معرفی ۷ مورد از بهترین اپلیکیشن های تبدیل فرمت ویدیو در مک

برای مدت زمان طولانی، ویدیو چیزی بود که بیشتر مردم فقط روی تلویزیون یا کامپیوتر تماشا می کردند. قطعا شما نیازی به انتقال فایل های ویدیو از دستگاهی به دستگاه دیگر را نداشتید، مگر اینکه نیاز به کار حرفه ای با آن ها داشته باشید. امروزه، در دنیایی زندگی می کنیم که بر ویدیو متمرکز است. به همین دلیل، ممکن است شما گاهی اوقات یا به صورت مکرر به تبدیل ویدیو از یک فرمت به فرمت دیگر نیاز پیدا کنید. خوشبختانه، اگر از دستگاه شما مک باشد، اپلیکیشن های بسیاری در زمینه تبدیل فرمت ویدیو یا video convertor برای انجام این کار وجود دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۷ مورد از بهترین اپلیکیشن های موجود در این زمینه را بررسی و معرفی کنیم.

اپلیکیشن های تبدیل فرمت ویدیویی در مک

 

مک

۱. QuickTime

QuickTime قطعا کامل ترین اپلیکیشن تبدیل فرمت ویدیو نیست و امکانات آن کامل نیستند. جایگاه اول این اپلیکیشن به دو دلیل است: اول اینکه اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی مک نصب است. دلیل دوم این است که  QuickTime علی رغم ظاهر آن که مانند یک پخش کننده ویدیو متوسط به نظر می رسد، اما یک اپلیکیشن همه کاره است.

QuickTime امکانات ویرایشی کمی روی ویدیو دارد(مانند کوتاه کردن یا افزایش مدت زمان ویدیو ) ، هم چنین قابلیت تبدیل ویدیو بین تعداد کمی از فرمت های مختلف را دارد. به صورت خلاصه، این اپلیکیشن یک ابزار قدرتمند است که قابلیت های آن مخفی هستند.

اگرچه این اپلیکیشن فرمت های بسیاری را مانند مبدل های دیگر، پشتیبانی نمی کند. شما می توانید ویدیو خود را در فرمت MP4 یا HEVC ذخیره کنید. اگر مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید، باید پیش از نصب کردن هر اپلیکیشن دیگری، QuickTime را نصب و امتحان کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید: QuickTime (رایگان)

۲. HandBrake

احتمالا بهترین اپلیکیشن شناخته شده برای این کار HandBrake ، در گذشته با مشکلاتی مواجه بوده است. برای چند سال، توسعه این اپلیکیشن با مشکلاتی مواجه بود و به نظر می رسید که پروژه به تاخیر افتاده است. در سال ۲۰۱۰، توسعه آن مجددا ادامه پیدا کرد، در سال ۲۰۱۷، در نهایت، اپلیکیشن به نسخه نهایی خود رسید. این خبر خیلی خوبی بود زیرا این اپلیکیشن یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن های تبدیل فرمت ویدیویی است.

HandBrake قابلیت های بسیاری را رائه می دهد و می توانید از آن ها بهره ببرید. خوشبختانه، مجموعه های بسیاری هم دارد که باید در آن ها عمیق تر شوید و با دقت بیشتری آن ها را بررسی کنید. این قابلیت با امکان فشرده سازی ویدیوهای ۴K تا فایل های بسیار کوچک بدون کاهش چشمگیر در کیفیت، این اپلیکیشن را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس است.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید: HandBrake (رایگان)

۳. Any Video Converter

اگر به اپلیکیشن HandBrake و قابلیت های آن علاقه داشتید اما پیچیده به نظر می رسد، Any Video Converter برای شما مناسب تر به نظر می رسد. کار کردن با این اپلیکیشن به دلیل ویژگی ها و قابلیت هایش بسیار ساده تر به نظر می رسد. بنابراین اگر تازه به دنیای ویدیوها وارد شده اید، Any Video Converter  یکی از بهترین گزینه ها برای شروع کار است. این اپلیکیسن از فرمت های مختلف بسیاری پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد که ویدیو را به سادگی روی آیفون، آیپد، پلی استیشن ۴،  Xbox One یا دستگاه اندروید خود تبدیل کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید : Any Video Converter (رایگان)

۴. Permute

اگر علاقه مند هستید که با پرداخت کمی هزینه از اپلیکیشنی استفاده کنید که ساده تر است و به نظر می رسد که برای macOS طراحی شده است، Permute اپلیکیشن بسیار خوبی است. رابط آن جزو ساده ترین و بهترین ها در میان دسته است. Permute هم چنین امکان پشتیبانی از افزونه های جدید macOS از جمله dark mode را هم دارد.

Permute امکان استفاده خوب از سخت افزار برای تبدیل سریع تر فرمت هایی مانند MP4  و HEVC را فراهم کرده است. اگر ویدیویی که می خواهید تبدیل کنید را با آیفون خود نگرفته اید، زمان بسیاری در این کار صرفه جویی می شود.نسخه رایگان آن را می توانید برای آشنایی با نحوه کار کردن با اپلیکیشن، استفاده کنید. اما هزینه اپلیکیشن ۱۵ دلار است.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید: Permute

۵. Compressor

با وجود اپلیکیشن های بسیاری که برای تبدیل فرمت ویدیو به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه در دسترس هستند، دلایل بسیاری برای پرداخت ۵۰ دلار برای استفاده از اپلیکیشن Compressor وجود ندارد. همانطور که گفته شد، اگر به صورت مکررا ویدیوهای خود را با Final Cut Pro X اپل یا نرم افزار Apple Motion ویرایش می کنید، هزینه تعیین شده برای Compressor برای میزان زمانی که در این کار صرفه جویی می شود، ارزش مند است.

Final Cut Pro X قابلیت های کمی برای تبدیل ویدیو دارد و شما می توانید همیشه از تبدیل کننده دیگری مانند HandBrake استفاده کنید. همانطور که گفته شد، از آن جایی که Compressor محصول شرکت اپل است، اپلیکیشن دیگری را پیدا نمی کنید که بتواند به خوبی با Final Cut Pro یکپارچه شود.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید: Compressor (پنجاه دلار)

۶. ffmpegX

اگر به دنیای تبدیل ویدیو آشنا باشید، احتمالا نام ابزار خط فرمان ffmpeg را شنیده اید. این ابزار رایگان و به شدت قدرتمند است. اما تنها نکته اش این است که رابط کاربری آن کاربرپسند نیست. برای حل این مشکل، ffmpegX قدرت ابزارهای خط فرمان را با سادگی نسبی رابط کاربری گرافیکی آن ها ترکیب کرده است.

تنها به این دلیل که ffmpegX رابط کاربری گرافیکی دارد، نمی توان نتیجه گرفته که کار کردن با آن بسیار ساده است. امکانات پیکربندی و تنظیمات مختلف بسیاری وجود دارد، یعنی این ابزار خیلی ساده و مبتدی نیست.

اگر برخی از این امکانات را امتحان کرده باشید و به این نتیجه رسیده اید که به اندازه کافی خوب نیستند، باید ffmpegX  را امتحان کنید. احتمالا همان چیزی است که به دنبال آن می گردید. این اپلیکیشن قدیمی و خارج از رده است اما هم چنان ماند قبل کار می کند.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید: ffmpegX (رایگان)

۷. CloudConvert

در برخی موارد ممکن است به تبدیل فایل ویدیویی نیاز داشته باشید، اما نتوانید هیچ نرم افزاری را روی کامپیوتر خود نصب کنید. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد از جمله فضای هارد درایو یا نارضایتی برای نصب نرم افزار فقط برای تبدیل یک فایل ویدیویی. در چنین مواردی بهتر است CloudConvert را امتحان کنید.

همانطور که از نامش پیداست، CloudConvert تبدیل ویدیوها را روی روی کامپیوتر شما انجام نمی دهد. در عوض شما فایل را آپلود می کنید و سرویس آن را در cloud تبدیل می کند. شما  می توانید همه انواع فایل را (به جز ویدیو) تبدیل کنید. اما محدودیت هایی برای این کار وجود دارد. یکی از آن ها این است که باید فایل ها را آپلود کنید و سپس دانلود کنید که زمان بر است و پهنای باند زیادی را مصرف می کند. مشکل دیگر این است که تبدیل فایل های بزرگتر از ۱ گیگابایت، نیاز به پرداخت هزینه است.

CloudConvert (رایگان, پرداخت هزینه)

آیا می خواهید از تبدیل فایل فراتر بروید؟

آیا این  ابزارها را بررسی کردید و نتیجه گرفته اید که هیچکدام از آنها نیازهای شما را برآورده نمی کنند؟ بسته به آنچه شما می خواهید انجام دهید، ممکن است شما به یک ویرایشگر ویدیوی کامل نیاز داشته باشید. بسیاری از اینها، اما نه همه آنها، حداقل ابزارهای اساسی تبدیل را در خود دارند، در حالی که امکان  تقسیم ویدیو را نیز در اختیار شما قرار می دهند. برخی از آنها برای امتحان به صورت رایگان در دسترس هستند.

آیا شما کاربر مک هستید؟ برای تبدیل فایل های ویدیویی خود از چه ابزاری در مک استفاده می کنید؟ در صورت استفاده از ابزارهای بالا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید