چگونه مشکل صدای آیفون را حل کنیم؟

چرا صدای آیفون شما اینقدر کم است؟ چگونه می توانید حجم صدا را در آیفون یا آی پد خود افزایش دهید؟ اگر در تلاش هستید تا صدا را در دستگاه خود فعال کنید ، معمولاً مشکل صدای آیفون سریع رفع می شود. گاهی اوقات ، مشکل سخت افزاری مربوط به این مشکل بیشتر هستند. اگر شما به کتاب های صوتی و موسیقی گوش می دهید یا نگران وجود مشکل در زنگ هشدار خود هستید ، کم بودن حجم صدا در آیفون می تواند یک سردرد واقعی باشد. در این مطلب چند نکته ساده برای تقویت صدای گوشی هوشمند ذکر شده است.

نکته: حجم زیاد صدا می تواند به گوش شما آسیب برساند ، بنابراین هنگام استفاده از ترفندهای زیر مراقب باشید.

راهکارهای نرم افزاری رفع مشکل iPhone Volume Not Working

در ابتدا باید زمینه های نرم افزاری این مشکل را بررسی کنیم. در صورت عدم رفع مشکل، باید به مسائل سخت افزاری بپردازیم.

آیا آیفون شما سایلنت یا خاموش است؟

هنگام گرفتن عکس از سر و صدای شاتر اذیت می شوید؟ احتمالاً با حرکت دادن کلید کوچک در سمت چپ بالای آیفون ، تلفن خود را روی Silent تنظیم کرده اید. اگر دکمه نزدیک به صفحه باشد ، صدا روشن است و اگر دکمه نزدیک پشت دستگاه باشد ، تلفن silent است. این صدا نباید روی موسیقی تأثیر بگذارد ، اما بر میزان صدای زنگ آیفون شما تأثیر می گذارد. پایین قسمت سوئیچ Silent ، دکمه های Volume را تنظیم می کنید که صداها را تنظیم می کند. این کار هم چنین در صورتی که می خواهید حجم رینگر(صدای زنگ) را افزایش دهید، هم کار می کند.

اگر دکمه ها هیچ چیزی را تغییر نمی دهند ، به Settings > Sounds & Haptics  بروید ، سپس بررسی کنید که Change with Buttons روشن است. از طرف دیگر ، می توانید با کشیدن صفحه به سمت راست بالا (iPhone X و بعد) و در دستگاه های قدیمی تر از طریق Control Center میزان صدا را تغییر دهید. هم چنین گزینه ای برای محدود کردن حداکثر حجم صدا ، به همراه یک دکمه نیز وجود دارد تا این موارد را تنظیم کنید. برای انجام این تنظیمات به Settings > Music > Volume Limit رفته  و حداکثر میزان ممکن صدا را تنظیم کنید.

آیا به بلوتوث متصل هستید؟

اگر بلندگوهایتان مشکل نپاشته باشند، مشکل صدای آیفون چیست؟ ممکن است به یک دستگاه دیگر وصل شوید. احتمالاً متوجه می شوید موسیقی که می خواهید در iPhone خود پخش کنید ، در واقع به بلندگو بلوتوث ارسال شده است. با این حال ، ممکن است اگر از هدفون های بی سیم مانند AirPods اپل استفاده می کنید ، این مساله به وجود نیاید. در صورت استفاده از تلویزیون اپل یا اتصال تلفن خود به سیستم صوتی وسیله نقلیه خود نیز ممکن است این حالت اتفاق بیفتد. برای آزمایش این کار ، از طریق Control Center خود بلوتوث را خاموش کنید. در غیر این صورت ، به  Settings > Bluetooth بروید ، از این قسمت می توانید دستگاه هایی را که به آن ها وصل شده اید را نیز بررسی کنید. در صورت لزوم اتصال را قطع کنید ، سپس دوباره موسیقی یا ویدیوی خود را پخش کنید.

آیا آیفون شما روی حالت Do not Disturb تنظیم است؟

Do not Disturb هنگام کار یا خوابیدن، وقفه ها را متوقف می کنند: اعلان ها ظاهر نمی شوند و تماس ها زنگ نخواهند خورد. ممکن است آن را فعال کرده و فراموش کرده باشید که آن را خاموش کنید. به Settings > Do Not Disturb بروید و اطمینان حاصل کنید که غیرفعال است. در غیر این صورت ، می توانید از طریق Control Center نیز بررسی کنید: Do Not Disturb توسط نماد نیمه ماه نمایش داده می شود.

 آیا ریست کردن دستگاه مشکل صدای آیفون را حل می کند؟

توصیه کلاسیک ریست کردن رایانه در هنگام بروز مشکل ، راه بسیار خوبی برای رفع مشکلات در آیفون شما است. با ریست کردن آیفون خود می توانید دستگاه خود را از هرگونه مشکل جزئی نرم افزاری پاک کنید. از طریق ری استارت کردن هیچ اطلاعات شخصی را از دست نمی دهید.

آیا آیفون شما آپدیت است؟

ممکن است نسخه قدیمی iOS را نصب کرده باشید. اگرچه این موضوع نباید باعث ایجاد مشکلات صوتی شود ، اما  همیشه ارزش دارد تلفن خود را به روز کنید تا مشکلات احتمالی را برطرف کنید. برای این کار  به بخش Settings > General > Software Update بروید و نسخه جدید iOS در دسترس را ببینید. اگر مشکل مربوط به یک برنامه است،  به عنوان مثال ، در همه جا در iPhone شما به جز هنگام استفاده از یک برنامه خاص ، صدا مشکلی ندارد، میزان صدای آن برنامه را بررسی کنید و ببینید که آیا یک به روزرسانی برای نصب برنامه از طریق App Store وجود دارد یا نه.

آیا اتصال سستی وجود دارد؟

اتصالات سست مسئله اصلی به نظر می رسند ، و می تواند باشند. خوشبختانه ، در برخی شرایط ، تنظیم صحیح بسیار آسان است ، به خصوص اگر دستگاه قدیمی تری دارید. کافی است فشار کمی را به گوشه پایین سمت راست تلفن خود وارد کنید. انگشت شست خود را در سمت راست دکمه Home قرار دهید ، با انگشت اشاره در همان موقعیت در پشت قرار بگیرید و به آرامی فشار دهید. باید حدود ۲۰ ثانیه این کار را انجام داده و سپس رها کنید. اگر یک اتصال دهنده در تلفن شما سست باشد ، این عمل می تواند آن را دوباره جابجا کند. ممکن است در صورت استفاده از یک مورد ، تلفن را خاموش کنید ، اگرچه این به ضخامت آن بستگی دارد. شما قطعاً باید یک مدل ضد خش را جدا کنید ، اما یک پوسته پلاستیکی نازک تر نباید تداخل داشته باشد. بسیاری از افراد می گویند که این روش مشابه با اعمال فشار (یا صرفاً ضربه زدن بر روی تلفن) در نزدیکی دکمه های صدا برای آن ها کارساز بوده است. اگر این کار را کردید ، مراقب باشید که به صفحه آسیب نرسانید.

هم چنین بخوانید: چگونه مشکلات مربوط به بلندگوهای آیفون را برطرف کنیم؟

آیا آیفون شما در حالت هدفون گیر کرده است؟

این امر تا حد زیادی بر آیفون های قدیمی با جک های هدفون تأثیر می گذارد ، اما مدل های جدید هنوز هم می توانند از وجود خاک و گرد و غبار در درگاه شارژر متاثر شوند. اگر iPhone شما فکر می کند هدفون ها به گوشی وصل شده اند ، از طریق اتصال غیر موجود موسیقی پخش می کنند. صدا را با استفاده از دکمه های جانبیتنظیم کنید. اگر ظاهراً از طریق بلندگو دیگری مسیریابی شده است ، صفحه به شما خواهد گفت. اگر از AirPods استفاده می کنید ، راه حل بلوتوث فوق باید آن را برطرف کند. در غیر این صورت ، یک چراغ را در جک هدفون مشاهده می کنید. شما ممکن است چند مورد باعث انسداد را مشاهده کنید. اما از آنجا که این زباله ها بسیار ریز هستند ، حتی اگر چیزی را مشاهده نکردید بازهم ممکن مواردی وجود داشته باشند که می توانند مشکل ایجاد کنند. سعی کنید هدفون یا کابل شارژ را وارد کنید ، سپس آنها را جدا کنید. این کار را چند بار انجام دهید و دوباره صدا را آزمایش کنید. با انجام این کار می توان هرگونه خاک و گرد و غبار را از بین برد.

برای تمیز کردن ناحیه جک از یک پارچه لنز نرم استفاده کنید. هم چنین می توانید از یک پارچه خشک پنبه ای ، توپ پنبه ای یا مسواک استفاده کنید تا به آرامی اطراف لبه شکاف کوچک پاک شود. توجه داشته باشید که هر چیزی را به شکاف ها فشار ندهید زیرا ممکن است خاک را به داخل فشار دهند. می توانید قبلاً مقداری الکل به پنبه بمالید. با این حال ، از استفاده از مایعات دیگر خودداری کنید زیرا این ها می تواند باعث آسیب بیشتر شوند. متأسفانه ، اگر این ترفندها به شما کمک نمی کنند و شما به اندازه کافی تجربه ندارید که دستگاه خود را باز کنید ، لازم است برای کمک حرفه ای به افراد متخصص مراجعه کنید.

چگونه حجم صدا را در آیفون زیاد کنیم؟

گاهی اوقات مشکل صدای آیفون وجود ندارد. برخی افراد فقط می خواهند آهنگ ها و صداهای زنگ تا حد ممکن با بلندترین صدا پخش شوند.

این روش به طور عمده برای موسیقی کار می کند ، اما ممکن است شما برای فیلم ها نیز استفاده کنید. برای انجام این کار به Settings > Music > EQ  بروید. این مورد به طور پیش فرض خاموش است ، اما می توانید از آن برای برجسته کردن صداهای خاص هنگام گوش دادن به آهنگ ها استفاده کنید. سعی کنید آن را به Late Night تغییر دهید. این حالت ، Dynamic Range را فشرده می کند ، با این کار نویز های صوتی کاهش می یابند و صداهای آرام تر تقویت می شوند. تفاوت آن زیاد نیست و به آهنگ های مورد نظر شما بستگی دارد. هم چنین می تواند باعث شود موسیقی به نوعی تحریف شود. با این وجود ، شما معمولاً افزایش صدا را می شنوید ، به خصوص هنگام گوش دادن از طریق هدفون.

استفاده از اپلیکیشن های تقویت کننده صدا آیفون

اگر هیچ کدام از روش ها موثر نبودند ، یک برنامه شخص ثالث را امتحان کنید. اکولایزر به شما امکان می دهد لیست های پخش خود را سفارشی کنید تا عناصر خاصی در موسیقی به وجود بیاید. به همان روشی که Late Night کار می کند ، افزایش باس یا آواز به این معنی است که می توانید قسمت های مورد علاقه خود را به راحتی تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید