آموزش چگونگی حذف تصاویر تکراری آیفون

حتی با وجود این که گزینه های ذخیره سازی آیفون در حال رشد هستند ، ممکن است در نهایت فضای ذخیره سازی شما رو به اتمام برود. این اغلب به این دلیل است که ما عکس های زیادی می گیریم ، یا به دلیل اینکه در مدیریت ذخیره سازی آیفون عالی نیستیم.روش های زیادی برای ایجاد فضای رایگان در دستگاه iOS شما وجود دارد. یکی از ساده ترین نکات برای دنبال کردن ، پیدا کردن عکس های تکراری در آیفون برای حذف است. و بهترین راه برای حذف تصاویر تکراری آیفون استفاده از یک برنامه رایگان از App store برای اتوماسیون کردن فرایند است.

در این مطلب بهترین ابزارهای رایگان یا تقریباً رایگان برای حذف عکس های تکراری در آیفون معرفی شده اند.

۱. Remo Duplicate Photos Remover

Remo Duplicate Photos Remover یک برنامه کوچک عالی است که به از بین بردن عکس های تکراری اختصاص دارد. استفاده از آن بسیار ساده است. هنگامی که برنامه را از طریق تلفن خود دانلود کنید ، Remo شما را از طریق فرآیند تنظیم اولیه آن طی می کند:

  • Remo سؤال می کند که آیا این برنامه می تواند اعلان هایی را برای شما ارسال کند یا خیر. علاوه بر این ، دسترسی به عکس های شما را درخواست می کند.
  • تایید ارسال نوفیکیشن و اعلان برای اجرای Remo  ضروری نیست.
  • با این حال ، دسترسی به عکس لازم است. وقتی برای اولین بار برنامه را تنظیم کردید ، این کار را فعال کنید. بدون آن ، Remo نمی تواند تصاویر شما را برای نسخه برداری اسکن کند.
  • هنگامی که دسترسی Remo به عکس های خود را دریافت کردید ، این برنامه شروع به اسکن می کند. طول این فرایند به تعداد عکس شما بستگی دارد. مدل آیفون که متعلق به شماست نیز می تواند زمان اسکن را تغییر دهد.

پس از اتمام اسکن ، Remo عکس های شما را به دو دسته مختلف Exact و Similar تقسیم می کند.

Exact دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: کپی های یکسان از عکس های تکراری ذخیره شده در آیفون شما.
Similar عکس هایی که کامپایل می شوند بسیار نزدیک به یکدیگر هستند ، اما کپی کامل نیستند. مثال خوب این یک سری عکس هایی است که شما در یک عکاسی گرفتید.

برای پاک کردن عکس های تکراری در آیفون ، می توانید به هر یک از این دسته ها بروید ، سپس گزینه حذف یا جابجایی دستی یا جداگانه دستی را انتخاب کنید. پس از انتخاب عکس های تکراری برای حذف ، کافی است روی گوشه پایین سمت راست بر روی نماد سطل زباله کلیک کنید. نسخه های تکراری شما ناپدید می شوند.

در کل ، Remo یک برنامه عالی است که تمیز کردن عکس های تکراری را آسان و سریع می کند.

دانلود : Remo Duplicate Photos Remover (رایگان)

۲. Google Photos

شاید برای یافتن و حذف تصاویر تکراری از Google Photos به عنوان برنامه برو فکر نکنید. با این حال ، به عنوان یک نسخه پشتیبان از Remo ، بسیار عالی عمل می کند.

در جای دیگر در مورد ابزارهای جستجوی درخشان پنهان شده در Google Photos صحبت کرده ایم. یکی از شگفت انگیزترین کارکردهایی که این برنامه دارد استفاده از الگوریتم های Google برای تعیین نوع محتوا در هر یک از تصاویر شما است. Google Photos سپس تصاویر شما را بر اساس آن محتوا گروه بندی می کند.

برای حذف نسخه های تکراری در Google Photos:

  • روی نوار جستجو در برنامه Google Photos ضربه بزنید.
  • برای پیدا کردن یک شی خاص ، کلمه مشترک را تایپ کنید. Google کلمات متداول را پر می کند ، بنابراین در این حالت ما به جای “درخت” فقط “درخت” را برداشتیم.
  • پس از انتخاب “درخت” ، Google Photos تمام تصاویر شما را که درختی در آنها وجود دارد ، جمع می کند.
  • وقتی در این تصاویر حرکت می کنید ، تصاویر مشابه به همراه نسخه های دقیقی را پیدا خواهید کرد. می توانید این موارد را از آنجا حذف کنید.

بهترین قسمت این است که یک حساب Google Photos درست مانند Remo برای استفاده رایگان است. در صورت لزوم می توانید هزینه بیشتری را برای حساب Google خود بپردازید. به طور کلی ، Google Photos یک برنامه مؤثر برای یک کاربر معمولی است که به دنبال مرتب کردن چند نسخه تکراری است.

دانلود: Google Photos (رایگان)

۳. Flic

در آخر ، باید در مورد Flic بدانید: یک برنامه تصویری که می تواند به حذف عکس های تکراری در iPhone شما کمک کند.

ایده کامل Flic این است که به شما کمک می کند تا بر اساس آخرین ماه ها تصاویر خود را مرتب کنید. همان طور که تصاویر خود را می کشید ، می توانید تصمیم بگیرید کدام یک را نگه دارید. در اصل ، با شکسته شدن رول دوربین خود به قطعات کوچک ، Flic می تواند عکس های تکراری را از همان بازه زمانی ساده پیدا کند.

هر بار که یک تصویر را حذف می کنید ، به زودی تصویر حذف شده به سطل زباله شما منتقل می شود. وقتی از آن ماه همه تصاویر را مرور کردید ، روی گوشه سمت چپ بالای نماد حذف شده کلیک کنید. وقتی این کار را کردید ، Flic برای همیشه عکس ها را از تلفن شما پاک می کند.

اگرچه Flic یک برنامه بسیار ساده است ، اما نکته اصلی آن این است که نسخه رایگان ویژگی های زیادی ندارد. این تنها می تواند ۱۰۰ عکس در روز را کنترل کند ، و شما را محدود می کند تا به ترتیب زمانی به عکس های خود بروید. مانند سایر برنامه های این لیست ، نمی توانید به طور تصادفی در ماه های گذشته مرور کنید.

به همین دلیل ، Flic انتخاب برتر ما برای حذف عکس های کپی شده آیفون نیست. ما فقط آن را در صورتی توصیه می کنیم که عکس های زیادی نگیرید.

دانلود : Flic (رایگان)

در حالی که همه این برنامه ها برای حذف عکس های تکراری عالی هستند ، نکته مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. شما هرگز نباید به طور کامل به یک برنامه تکیه کنید تا عکس های تکراری خود را به درستی پاک کنید بدون اینکه ابتدا آن عکس ها را به صورت دستی اسکن کنید.

با وجود همه برنامه ها ، در اسکن خودکار حتی در مورد داشتن برنامه قدرتمندی مانند Google Photos ، اشتباهات کوچکی وجود خواهد داشت. عکس های مشابه ممکن است در نسخه های تکراری اشتباه شوند ، اما یک اسکن دستی سریع نشان می دهد که این گونه نیستند.

همیشه اطمینان حاصل کنید که قبل از حذف آن ها ، عکس های خود را دوبار بررسی کنید. شما نمی خواهید یک عکس گران بها را به اشتباه حذف کنید.

با استفاده از این برنامه های رایگان یا تقریباً رایگان ، می توانید مدت زمانی را که صرف پیمایش در عکس های خود می کنید ، به نصف کاهش دهید. در صورت عدم موفقیت همه ، همیشه می توانید تصاویر خود را به صورت دستی با وارد کردن به برنامه Photos خود و انتخاب عکس هایی که می خواهید به جای آن خلاص شوید ، پاک کنید.

با این حال ، حذف عکس های تکراری در آیفون شما تنها راهی نیست که بتوانید فضای ذخیره سازی را پاک کنید.

شما از چه روشی برای پاک کردن تصاویر تکراری و آزاد سازی فضای ذخیره سازی آیفون خود استفاده می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید