چگونگی رفع مشکل دانلود نشدن اپلیکیشن ها از اپ استور آیفون

در صورتی که اپلیکیشن های آیفون از اپ استور دانلود نشوند، آیفون به اندازه سایر گوشی های هوشمند کارایی نخواهد داشت. معمولا دانلود برنامه های از اپ استور به سادگی یک ضربه روی کلید دانلود در اپ استور است، اما وقتی این موضوع کار نکند، باید به دنبال چاره و رفع مشکل باشیم. در ادامه مراحل رفع مشکل عدم نصب اپلیکیشن های آیفون از اپ استور را بررسی خواهیم کرد.

۱. بررسی اتصال اینترنت

برای اینکه آیفون شما برنامه ها را از اپ استور بارگیری کند ، به یک اتصال اینترنتی نیاز دارد. بیشتر اوقات ، شما باید به Wi-Fi متصل شوید ، زیرا بارگیری های تلفن همراه از داده شما استفاده می کنند و اغلب محدود به ۲۰۰ مگابایت هستند. پس از اتصال به Wi-Fi ، اتصال اینترنت خود را با پخش ویدئویی در YouTube آزمایش کنید. اگر اتصال آهسته یا ناپایدار است ، بدانید که چگونه می توانید شبکه Wi-Fi خود را مرتباً عیب یابی کنید. اگر به جای استفاده از داده ها ، برای بارگیری برنامه ها باید از آن استفاده کنید ، مطمئن شوید که به اپ استور اجازه داده اید از داده های تلفن همراه در آیفون استفاده کند.

۱. به  Settings > Cellular بروید.

۲. به لیست اپلیکیشن ها در پایین بیایید و App Store را فعال نمایید.

۲. مطمئن شوید که فضای خالی به اندازه کافی دارید

حافظه داخلی آیفون قابل گسترش نیست. اگر دستگاه خود را از قبل با عکس ها ، فیلم ها ، موسیقی و سایر مطالب پر کرده اید ، ممکن است دریابید که فضای خالی کافی برای برنامه های جدید ندارید. وقتی این اتفاق می افتد ، باید یک هشدار ظاهر شود که می گوید:“Not Enough Storage”. برای رفع این مشکل به Settings > General > iPhone Storage  بروید تا ببینید فضای آزاد شما چقدر است و با استفاده از این برنامه نگاه کنید که کدام مورد بیشترین استفاده از حافظه  را دارد. در صورت نیاز روش های زیادی برای ایجاد فضای آزادتر در آیفون وجود دارد.

۳. به روزرسانی جزئیات Apple ID

حتی اگر فقط برنامه های رایگان را از اپ استور دانلود  می کنید ، باید اطلاعات پرداخت معتبر و مشخصات تماس با حساب Apple ID خود را داشته باشید. ممکن است جزئیات پرداخت در حساب شما منقضی شده باشد ، بنابراین باید بررسی کنید که آیا باید آنها را به روز کنید یا نه. جزئیات Apple ID خود را از برنامه تنظیمات iPhone به روز کنید:

  1. به  Settings رفته و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  2. روی Name, Phone Numbers, Email برای بررسی یا به روی رسانی جزئیات مخاظبین ضربه بزنید.
  3. روی  Payment & Shipping برای به روز رسانی اطلاعات پرداخت ضربه بزنید.

۴. تغییر تاریخ و زمان

اگرچه به نظر می رسد عجیب است ، اما تعیین تاریخ یا زمان اشتباه ممکن است دلیل عدم دسترسی آیفون شما به اپ استور و بارگیری یا نصب برنامه ها شود. این ناسازگاری باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بین دستگاه شما و سرورهای اپل می شود. برای اصلاح تاریخ و ساعت در آیفون خود دستورات زیر را به کار بگیرید:

  1. به Settings > General > Date & Time بروید.
  2. قابلیت Set Automatically را فعال کنید یا Time Zone (ناحیه زمانی) خود را به صورت دستی انتخاب کنید.
  3. در صورتی که قادر به تغییر تاریخ و زمان نیستید، باید ابتدا Content & Privacy Restrictions را روی آیفون خود غیر فعال کنید.

۵. غیر فعال کردن  Content & Privacy Restrictions

محدودیت های محتوا و حریم خصوصی در یک iPhone به شما امکان می دهد تنظیمات ، برنامه ها یا ویژگی های خود را برای ایمن نگه داشتن دستگاه برای کودکان محدود کنید. با این حال ، همین محدودیت ها ممکن است شما را از نصب برنامه های جدید باز دارد. برای ویرایش محدودیت های خود از تنظیمات زمان صفحه:

۱. به Settings > Screen Time > Content & Privacy Restrictions بروید.

۲. در صورت باز شدن صفحه جدید، رمز عبور صفحه نمایش خود را وارد کنید که ممکن است این رمز با رمز استاندارد شما برای باز کردن آیفون متفاوت باشد.

۳. همه موارد Content & Privacy Restrictions را در بالای صفحه نمایش غیر فعال کنید یا تنظیمات زیر را تغییر دهید:

  1. روی iTunes & App Store Purchases > Installing Apps ضربه بزنید.
  2. Allow را برای فعالسازی نصب اپلیکیشن ها انتخاب کنید.

۶. متوقف ساختن و ادامه جریان نصب برنامه

گاهی اوقات ، اگر آیفون شما برنامه های دانلود نشده دارد، تمام کاری که باید برای رفع آن انجام دهید ، توقف در بارگیری و سپس دوباره آن را از سر گرفتن است. می توانید این کار را از صفحه اصلی در دستگاه خود انجام دهید. هرچه یک برنامه در حال بارگیری است ، باید در صفحه اصلی به عنوان یک نماد خاکستری با یک دایره پیشرفت در وسط ظاهر شود. برای مکث در بارگیری روی آن ضربه بزنید – باعث می شود نماد مکث ظاهر شود. چند ثانیه صبر کنید ، سپس دوباره به آن ضربه بزنید تا بارگیری مجدد از سر گرفته شود. به صورت سنتی ، روی نماد برنامه ضربه بزنید و نگه دارید یا فشار دهید تا یک منوی سریع اقدام کند. از این منو می توانید Pause Download یا Resume Download را نیز انتخاب کنید. از نظر منوی ، گزینه Prioritize Download در منو وجود دارد. این ایده خوبی است اگر iPhone شما محتوای دیگری را نیز بارگیری کند ، زیرا این برنامه را بالاتر از سایر بارگیری ها قرار داده است.

۷. خروج و ورود مجدد به اپ استور

مانند مکث و از سرگیری بارگیری مجدد ، می توانید با ورود مجدد به اپ استور بسیاری از اشکالات نرم افزاری را برطرف کنید. این اغلب مشکلات مربوط به حساب Apple ID شما مانند گذرواژه یا نام کاربری نادرست را آشکار می کند. وقتی از اپ استور خارج می شوید ، هرگونه بارگیری برنامه را  لغو می کند. پس از ورود مجدد ، مجدداً برنامه ها را از اپ استور بارگیری کنید. برای خارج شدن از اپ استور از تنظیمات آیفون خود به صورت زیر عمل کنید:

  1. به تنظیمات> iTunes و اپ استور  بروید.
  2. بر روی Apple ID خود در بالای صفحه ضربه بزنید و Sign Out را انتخاب کنید.
  3. انگشت خود را از پایین صفحه بکشید (یا روی دکمه Home روی آیفون ۸ و قبل از آن دوبار کلیک کنید) تا تعویض برنامه باز شود.
  4. برای بستن برنامه های تنظیمات و فروشگاه برنامه ، انگشت خود را بکشید.
  5. به تنظیمات فروشگاه iTunes و برنامه های خود بازگردید و روی ورود به سیستم ضربه بزنید.
  6. نام کاربری و رمزعبور Apple ID خود را وارد کنید تا دوباره وارد سیستم فروشگاه شوید.

۸. خروج از همه برنامه ها و ری استارت کردن آیفون

پس از دانلود برنامه در آیفون ، ممکن است به عنوان یک نماد سفید با خطوط خاکستری در حال عبور از آن ظاهر شود. این اتفاق در صورتی رخ می افتد که یک برنامه به درستی بارگیری یا نصب را انجام ندهد. معمولاً می توانید با راه اندازی مجدد دستگاه خود آن را برطرف کنید. ابتدا ، از پایین صفحه بکشید (یا بر روی دکمه Home روی آیفون ۸ و قبل از آن دوبار کلیک کنید) تا برنامه Switcher را مشاهده کنید. برای بستن آن ، هر برنامه را از بالای صفحه بکشید. بعد از بستن هر برنامه ، دکمه Sleep / Wake را با هر دو دکمه Volume (در iPhone X و جدیدتر) فشار داده و نگه دارید. اگر آیفون قدیمی دارید ، به جای آن ، دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید. هنگامی که از شما خواسته شد ، برای خاموش کردن آیفون خود اسلاید کنید. ۳۰ ثانیه بعد از خاموش شدن دستگاه ، قبل از فشار دادن دکمه Sleep / Wake دوباره آن،  صبر کنید تا دوباره راه اندازی شود.

۹. پاک کردن برنامه و دانلود مجدد آن

بعضی اوقات دانلود چنان با مشکل مواجه  می شود که تنها راه رفع آن حذف برنامه و بارگیری مجدد آن از ابتدا است. اگر قبلاً از برنامه استفاده نکرده اید ، هیچ کاری برای از دست دادن این کار وجود ندارد. با این وجود ، اگر برای نخستین بار سعی داشتید برنامه را به روز کنید تا بارگیری کنید ، حذف آن ممکن است هرگونه داده ای را در برنامه حذف کند. قبل از پاک کردن برنامه ها باید از iPhone خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از داده های خود محافظت کنید. وقتی می خواهید یک برنامه را از طریق iPhone خود حذف کنید ، روی صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید. در فهرست عملکرد سریع ظاهر شده ، روی حذف برنامه ضربه بزنید ، سپس تأیید کنید که می خواهید آن را حذف کنید. پس از حذف برنامه ، آی فون خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره آن را از اپ استور بارگیری کنید.

۱۰. اطمینان از کار کردن اپلیکیشن روی آیفون

گاهی اوقات ، شما نمی توانید یک برنامه را بارگیری یا نصب کنید زیرا این برنامه با دستگاه شما سازگار نیست. این مشکل ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که برنامه به یک سخت افزار آیفون شما – مانند Face ID یا دوربین های دوگانه- بستگی دارد یا وقتی برنامه نویس برنامه پشتیبانی از نسخه های قدیمی تر iOS را قطع می کند. اپ استور را باز کنید و برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید. جزئیات برنامه را مشاهده کنید و به قسمت Information بروید. در کنار Compatibility، فروشگاه App لیست می کند که آیا این برنامه باید بر روی آیفون شما کار کند یا خیر. برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره سازگاری برنامه ، روی پیکان کشویی ضربه بزنید. اگر یک برنامه با دستگاه شما کار نمی کند ، ممکن است نیاز به بروزرسانی iOS داشته باشید. به روز رسانی  آیفون خود را به آخرین نسخه موجود ایده خوبی است حتی اگر برنامه سازگار باشد ، زیرا به روزرسانی های iOS اغلب اشکالات نرم افزاری را برطرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید