آموزش چگونگی استفاده از گوشی هوشمند به عنوان میکروفون ویندوز با WO Mic و روش های دیگر

میکروفون می تواند در کامپیوتر برای مواردی مانند: صحبت کردن با اسکایپ یا ضبط صدا بسیار کاربردی و مفید باشد. اما در صورتی که به آن دسترسی ندارید، چاره کار چیست؟ اگر کامپیوتر شما میکروفون ندارد نگران نباشید زیرا به احتمال زیاد به گوشی هوشمند دسترسی دارید و می توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان میکروفون کامپیوتر استفاده کنید. تنظیم آن بسیار ساده است.

ما روش های مختلف استفاده از تلفن خود به عنوان میکروفون را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از گوشی هوشمند به عنوان میکروفون با استفاده از WO Mic

یکی از بهترین راه های دستیابی به این هدف ، استفاده از WO Mic است. با استفاده از این برنامه ، می توانید USB ، Bluetooth یا Wi-Fi را برای اتصال میکروفون تلفن هوشمند خود به رایانه خود استفاده کنید.

استفاده از آن کاملاً رایگان است ، دارای تأخیر بسیار کمی است و در هر برنامه درست مانند یک میکروفون استاندارد کار خواهد کرد.

به وب سایت  WO Mic website بروید و PC client و PC driver را دانلود کنید. هر دو را نصب کنید. سپس برنامه Android یا iOS را بگیرید.

برنامه PC را راه اندازی کنید. بهConnection > Connect… رفته  و یک نوع Transport را انتخاب کنید.

در ادامه مراحل مربوط به گزینه های مختلف زیر را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

اتصال از طریق بلوتوث

ابتدا بلوتوث را در رایانه خود فعال کنید. برای باز کردن تنظیمات ، کلید Windows + I را فشار دهید و به  Devices > Bluetooth & other devices بروید. بلوتوث را فعال کنید. اکنون رایانه شما برای سایر دستگاه ها قابل کشف خواهد بود.

سپس ، بلوتوث را در تلفن خود فعال کنید. مکان دقیق این گزینه در دستگاه های مختلف متفاوت خواهد بود ، اما معمولاً در زیر تنظیمات شماست ، شاید در زیر دسته اتصالات.

تلفن خود را روی رایانه خود جفت کنید. برای تأیید اتصال باید یک رایانه در رایانه شما ظاهر شود.

در برنامه Windows WO Mic ، بلوتوث را به عنوان نوع Transport خود انتخاب کنید و تلفن خود را از دستگاه کشویی دستگاه Target Bluetooth انتخاب کنید. تأیید را کلیک کنید

در برنامه تلفن WO Mic ، روی settings cog و سپس Transport ضربه بزنید و بلوتوث را انتخاب کنید. به یک صفحه برگردید و برای شروع انتقال صدا روی play icon ضربه بزنید.

اتصال از طریق USB

ین روش فقط برای گوشی های اندرویدی کار می کند. تلفن خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید. این همان موردی است که برای شارژ تلفن از آن استفاده می کنید.

ممکن است ویندوز از شما درخواست کند که درایور را نصب کنید ، بنابراین در این صورت این روند را دنبال کنید.

در مرحله بعدی ، اشکال زدایی USB را در گزینه های برنامه نویس تلفن خود فعال کنید. سپس تلفن شما توسط ویندوز به عنوان دستگاه شناخته می شود.

در برنامه Windows WO Mic ، گزینه USB را به عنوان نوع Transport خود انتخاب کرده سپس روی OK‌کلیک کنید.

در برنامه تلفن WO Mic ، روی settings cog و سپس Transport ضربه بزنید و USB را انتخاب کنید. به یک صفحه برگردید و روی آیکون play ضربه بزنید تا میکروفون تلفن خود را فعال کنید.

اتصال از طریق Wi-Fi

برای این روش تلفن و رایانه شما باید به شبکه Wi-Fi یکسان متصل شوند. برای تغییر شبکه Wi-Fi در ویندوز ، کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات را باز کنید و به  Network & Internet > WiFi بروید.

در برنامه تلفن WO Mic ، روی settings cog و سپس Transport ضربه بزنید و Wi-Fi را انتخاب کنید. به یک صفحه برگردید و روی آیکون play  ضربه بزنید. یک پیام بنر خاکستری باید در انتها با یک شماره ظاهر شود. این آدرس IP است.

در برنامه Windows WO Mic ، گزینه Wi-Fi  را به عنوان نوع Transport خود انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید. در قسمت Server IP address ، آدرس IP را از برنامه وارد کنید. برای شروع استفاده از میکروفون ، روی OK کلیک کنید.

اتصال از طریق Wi-Fi مستقیم

این روش نیاز دارد که تلفن خود را به هات اسپات Wi-Fi تبدیل کرده و از داده های شبکه خود استفاده کنید. از این گزینه به عنوان آخرین راه حل  در صورتی که رایانه شما ارتباط اینترنتی خود را ندارد و سایر روش های فوق مناسب نیستند، استفاده کنید.

ابتدا یک هات اسپات تلفن همراه از تلفن خود ایجاد کنید. روش انجام این کار در دستگاه های مختلف متفاوت خواهد بود ، اما به تنظیمات نگاهی بیندازید و می توانید آن را معمولاً در زیر دسته اتصالات یا Tethering بیابید.

در مرحله بعد ، باید کامپیوتر خود را به این کانون متصل کنید. برای باز کردن تنظیمات ، کلید Windows + I را فشار دهید ، به Network & Internet > WiFi بروید و hotspot را انتخاب کنید.

در برنامه تلفن WO میکروفون ، روی settings cog ضربه بزنید ، سپس روی Transport ضربه بزنید و Wi-Fi Direct را انتخاب کنید. به یک صفحه برگردید و روی آیکون play ضربه بزنید.

در برنامه Windows WO Mic ، Wi-Fi Direct را به عنوان نوع Transport خود انتخاب کنید. قسمت آدرس IP Soft AP را در پیش فرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۴۳٫۱ خود قرار دهید. سپس روی OK‌کلیک کنید.

آیا ویندوز دستگاه شما را شناسایی نمی کند؟

برای باز کردن تنظیمات ، کلید Windows + I را فشار دهید. به System > Sound بروید. در زیر Input ، از کلید کشویی برای انتخاب Microphone (WO Mic Device) استفاده کنید. حال در گوشی خود صحبت کنید و صدا را در میکروفون تست کنید.

موارد جایگزین WO Mic

گزینه های دیگری برای WO Mic وجود دارد ، اما این موارد نیاز به استفاده از جک اتصال صوتی دارد. Megaphone برای  iOS ، میکروفون برای اندروید و میکروفون واقعی برای ویندوز فون باید این ترفند را انجام دهند.

این برنامه ها را دانلود کنید ، تلفن خود را با استفاده از جک هدفون به رایانه ویندوز وصل کنید  حال تلفن شما به عنوان یک میکروفون رایانه ای کار خواهد کرد.

 

 

8 دیدگاه دربارهٔ «آموزش چگونگی استفاده از گوشی هوشمند به عنوان میکروفون ویندوز با WO Mic و روش های دیگر;

  1. سلام من نصب کردم مشکل یواس بی دارم باید یو ای بی دیباگینگ رو روشن کنم تا کامپیوتر بشناسه بعد کامپیوتر درایور رو شناخته ولی گوشیم نه چیکار کنم برای کلاس زبان خیلی لازم دارم لطفا کمک کنید.
    ویندوز پرو ۸.۱ رم ۴ ویندوز ۶۴ بیت هست

    پاسخ
  2. ببخشید لطفا کمکم کنید من میکروفن لپ تاپم ضعیف هستش و با این برنامه از میکروفن گوشیم استفاده میکنم کانکت هم میشه مشکلی نداره حتی توی اسپیکر خود لپ تاپمم صدامو میشنوم ولی تو سایت های مختلف مثل اسکای روم که میرم موقعی که میکروفن ام رو باز میکنم از صدای میکروفن خود لپ تاپ استفاده میکنه در حالی که کانکت هم هستم به این برنامه( لپ تاپمم:ویندوز 7)

    پاسخ
  3. سلام.
    کانکت شدن اما کار نمی کنه، طبق دستور عمل شما باید وارد تنظیمات بشم، اما آموزشتون برای ویندوز ۱۰، تو ویندوز ۷ باید چیکار کنم؟!؟!؟!

    پاسخ
  4. من این برنامه رو هم رو گوشیم و هم رو پیسیم نصب کردم و تمام کار های بالا رو روی یو اس بی انجام دادم اما ارورfail to connect to server رو میده
    به اینترنتم وصل هستم اما بازم نیومد با فیلتر شکن هم اقدام کردم

    پاسخ
  5. من این برنامه wo رو نصب کردم و کار نکرد حالا میخواستم پاک کنم از کنترل پنل اقدام کردم و کامل رفت الان کنترل پنل نیست ولی سیستم بالا اومدنی اینم میاد
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام , دکمه ی Windows+r رو بزنید سپس تایپ کنید :
      Taskmgr
      بعد از اون وارد بخش startup بشید و فایل رو خاموش کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید