معرفی 5 سایت برای ساخت رایگان لوگو های تجاری

هر کسب وکار به یک لوگو نیاز دارد. اما هر مالک کسب وکار توانایی طراحی آن را ندارد. حتی اگر شما یک هنرمند نیستید، می توانید طیف وسیعی از لوگوهای اصلی را به صورت رایگان در این سایت ها ایجاد کنید که برخی از آن ها کار ساده ای برای ترکیب کردن و تطبیق عناصر انجام می دهند. در حالی که سایت های دیگر به شما کمک می کنند آیکون ها، فونت ها و یا رنگ های خود را پیدا کنید تا لوگوی مورد دلخواه خودتان را بسازید. با وجود این ها دیگر شما نیازی به یادگیری Adobe Illustrator نخواهید داشت.

۱. Launchaco Logo Builder(نسخه وب):  ساده ترین روش ساخت لوگو

Launchaco ساده ترین ابزار ساخت لوگو است. اگر هیچ مهارتی در طراحی ندارید و به جز چند ایده ساده چیزی برای آغاز کار ندارید، این نخستین اپلیکیشن وب برای آغاز کار و امتحان اولیه است. کافی است نام شرکت خود را تایپ کنید که پس از Launchaco چندین فونت را به شما نشان می دهد که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. از بین هر بسته فونت سه گانه، باید فونتی که بیشتر از همه دوست دارید را انتخاب کنید. خوشبختانه Launchaco مفاهیم موجود در هر فونت و مقادیر احساسای آن را به خوبی توضیح داده است و همین انتخاب را برای شما بسیار ساده تر می کند.

سپس، یک طرح رنگ انتخاب کنید، که در آن برنامه دوباره احساسی را که در بیننده القا می کند را توضیح می دهد. و سپس شما سه آیکون را از خارج از کتابخانه Launchaco انتخاب می کنید. پس از چند ثانیه Launchaco  طیف وسیعی از لوگوهای مختلف را به شما نشان خواهد داد. این برنامه طرح ها را با هم ترکیب می کند و با پالت رنگ ها و آیکون ها مطابقت می دهد. کمی پایین تر در همان صفحه، پیشنهادات بیشتری را به شما نمایش می دهد که تقریبا بی پایان است.

حتی اگر یک لوگو مورد علاقه تان بود، باز هم می توانید پس از انتخاب آن را ویرایش کنید. رنگ، متن، آیکون یا قالب آن را به صورتی که می دانید مناسب است، تغییر دهید. گزینه ای برای اشتراک گذاری سریع وجود دارد که به وسیله آن می توانید لوگو را با سایر شرکای تجاری خود به اشتراک بگذارید یا حتی می توانید همه بسته را به صورت یک فایل zip دانلود نمایید.

بسته شامل آیکون ها، امکاناتی برای قرار دادن آیکون ها در کنار نام شرکتتان و موارد دیگر است. یک فایل متنی به شما فونت های مورد استفاده و آیکون های طراح را می گوید بنابراین می توانید ویرایش های بیشتری روی آن انجام دهید.

۲. Logo Foundry (اندروید و IOS): ساخت لوگو رایگان برای موبایل

اگر شما با صفحه موبایل راحت تر هستید و می خواهید برای شرکت خود لوگو طراحی کنید، اپلیکیشن  Logo Foundry بهترین انتخاب است. این اپلیکیشن منبع عظیمی از آیکون ها و فونت های رایگان دارد، به سادگی قابل ویرایش است و به شما لوگوهای قابل دانلود بدون هیچ گونه آرم (watermark) تحویل می دهد.

این اپلیکیشن چیدمان شبکه ای یا gridرا فراهم می کند که در آن شما اشکال و یا متن را اضافه می کنید، و این ساختار به شما کمک می کندعناصر را به راحتی با هم تراز کنید. فایده این ساختار را دست کم نگیرید. طیف گسترده ای از آیکون ها و طرح ها برای ایجاد لوگو مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد که کمی متفاوت از انتخاب قلم روی فونت های گوگل یا سایر منابع رایگان هستند.

هر شکل یا کادر متن می تواند به همان اندازه که می خواهید با گزینه هایی مانند opacity، رنگ های مختلف، flip کردن، معکوس کردن، و غیره  ویرایش شود. یک لوگوی ذخیره شده لزوما یک محصول نهایی نیست، چون شما هنوز هم می توانید  حتی پس از دانلود آن به عنوان یک PNG و JPEG  آن را تغییر دهید.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید : Logo Foundry for Android | iOS (رایگان)

۳. Logo Dust و Free Minimal Logos (وب): لوگوهای رایگان و متن باز

افراد حرفه ای و متخصص، به ازای طراحی لوگو از شما هزینه دریافت می کنند. اما برخی طراحان هستند که لوگوهای خود را به صورت رایگان در دسترس افراد قرار داده اند. مالکان شرکت ها و افراد تجاری می توانند از این لوگوها برای اهداف تجاری و بازرگانی خود بهره بگیرند.

Logo Dust کتابخانه ای شامل ۴۷ لوگو رایگان دارد که به صورت نامحدود می توانند دانلود شوند و توسط هر شخصی به منظور اهداف شخصی یا تجاری استفاده شوند. شما فایل با فرمت SVG را دریافت خواهید کرد که به این معنا است که می توانید اندازه لوگو را بدون کاهش کیفیت افزایش دهید و به سادگی عناصر دیگر مانند رنگ را تغییر دهید.

لوگوهای کوچک رایگان ساخته شده توسط Matt Nunney یک سایت مشابه با مجموعه ای از لوگوها است که به استانداردهای طراحی minimalistic پایبند هستند. این لوگوها به شکل فایل های پاور پوینت هستند که باعث می شود تا آسان تربتوانید لوگوها را با متن ویرایش کنید. اما می توانید به راحتی آن ها را به ویرایشگر تصویر کپی کرده و آن ها را به فرمت SVG و یا فرمت های دیگر تبدیل کنید.

۴. Logomak (وب)

Logomak راهنمایی برای ساخت لوگو است. این برنامه یک نشانه را برای شما ایجاد نمی کند، بلکه به شما کمک می کند انتخاب های رنگ ها و فونت ها را براساس آنچه می خواهیدانجام دهید، انتخاب کنید. ابتدا صنعتی را انتخاب کنید که در آن هستید، و سه برچسب انتخاب کنید که به بهترین شکل مقادیری را که می خواهید انتقال دهید توصیف کنند. بسیار خوب است اگر صنعت یا ارزش اصلی شما فهرست نشده باشد، هر چیزی که از همه نزدیک تر است را انتخاب کنید.

براساس این انتخاب ها، Logomak سه رنگ اصلی را برای لوگو ، به همراه طرح های رنگ چندگانه براساس هر رنگ انتخاب می کند. اگر یک طراح نیستید، این اطلاعات بسیار ارزشمند هستند، Logomak گزینه های قلم را براساس برچسب های شما فراهم می کند. شما حتی می توانید نام شرکت خود را تایپ کنید تا پیش نمایش آن  را ببینید، و سپس فونت ها را دانلود کنید.

شما می توانید چند لوگو تولید شده توسط Logomak را دانلود کنید، یا به سادگی انتخاب کنید که از Logomak به عنوان راهنما استفاده کنید. هنگامی که نقاط پایه طرح های رنگ و فونت های رنگی را دارید، بهتر است با نرم افزار طراحی هماهنگ شوید و لوگوی اصلی خود را ایجاد کنید.

۵. Logo Rank (وب)

شما یک لوگو درست کردید، یا طراح تان یکی را برای شما ساخته بود. Brandmark، یکی از برنامه های موجود بر روی وب، یک ابزار رایگان برای آزمایش میزان خوب بودن لوگو بر اساس هوش مصنوعی است و لوگو را بر اساس سه فاکتور تست خواهد کرد،  تست های Uniqueness نشان می دهند که آیا لوگو طراحی شده شبیه به لوگوهای موجود است یا نه. تست های Legibility به این معنا هستند که آیا لوگو به راحتی از فاصله تشخیص داده می شوند. تست های رنگ/کنتراست به این معنا هستند که آیا افراد محدود به عکس العمل های مثبت هستند یا منفی؟

با ترکیب سه تست از Logo Rank امتیاز کلی دریافت می کنید که می تواند به شما در تشخیص اینکه آیا لوگو مناسب است یا باید یک لوگوی جدید طراحی کنید بسیار کمک کند.اگر شما لوگوها را با آیکون های پایه می سازید، این ابزار علی الخصوص برای اطمینان از مهارت های طراحی شما بسیار مناسب است.

طراحی لوگو با نرم افزار مایکروسافت ورد

ممکن است فکر کنید که برای ایجاد یک لوگوی خوب، شما به نرم افزار حرفه ای مانند Illustrator Adobe نیاز دارید. اما این درست نیست. اگر یک ایده واضح از آنچه که از لوگو می خواهید داشته باشید، می توانید از دستورالعمل های بالا استفاده کنید و سپس از نرم افزارهای موجود بهره ببرید. حتی این کار توسط یک ویرایشگر تصویر ساده مانند Paint هم می تواند انجام شود.  اما در واقع شما می توانید یک لوگو را به راحتی با مایکروسافت ورد هم بسازید. افرادی که با نرم افزار آفیس کار می کنند باید بیشتر با این نرم افزار که اکثر ابزارهای طراحی را دارد آشنا باشند، طراحی لوگو با ورد به طرز شگفت آوری ساده است کافی است که اشکال، متن، رنگ ها، کاراکترها و … را دستکاری کنیم.

آیا تاکنون تجربه طراحی لوگو با این وبسایت ها یا نرم افزار ورد را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید