راهنمای اجرای دو حساب کاربری واتس اپ روی یک گوشی

اگر گوشیتان قابلیت نصب دو سیم کارت همزمان دارد، شما امکان برقراری تماس و فرستادن پیام با دو شماره متفاوت را دارید. علاوه بر پیام و تماس با دو شماره، می توانید دو حساب واتس اپ نیز روی یک گوشی داشته باشید. اگر همیشه برایتان سوال بوده است که چطور همچین چیزی ممکن است، در این مطلب جواب سوالتان را خواهید گرفت. چند راه برای این کار وجود دارد. بعضی از سازندگان تلفن های همراه همچین ویژگی ای را درون خود دستگاه قرار می دهند، اما در غیر این صورت، راه چاره استفاده از برنامه های جانبی است. البته انجام آن، کار دشواری نیست.

متاسفانه کاربران گوشی های آیفون به جز استفاده از روش هایی که ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، چاره دیگری ندارند.

همان طور که پیدا است، برای ذخیره دو حساب متفاوت، باید گوشی دو سیم کارته داشته باشید. واتس اپ شماره تلفن را به عنوان هویت شما در نظر می گیرد و با SMS یا تماس تلفنی هویتتان را تایید می‌کند؛ بنابراین گوشی شما باید قابلیت نصب دو سیم کارت داشته باشد، که البته برای گوشی های آیفون همچین چیزی ممکن نیست.

اگر گوشیتان دو سیم کارته است، مرحله بعدی بررسی تنظیمات گوشی است؛ چرا که ممکن است خود سازنده، قابلیت ذخیره دو حساب واتس اپ را در تنظیمات گوشی قرار داده باشد.

بسیاری از سازندگان چینی قابلیتی در گوشی های خود تعبیه می کنند تا کاربر بتوانند از برنامه های خود Clone(کپی) بسازد. این قابلیت در گوشی های دو سیم کارته قابل استفاده است. در گوشی EMUl مدل Honor، نام این قابلیت App Twin است و در Xiaomi، Dual Apps. در گوشی های Vivo با نام App Clone و در گوشی های Oppo با نام Clone App شناخته می‌شود. روش نام گذاری این قابلیت در کمپانی های مختلف، متفاوت است، بنابراین بهتر است اطلاعات مختص گوشی خود را بررسی کنید. در ابتدای مطلب، دستورالعمل فعال کردن این قابلیت در بعضی برندهای محبوب را فهرست‌بندی کرده‌ایم؛ اما اگر احیاناً گوشی شما از همچین قابلیت درونی ای برخوردار نبود، در انتهای مطلب یک روش دیگر نیز ذکر شده است.

نحوه ذخیره دو حساب واتس اپ

اگر مدل گوشی شما یکی از این سه است، مراحل ذخیره دو حساب واتس اپ فوق العاده آسان و مشابه یکدیگر خواهند بود. در هر سه مدل، باید ابتدا واتس اپ را از Google Play دانلود و نصب کنید. سپس باید با استفاده از تنظیمات گوشی، از روی برنامه، Clone بسازید.

در زیر، مراحل ذخیره دو حساب متفاوت واتس اپ روی مدل Xiaomi با جزئیات آورده شده است. در دو مدل دیگر نیز مراحل بسیار مشابه Xiaomi هستند:

  1. پس از نصب واتس اپ، به بخش Settings بروید.
  2. روی گزینه «Dual Apps» کلیک کنید. در مدل Honor به جای این نام، App Twin و در مدل Oppo، نام Clone App نوشته شده است.
  3. فهرست برنامه هایی که این قابلیت شامل آن ها می‌شود ظاهر می‌شود. جلوی هر برنامه کلید فعالسازی واقع شده است. کلید برنامه مورد نظرتان را بفشارید تا از آن برنامه، Clone ساخته شود.

به همین سادگی کار تمام شد. اگر گوشیتان قابلیت کپی کردن برنامه‌ها را داشت، فقط کافی است مراحل بالا را دنبال کنید تا یک نسخه دیگر از واتس‌اپ روی گوشی خود ایجاد کنید. از آنجایی که در مدل Vivo نحوه ساختن Clone کمی متفاوت است، ابتدا آن را توضیح می‌دهیم و سپس بر می‌گردیم به چگونگی اعمال تنظیمات روی واتس‌اپ دوم.

نحوه ذخیره دو حساب واتس اپ در گوشی های Vivo

هرچند مراحل ساخت Clone به طور کلی مشابه موارد فوق است، اما تفاوت کوچکی وجود دارد. برای کلون کردن واتس اپ روی گوشی های Vivo مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش Settings بروید.
  2. صفحه را پایین بکشید تا به App Clone برسید. روی آن کلیک کنید.
  3. کلید ظاهرشده در صفحه را فشار دهید تا « Display the Clone button» فعال شود.
  4. WhatsApp را از فروشگاه Google Play دانلود و سپس نصب کنید.
  5. انگشتتان را روی یکی از برنامه های گوشی خود نگه دارید. یک علامت «×» برای حذف برنامه ها کنارشان ظاهر می‌شود. اما در بعضی برنامه های دیگر مانند WhatsApp، کنار علامت حذف، علامت «+» نیز ظاهر می‌شود.
  6. روی علامت «+» کلیک کنید تا از WhatsApp، Clone بسازید.

در این لحظه شما باید دو نسخه از WhatsApp روی گوی خود داشته باشید.

اعمال تنظیمات روی واتس اپ دوم

تنظیم کردن واتس اپ دوم نیز فوق العاده مشابه تنظیم کردن اولی است. اما اگر تردید دارید، مراحل اعمال تنظیمات به صورت زیر است:

  1. واتس اپ دوم را باز کنید.
  2. در صفحه ظاهر شده روی Agree and Continue کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد با کلیک روی Continue و دنبال کردن مراحل ظاهر شده روی صفحه، اجازه دسترسی به فایل ها و مخاطبینتان را به نسخه کپی شده واتس اپ می دهید. همچنین می توانید برای رد دسترسی، روی Not now کلیک کنید.
  4. سپس باید شماره موبایلتان را به منظور دریافت تاییدیه از واتس اپ، وارد کنید. قسمت سخت کار اینجاست؛ در این بخش باید شماره سیم کارت دوم را وارد کنید، در غیر این صورت فقط دسترسی واتس اپ را از یک نسخه، به نسخه دیگر منتقل کرده اید.
  5. وقتی شماره را وارد کردید، روی Next کلیک کنید. سپس برای تایید، روی Ok کلیک کنید.
  6. در ادامه واتس اپ یک کد تایید برای شما پیامک می‌کند. در صورتی که دسترسی های چند مرحله پیش را به برنامه داده باشید، کد به طور خودکار توسط برنامه خوانده می‌شود، در غیر این صورت باید به صورت دستی کد تایید را وارد کنید. اگر احیاناً SMS برای شما ارسال نشد، می توانید روی گزینه Call کلیک کنید تا از طریق تماس تلفنی کد تایید به شما اطلاع داده شود.

حالا شما دو حساب متفاوت از واتس اپ روی گوشی خود دارید. برای مثال، اگر بخواهید زندگی شخصی و زندگی کاری (مطالعه کنید: نسخه کسب و کار واتس اپ) خود را از یکدیگر جدا کنید، این روش کارآمد است.

از مراحل گفته شده در این مطلب می توانید برای کپی کردن هر برنامه دیگری مانند Twitter یا Facebook نیز استفاده کنید و دو حساب متفاوت برای خود ذخیره کنید. تنها تفاوت این است که به جای واتس اپ، برنامه مورد نظرتان را کلون می کنید.

قابلیت App Cloning ندارد

در این شرایط، هنوز چند روش دیگر برای ذخیره دو حساب متفاوت وجود دارد که برای آن ها نیز باید گوشیتان دو سیم کارت داشته باشد. طی یک جستجوی آنلاین چند راهکار مورد پسند پیدا کردیم و به نظر ما بهترین آن ها، استفاده از برنامه ای به نام «Parallel Space» می باشد.

همانطور که از نام برنامه پیداست، این برنامه یک حافظه موازی می سازد که می توانید برنامه ها را در آن حافظه نصب کنید. این کار امکان کلون کردن برنامه های مختلفی را به شما می دهد. مراحل استفاده از این برنامه به این صورت است:

  1. ابتدا Parallel Space را دانلود کنید. وقتی برنامه را باز کنید، مستقیماً با صفحه ای برای کلون کردن برنامه ها مواجه می شوید.
  2. برنامه هایی که می خواهید کلون شوند را انتخاب کنید و روی گزینه «Add to Parallel Space» کلیک کنید.
  3. در ادامه، به حافظه ای موازی با حافظه اصلی گوشی هدایت می شوید، جایی که برنامه مورد نظر به صورت غیرواقعی روی گوشی شما نصب شده و در حال اجرا است.
  4. حالا طبق توضیحات چند مرحله پیش، تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید.

به این طریق می توانید با استفاده از Parallel Space به کپی برنامه های خود دسترسی داشته باشید. این برنامه رایگان است اما تبلیغات درون برنامه ای دارد که امکان حذف آن ها با پرداخت درون برنامه ای میسر است.

برنامه دیگری که خیلی از سایت ها پیشنهاد کرده بودند، برنامه ای به اسم GBWhatsApp بود. از آن جایی که برای نصب این برنامه باید از فایل نصبی آن استفاده کرد، کمی کار خطرناکی به نظر می آید. به علاوه، فقط برای کپی کردن یک برنامه که واتس اپ باشد، می توان از آن استفاده کرد؛ بنابراین به اعتقاد ما، همان Parallel Space بهترین انتخاب ممکن است.

51 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای اجرای دو حساب کاربری واتس اپ روی یک گوشی;

  1. سلام
    من واتساپ دوم روی یه سیم کارت دیگه نصب کردم آیا مخاطبام که هیچکدوم شماره دوم منو ندارن از طریق واتساپ اولم میفهمن که من یه شماره و یه واتساپ دوم دارم؟یعنی پیغامی یا اعلانی از واتساپ اول براشون ارسال نمیشه

    پاسخ
  2. سلام از کجا بفهمیم مدل گوشیمون جز این ۳تاس اصلا کلا مدل گوشی رو چطوری میشه متوجه شد،ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
  3. سلام من واتساپ رو در لب تابم دانلود کردم زمانی که برنامه رو باز میکنم واتساپ وب رو میاره ولی و یه QR ولی من توی واتساپ تو گوشی ثبب نام نکردم میشه راهنمایی کنید که چطوری این کار رو انجام بدم و اکانت تو لبتابم باز کنم؟ممنون

    پاسخ
  4. سلام خسته نباشید من گوشیم شائومی هست اما توی تنظیمات گوشیم Dual appندارم الان باید چیکار کنم ممنون میشم اگه راهنمایی آیم کنین

    پاسخ
  5. سلام. چطور میتونم نسخه جدید واتساب رو از paralle space بر روی صفحه اصلی گوشیم منتقل کنم؟؟ الان هر موقع می خوام وارد شوم باید برم در خود برنامه parall space.

    پاسخ
  6. در واتساپ شماره مخفی نمی شود با هرکس مرتبط شوید بایستی شماره اش را ضبط کنید و بطور خودکار شماره ها برای همدیگر قابل رویت است ، امنیت مخفی بودن در واتساپ پایین است و به همین دلیل است فیلتر نشده .

    پاسخ
  7. سلام من دو واتساپ با دوشماره دارم وقتی تو یکی از برنامه ها تماس تلفنی دارم و به اون یکی ز میزنن آیا مشخص میشه که من دارم صحبت میکنم؟

    پاسخ
  8. سلام من دوتا واتساپ با دو شماره دارم وقتی تو یکی ازبرنامه ها تماس تلفنی دارم و به اون یکی ز میزنن ایا مشخص میشه که دارم صحبت میکنم؟

    پاسخ
  9. سلام خسته نباشین
    من واتس آپ دوم را نصب کردم ولی مخاطبین منو نمیخونه،تو نصب اجازه دسترسی به مخاطبین منو نگرفت،چرا؟؟؟

    پاسخ
  10. سلام خسته نباشید من واتساب کپی رو نصب کردم و روی خط دومم فعال کردم ولی مخاطبینمو نمیاره در صورتی که من اجازه دسترسی به مخاطبین دادم

    پاسخ
  11. دوستانی که سامسونگ دارند دستتون رو روی آیکون واتساپ نگه دارید یک گزینه میاد نصب واتساپ دوم بزنید روش واتساپ دوم نصب میشه به همین راحتی
     

    پاسخ
  12. سلام موقع نصب واتس آپ اول پاک شده و واتس آپ دوم بالا اومده،الان همه چت ها پاک شده چه کنم؟

    پاسخ
    • اگر قبلش توی گوگل درایو یا جای دیگه بکاپ گرفته باشید از واتساپتون می‌تونید دیتا ها رو بازیابی کنید در غیر این صورت راهی نداره.

      پاسخ
    • سلام یک نسخه از واتساپ رو نمی‌تونید روی ۲ گوشی مختلف داشته باشید ولی می‌تونید همون رو روی کامپیوتر داشته باشید.

      پاسخ
  13. سلام ببخشید بعضی از مخاطبینم کنار شماره شون که متن وضعیت هست نوشته other phone بعد دوباره همون شماره رو نوشته ،یعنی اینا دوتا حساب واتس آپ دارن یا گوشیشون عوض کردن؟

    پاسخ
  14. سلام خسته نباشید اگه از دو واتس آپ استفاده کنیم بعد بخوایم واتس آپ دومی حذف کنیم واتس اپ اولیم باش پاک میشه ؟؟؟؟

    پاسخ
  15. سلام. وقتی کسی با دو شماره دو تا واتس اپ داره حالا وقتی که واتس آپ رو باز کنه روی هر دو شماره میزنه آنلاین؟ یا بستگی داره کدوم پروفایلش رو داره میبینه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

    پاسخ
  16. سلام ممنون از راهنمایی، من پارالل رو نصب کردم تنها مشکلی که هست اینه که برای استفاده از واتساپ باید اول وارد پارالل بشم بعد وارد واتساپ..
    انگشتم رو روی واتساپ نگه میدارم قسمت بالا گزینه create shortcut میاد واتساپ رو میکشم روی اون بعد میزنه create shortcut on home screen
    اما میرم روی صفحه گوشیم خبری از آیکون واتساپ نیست

    باگ داره برنامه اش یا اگه راهی هست راهنمایی کنید. سپاسگزارم

    پاسخ
  17. سلام من با سیمکارت دوم و برنامه ای ک گفتین دومین واتس اپ رو فعال کردم.سوال اینه که میشه از این به بعد سیکارت دوم رو نندازم تو گوشی و واتس اپ دومم استفاده کنم همچنان؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید