اواخر امروز در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید