4 مورد از بهترین برنامه‌های اندروید برای اشتراک فایل‌ها در گوشی، تبلت و رایانه

اگر به گذشته توجه کنید یاد آن می افتید که انتقال چند آهنگ و تصویر ساده به گوشی دیگران چقدر سخت و کند بود. حتی اگر گوشی بسیار قدرتمند باشید، باز هم گزینه های پیش فرض برای اشتراک فایل‌ها محدود هستند. خوشبختانه برخی گزینه های بهتر وجود دارند که اشتراک فایل‌ها را ساده، امن و سریع می کنند.

با استفاده از این برنامه ها اشتراک فایل‌ها بین دستگاه های موبایل به ساده ترین حالت ممکن خواهد رسید. همچنین از آنجا که هیچ یک از برنامه های معرفی شده در لیست به تکنولوژی اضافه ای مانند بلوتوث بستگی ندارند، انتقال و اشتراک فایل‌ها سریع و در عین حال آسان و امن خواهد شد. این برنامه ها حتی گزینه ای برای اشتراک فایل‌ها با رایانه را هم فراهم می کنند، و این مورد نیاز به کابل USB موقت را از بین می برد.

در حالی که گزینه های بسیاری در فروشگاه پلی اندروید وجود دارد ولی ما این گزینه ها را گلچین کرده و به عنوان بهترین ها بررسی خواهیم کرد.

برای انتقال فایل از گوشی اندرویدی به کامپیوتر در این لینک همراه ما باشید.

جدول مقایسه

امتیارات کلیدی مقایسه

از بالا به پایین موضوعات مقایسه شده را در تصویر بالا به صورت عنوانی بررسی می کنیم:

  • کمترین قیمت برای نسخه پریمیوم
  • حداکثر حجم فایل قابل اشتراک
  • انتقال فایل از راه دور
  • فضای ذخیره سازی
  • انتقال همه فایل
  • سیستم عامل های پشتیبانی شده توسط برنامه برای اشتراک فایل‌ها
  • انتقال فایل از موبایل به رایانه و برعکس، همراه با سیستم عامل های پشتیبانی شده
  • مرورگرهای پشتیبانی شده
  • توانایی اشتراک فایل‌ها از طریق وب سایت برای کسانی که به مرورگر یا نسخه موبایل دسترسی ندارد
  • پشتیبانی از کد QR برای اشتراک فایل
  • پشتیبانی از انتقال NFC
  • پشتیبانی از اشتراک فایل‌ها با Wi-Fi Direct
  • پشتیبانی برنامه از هات اسپات
  • رمزگذاری به صورت پیش فرض
  • انتقال به دستگاه های چندگانه

روش شناسی

به دلیل خیل عظیم برنامه های موجود در زمینه اشتراک فایل‌ها، ما سعی کردیم به کمک معیارهای بالا بهترین گزینه های موجود در گوگل پلی را انتخاب کنیم.

یکی دیگر از اولویت های ما در انتخاب بهترین برنامه، یافتن برنامه ای با قابلیت انتقال فایل در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS بود. زیرا از آنجا که می دانید تعداد زیادی از کاربران از گوشی های آیفون استفاده می کنند.

نیاز بعدی ما توانایی ارسال فایل به رایانه بود. در حالی که در اطراف همه ما یک کابل USB وجود دارد اما نمی توان از آن برای اشتراک فایل‌ها به صورت بی سیم استفاده کنید. از آنجا که همه سیستم عامل های رایانه توسط یک برنامه پشتیبانی نمی شوند، سعی کردیم گزینه هایی پیدا کنیم که سیستم عامل های گوناگون را پشتیبانی کنند.

از آنجا که فایل ها به صورت بی سیم منتقل می شوند، باید برنامه ای انتخاب کنیم که امن باشد. بنابراین تمام برنامه ها یا از قبل به صورت خودکار رمزگذاری شده اند یا قابلیت رمزگذاری دارند. به وسیله رمزگذاری حتی اگر فایل ها منقضی شوند، غیرقابل خواند می مانند.

علاوه بر این باید برنامه ای می یافتیم که هیچ مسئله امنیتی چشمگیری مانند جاسوسی نداشته باشد. این مورد یکی از گزینه های محبوب به نام ShareIT را حذف کرد، زیرا دولت هند این برنامه و 41 برنامه دیگر را به عنوان برنامه های جاسوسی چینی معرفی کرد.

Send Anywhere

برخلاف برخی دیگر از گزینه های لیست، Send Anywhere یک برنامه مختص اشتراک فایل‌ها است. در اینجا کنترل از راه دور دیگر دستگاه‌ها، اعلان های مشترک یا سایر ویژگی‌های اضافی وجود ندارد. با این حال، به وسیله این تخصص عملکرد بهتر را ارائه می‌دهد زیرا بدون توجه به وضعیت شما روش‌های مختلفی برای اشتراک فایل‌ها به شما ارائه می‌دهد.

Send Anywhere فایل ها را با استفاده یکی از پنج روش ارسال می‌کند. روش اصلی از یک رمز 6رقمی که به صورت تصادفی تولید شده است، استفاده می‌کند که پس از ارسال روی نمایشگر شما ظاهر می‌شود. شما 10 دقیقه فرصت دارید تا قبل از منقضی شدن رمز فایل‌ها را ارسال کنید. پس از اشتراک فایل‌ها، دریافت کننده باید رمز را وارد کند تا فایل را دریافت کند. همچنین یک کد QR وجود دارد که در همان زمان ایجاد می‌شود، که اگر فرد در نزدیکی باشد قابل اسکن است.

روش دوم استفاده از یک چراغ نوار صدا اما بدون صوت است. این برنامه یک موج صوتی با یک فرکانس منحصر بفرد ایجاد می‌کند. این رمز نیز پس از ارسال به گوشی فرد دریافت کننده، پس از 10 دقیق منقضی می‌شود. با این حال برخلاف به یک دستگاه نزدیک شما نیاز دارد و دستگاه نباید بیش از 13 فوت فاصله داشته باشد. این روش فقط در نسخه بتا و اندروید در دسترس است.

روش سوم Share Link است، که به طور موقت فایل را سرورهای Send Anywhere آپلود می‌کند. پس از آپلود فایل را می توان از طریق لینک منحصر بفرد آن دانلود کرد. این روش تنها راه برای ارسال فایل برای دستگاه‌های چندگانه است؛ زیرا هرکس بخواهد با این لینک می تواند فایل را دانلود کند. با نسخه رایگان، لینک 48 ساعت کار می‌کند. اما با نسخه کامل می توانید طول محدودیت را افزایش داده یا کاملا آن را بردارید.

اما این روش سوم برای اشتراک فایل‌ها با محدودیتی 10 گیگابایتی در نسخه رایگان و 50 گیگابایتی در نسخه کامل همراه است.

روش چهارم ارسال مستقیم فایل به دستگاه کاربر دیگر است. فایل‌ها را می توانید برای همه کاربران نزدیک خود ارسال کنید. پس از انتخاب، دستگاه دریافتی یک اعلان دریافت کرده و بدون انجام هیچ اقدامی فایل را دریافت می‌کند. به عنوان یک اقدام امنیتی، گزینه قابل کشف بودن را غیرفعال کنید تا ارسال تصادفی غریبه‎‌ها جلوگیری کنید.

روش نهایی برای کسانی است که به اینترنت قوی ندارند یا کلا نمی‌توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند. با استفاده از Wi-Fi Direct، آداپتورهای فرستنده و گیرنده به طور مستقیم به یکدیگر متصل می‌شوند. پس از اتصال، می توانید اشتراک فایل‌ها را به صورت مستقیم و با سرعت 200 برابر بیشتر از بلوتوث انتقال دهید. گرچه این ویژگی برای اندروید و دستگاه‌های نزدیک در دسترس است.

با توجه به انعطاف پذیری Send Anywhere در چندین سیستم عامل موجود است. این برنامه از ویندوز 7 یا بالاتر، مک‌او‌اس 10.9 یا بالاتر و لینوکس دبیان و اوبنتو پشتیبانی می‌کند. این برنامه را نیز به عنوان افزونه کروم یا در سایت خود برنامه می توانید استفاده کنید.

Send Anywhere چیزی بیش از برنامه‌‌ای فوق العاده برای اشتراک فایل‌ها نیست. این برنامه در اکثر سیستم‌ها پشتیبانی می‌شود، همچنین ایمن، سریع و آسان می باشد.

AirDroid

برخلاف برنامه قبلی، AirDroid چیزی بیش از یک برنامه برای اشتراک فایل‌ها است. این برنامه برای کسانی طراحی شده که کار آنها بین دستگاه‌های متعدد است. در نتیجه علاوه بر اشتراک فایل‌ها ویژگی‌هایی دیگر را هم دارد. در حالی که برای انتقال فایل محدود شده است، پشتیبانی از Wi-Fi Direct کمک کرد تا رتبه دوم را در لیست به دست آورد.

با بدی آن شروع می‌کنیم. AirDroid فقط می‌تواند حداکثر 1 گیگابایت فایل را منتقل کند و این با نسخه پریمیوم است. این اندازه کوچک شما را به شدت محدود می‌کند. بدون ارتقای سیستم، تنها می توانید 30 مگابایت منتقل کنید که بسیار کم است. این برنامه از Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند و این مورد محدودیت 1 گیگابایتی را از بین می‌برد ولی فقط برای دستگاه‌های نزدیک در دسترس است.

با این حال، احتمالا خوانندگان این مطلب به خاطر دیگر ویژگی‌ها این برنامه را انتخاب خواهند کرد. AirDroid اجازه می‌دهد، اعلانات خود را به رایانه منتقل کنید، پیامک و اطلاعیه برنامه‌ها را از رایانه ارسال کنید، همچنین با دسترسی به دوربین و… دستگاه اندروید را از راه دور کنترل کنید. بهتر از همه که این ویژگی‌ها به نسخه پریمیوم نیاز ندارند.

وقتی اینترنت ندارید، AirDroid به برنامه‌ای برای اشتراک فایل‌ها محدود می‌شود. اگر هریک از این ویژگی‌ها با شما هماهنگی دارند، واقعا برنامه AirDroid را به شما توصیه می‌کنیم.

WeTrasfer

هدف WeTransfer ارائه امن و سریع اشتراک فایل‌ها برای کسانی است که نیاز دارند فایل‌های بزرگ را برای دیگران ارسال کنند. همچنین به لطف روش تحویل آن، ابزاری عالی برای انتقال فایل به دیگر کاربران است.

اگر از سرویس های ایمیل استفاده می کنید، در حجم فایل محدودیت دارید. مثلا این محدودیت برای جیمیل 25 مگابایت است. WeTransfer سعی می‌کند اندازه فایل قابل ارسال را در سرورهای خود ایمیل افزایش دهد.

نسخه رایگان محدودیت 2 گیگابایتی دارد، البته می توان آن را به 20 گیگابایت افزایش داد. این فایل‌ها در سرورهای WeTransfer با رمزنگاری AES 256 ذخیره می شوند و با رمزگذاری TLS (همان نوع که در HTTPS وجود دارد) به گیرنده تحویل داده می شوند. به صورت پیش‌فرض فایل‌ها به مدت 7 روز در دسترس هستند، البته با نسخه پریمیوم می‌توان آن را افزایش داد.

با نسخه رایگان برنامه کاربر نمی تواند حساب ایجاد کند. شما فقط می توانید برنامه (دسکتاپ، نسخه افزودنی یا سایت) را باز کنید و اشتراک فایل‌ها را آغاز کنید.

علاوه بر رمزگذاری حین ذخیره، می توانید از رمز شخصی برای محافظت از فایل استفاده کنید. این ویژگی به نسخه پولی نیاز دارد. در غیر اینصورت و از لحاظ فنی اگر فردی لینک فایل را به اشتراک بگذارد همه می توانند آن را مشاهده کنند. این در حالی که در نسخه رایگان نمی توانید فایل ارسال شده را حذف کنید.

احتمالا بزرگترین مشکل برنامه پشتیبانی نکردن از Wi-Fi Direct و ویندوز می باشد. بدون Wi-Fi Direct همیشه باید به اینترنت متصل باشید وگرنه اشتراک فایل‌ها ناممکن می‌شود. مگر اینکه از هات اسپات استفاده کنید که البته برای همه مقدور نیست. همچنین درحالی که افزونه مرورگر و سایت وجود دارند، ولی نسخه‌ای برای ویندوز در دسترس نیست و راهی برای انتقال پوشه‌ها وجود ندارد. فقط می‌توانید پوشه را به صورت ZIP فشرده کرده سپس انتقال دهید.

اگر به سرویس‌های ایمیل عادت دارید، می‌خواهید بدون نیاز به وجود برنامه توسط گیرنده فایل ارسال کنید، حداکثر محدودیت 20 گیگابایتی را می‌پسندید و همیشه می‌توانید آنلاین بمانید WeTransfer می تواند گزینه‌ای عالی باشد.

Pushbullet

Pushbullet مانند AirDroid است؛ زیرا برای کاربرانی که از چند دستگاه استفاده می‌کنند و می‌خواهند اطلاعات همه را روی یکی دریافت کنند مناسب است. همچنین اشتراک فایل‌ها در Pushbullet میسر است. با این حال روشی آفلاین در این برنامه وجود ندارد.

Pushbullet بسیار شبیه به یک سرویس پیام‌رسان است. دستگاه‌ها مانند دوستان در یک شبکه اجتماعی طبقه‌بندی شده‌اند، درست مانند یک پیام می‌توانید فایل موردنظر را به دستگاه انتخابی خود پیوست کرده و ارسال کنید.

روش‌های محدودی در Pushbullet وجود دارد. اول اینکه هیچ چیز آفلاین نیست و باید فایل‌ها را ابتدا به سرورهای برنامه بفرستید تا برنامه آن را به کاربر منتقل کند. در نسخه رایگان محدودیت اندازه فایل ارسال 25 مگابایت و فضای ذخیره سازی 2 گیگابایت است. درحالی که در نسخه پریمیوم حجم فایل ارسالی به 1 گیگابایت و فضای ذخیره به 100 گیگابایت می رسد.

بدی این است با اینکه گزینه رمزگذاری وجود دارد ولی فعال کردن اختیاری است. این موجب می‌شود بسیاری از کاربران فایل‌ها را بدون محافظ ارسال کنند.

این برنامه نیز ویژگی‌های زیادی دارد. مثلا در نسخه پرو یک حالت کپی و چسباندن جهانی وجود دارد. یعنی می‌توانید لینک را در یک دستگاه کپی کرده و در دیگری بچسبانید. این ویژگی با همه برنامه‌ها به جز iOS کار می‌کند.

درحالی که ارسال برای دستگاه‌های چندگانه وجود دارد اما باید همه دستگاه‌ها با همان اکانت متصل شده باشند. Pushbullet اما دارای بزرگترین مجموعه‌هایی است که از مرورگرهای مختلف پشتیبانی می‌کند. اگر از مرورگر شما پشتیبانی نشده می‌توانید از سایت هم استفاده کنید.

اگر می‌خواهید اعلانات را ببینید، به راحتی فایل‌ها را انتقال دهید یا از ویژگی کپی و چسباندن استفاده کنید این برنامه برای شما عالی است. اما اگر فقط اشتراک فایل‌ها در سر دارید برنامه‌های بالا بهتر هستند.

نتیجه

سعی کردیم 4 مورد از بهترین برنامه‌ها برای اشتراک فایل‌ها را برای هر نوع استفاده‌ای پوشش دهیم. هنگامی که صحبت از بهترین سرویس به میان می‌آید Send Anywhere انتخاب ماست. این برنامه عالی‌ترین گزینه‌ها را برای اشتراک فایل‌ها در اختیار شما می‌گذارد. Send Anywhere تقریبا برای همه سیستم عامل‌ها وجود دارد و نسخه پریمیوم آن کمی ارزان‌تر است. نسخه رایگان به شما اجازه اشتراک فایل‌ها را در اندازه 10 گیگابایتی می دهد (بیشترین اندازه در لیست)، در حالی که با خرید نسخه پریمیوم این اندازه به 50 گیگابایت افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید