چگونگی تغییر نام کاربری (username) در مک

در مواقعی که افراد زیادی از مک شما استفاده کنند، دانستن چگونگی تغییر نام کاربری روی مک بسیار مهم است. شما می توانید هر زمان که بخواهید تا زمانی که حق دسترسی به پسورد داشته باشید، نام کاربری را روی مک خود تغییر دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی تغییر نام کاربری روی مک را بررسی کنیم.

پیش از آغاز نیاز است زمانی را به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهمی که ممکن است از این حساب کاربری نیاز داشته باشید اختصاص دهید.

گام اول: به حساب مدیریت دیگری وارد شوید

شما نمی توانید حسابی که در حال حاضر در حال استفاده از آن هستید، را تغییر نام دهید. بنابراین گام اول این است که از حساب کاربری خود خارج شوید و سپس به حساب مدیریت خود وارد شوید(حسابی که اهراز هویت به تغییراتی مانند تغییر نام کاربری را امکان پذیر می سازد). شما می توانید هر زمان که خواستید با انتخاب لوگو اپل در گوشه سمت چپ بالای مک خود و انتخاب Log Out (نامی که می خواهید تغییر دهید)

اگر حسابی که استفاده می کنید، حق دسترسی دارد، باید یک محیط کاری پیدا کنید. ساده ترین راه، خارج شدن از حساب و ساخت یک حساب مدیریت جایگزین برای این مراحل است. شما می توانید این حساب موقت را پس از پایان این مراحل پاک کنید.Apple Login

گام دوم: تغییر نام پوشه home

برای تغییر نام کامل، باید از پوشه home آغاز کنید. پوشه های home‌ در پوشه Users واقع شده اند. شما باید با رفتن به منو Finder، انتخاب Go، سپس انتخاب Go to Folder و در نهایت نوشتن در Users پوشه Users‌ را پیدا کنید. هم چنین راه حل جایگزین به این صورت است که Finder را باز کنید و کلیدهای Cmd+Shift+C را فشار دهید. روی نام درایو بوت خود دابل کلیک کنید سپس روی پوشه  Users دابل کلیک کنید.

گام سوم: وارد Users & Groups شوید و پروفایل کاربر خود را پیدا کنید

به System Preferences  که در نوار منو قرار دارد، بروید. در این قسمت  Users & Groups را انتخاب کنید و روی دکمه padlock کلیک کنید. با این کار می توانید تغییرات را آغاز کنید. احتمالا در این قسمت نیاز دارید که مجددا پسورد مدیریت را وارد کنید.

به دنبال نام کاربری ای که می خواهید تغییر دهید باشید و روی آن کلیک راست یا Ctrl-click کنید. از منو context گزینه Advanced Options را انتخاب کنید. با انجام این کار باید یک پنجره جدید باز شود.

گام چهارم : تغییر نام فیلدهای مورد نظر و ری استارت

در Advanced Options، به دنبال دو فیلد به نام های Account name و Home directory باشید. در فیلد Account name می توانید نام را به نام مورد نظر خود که در گام سوم به پوشه home داده بودید، تغییر دهید. مطمئن شوید که نام ها دقیقا مانند هم هستند و هیچ فاصله ای بین آن ها وجود ندارد. در  غیر اینصورت درست کار نمی کند.

در فیلد Home directory دقیقا همین کار را انجام دهید. دقیقا همان نام کاربری جدید مورد نظرتان را برای مک خود وارد کنید. Account name و Home directory هر دو روی نام کاربری های کوتاه تاثیر می گذارند. اگر شما بخواهید نام کاربری کامل خود را تغییر دهید، می تواند چندین فاصله داشته باشد.

حال دکمه OK را در قسمت Advanced options انتخاب کنید. مک خود را ری استارت کرده و به حسابی که نام آن را تغییر داده اید، وارد شوید (باید بتوانید نام جدید را مشاهده کنید). بررسی کنید که همه فایل ها و اپلیکیشن های شما قابل رویت باشند و همه چیز به درستی کار کنند. یک سری کارهای ساده و ابتدایی انجام دهید و برخی پوشه ها را باز کنید. اگر همه چیز درست بود، حال نام کاربری شما آماده استفاده است.

توجه داشته باشید که این روش با آخرین آپدیت های MacOS کار می کند. برخی از آیکون ها یا اسامی ممکن است کمی متفاوت باشند، اما گام های پایه مشابه هستند. اگر شما به آپدیت ها دسترسی ندارید، توصیه ما این است که پیش از تلاش برای تغییر نام کاربری سیستم عامل خود را آپدیت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید