معرفی و آموزش ۷ روش ذخیره و دانلود فیلم از فیس بوک

آیا یک ویدیو کلیپ عالی در فیس بوک دیده اید که می خواهید آن را برای همیشه ذخیره کنید؟ نگران نباشید زیرا ذخیره کردن یا دانلود فیلم از فیس بوک ، خواه از آپلودهای منظم و یا ضبط های Facebook Live، آسان است. برای این کار شما فقط به ابزارهای مناسبی برای این کار نیاز دارید.

برخی از ابزارها برنامه های وب و برخی دیگر برنامه های دسک تاپ برای این کار وجود دارند. حتی یک ابزار وجود دارد که به شما امکان می دهد فیلم های خصوصی فیس بوک را هم دانلود کنید. صرف نظر از ابزاری که استفاده می کنید، حتی اگر آفلاین نباشید، می توانید ویدیوی دانلود شده فیس بوک خود را در هر دستگاهی که می خواهید تماشا کنید.

1. Downvids

دانلود فیلم از فیس بوک

Downvids یک دانلود کننده ویدیوی فیس بوک مبتنی بر وب است. استفاده از آن بسیار آسان است و در صورت تمایل می توانید فیلم های فیس بوک را بر روی گوشی آیفون یا آندروید خود دانلود کنید.

برای استفاده از این برنامه کافی است فقط URL ویدیو را در کادر بچسبانید، کیفیت مورد نظر خود را با استفاده از منوی کشویی در زیر قالب ویدیو را انتخاب کنید، و download را بزنید. با این کار یک جعبه جدید در زیر ظاهر خواهد شد. برای بار دوم Hit Download را بزنید و روند کار آغاز می شود.

2. FBDown

دانلود فیلم از فیس بوک

مانند Downvids، برنامه FBDown یک برنامه دانلود دانلود فیلم از فیس بوک است. برای شروع فقط باید لینک را جایگذاری کنید. با این حال، این برنامه هم چنین یک روش دوم مورد استفاده برای دانلود محتوا را ارائه می دهد. بیایید نگاهی به هر دو روش بیندازیم.

ابتدا روش link‌ را بررسی می کنیم. برای شروع، لینک ویدیوی مورد نظر خود را کپی کنید، آن را در کادر برنامه وب قرار دهید و دکمه download را بزنید. این برنامه چند ثانیه برای پردازش درخواست شما صرف می کند. در صفحه بعدی روی گزینه Download Video in Normal Quality کلیک کنید تا در رایانه ذخیره شود. باز هم مراقب دکمه های جعلی باشید.

روش دوم، شما هم چنین می توانید افزونه FBDown Chrome را امتحان کنید. با استفاده از این نماد در گوشه سمت راست بالای مرورگر، می توانید ویدیویی را در صفحه وب مورد نظر خود مشاهده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که، این سایت با سایت هایی غیر از فیس بوک نیز کار می کند.

3. FBDown Private Facebook Videos

دانلود فیلم از فیس بوک

FBDown هم چنین به راحتی قابل اطمینان ترین روش برای دانلود فیلم های خصوصی در فیس بوک را ارائه می دهد.

متأسفانه، دانلود فیلم های خصوصی به هیچ وجه به اندازه دانلود فیلم های عمومی راحت نیست. بیایید نگاهی به روند مرحله به مرحله دانلود با استفاده از FBDown بیاندازیم:

  • به ویدیوی شخصی فیس بوک که می خواهید دانلود کنید بروید.
  • بر روی فیلم راست کلیک کرده و Copy URL را انتخاب کنید.
  • به برنامه وب دانلود ویدیوی خصوصی FBDown بروید.
  • URL کپی شده را بچسبانید و روی Next کلیک کنید.
  • این ابزار یک لینک ایجاد می کند. دکمه Copy را بزنید و لینک را در برگه جدید باز کنید.
  • تمام متن را انتخاب و کپی کنید.
  • آن را در کادر صفحه منبع در برنامه وب قرار دهید.
  • روی download کلیک کنید

به یاد داشته باشید، هنگام استفاده از این ابزار اخلاق‌حرفه ای داشته باشید. مردم فیلم های خود را به دلایلی خصوصی کرده اند. لطفا از این ابزار برای انتشار، سرقت و یا سوء استفاده از محتوای سایر کاربران استفاده نکنید.

هم چنین بخوانید: چگونه از قابلیت live‌ فیس بوک استفاده کنیم؟

4. SaveFrom

دانلود فیلم از فیس بوک

SaveFrom یک برنامه وب و یک افزونه Chrome ارائه می دهد، که هر دو به شما امکان می دهند یک ویدیو را از فیس بوک کپی کنید. این برنامه هم چنین با چندین سایت دیگر از جمله YouTube ، Vimeo و Dailymotion کار می کند ، بنابراین اگر یک دانلود کننده ویدیوی سریال هستید، این برنامه یک راه حل همه جانبه است.

با اولین رویکرد آشنا شوید: URL ویدیو را بگیرید، آن را در کادر روی صفحه بچسبانید و download را بزنید.

رویکرد دوم : افزونه Chrome را نیز ذخیره کرده ایم. متأسفانه، افزونه در فروشگاه وب Chrome موجود نیست. شما باید آن را کنار بگذارید. این روند کاملاً پیچیده است و شامل استفاده از MeddleMonkey، ابزاری است که پشتیبانی از اسکریپت کاربر را به Chrome اضافه می کند. برای اطلاعات بیشتر راهنمای نصب SaveFrom را ببینید.

اگر از برنامه وب استفاده می کنید، SaveFrom هم چنین به شما امکان می دهد ویدیویی را از فیس بوک در تلفن خود ذخیره کنید که در آن هم Android و هم iOS پشتیبانی می شوند.

5. KeepVid

دانلود فیلم از فیس بوک

KeepVid یکی از ساده ترین راه ها برای دانلود هر فیلم از اینترنت است. شما می توانید محتوا را از بیش از 10،000 برنامه و صفحه وب دانلود کنید.

این برنامه دانلود آنلاین، یک برنامه دسک تاپ برای Windows و macOS و برنامه های افزودنی مرورگر برای Chrome ، Firefox ، Safari و Opera وجود دارد.

برنامه های نسخه دسک تاپ رایگان نیستند، اگرچه عملکرد اضافی را نیز اضافه می کنند. برای استفاده از آن، URL ویدیوی فیس بوک مورد نظر خود را در جعبه چسبانده و روی download کلیک کنید.

6. mbasic Facebook

دانلود فیلم از فیس بوک

استفاده از mbasic Facebook به ترفندی اشاره دارد که به وسیله آن می توانید به نسخه موبایل Facebook در دستگاه دسک تاپ دسترسی پیدا کنید. نکته مهم این است که این روش به یک برنامه شخص ثالث متکی نیست. شما مستقیماً با سایت فیس بوک در تعامل هستید.

برای شروع ، mbasic.facebook.com را در مرورگر خود تایپ کنید. سپس با استفاده از نسخه موبایل سایت، به ویدیوی فیسبوک مورد نظر برای دانلود بروید. هنگامی که برای شروع پخش، روی ویدیو کلیک می کنید، در تب خود در مرورگر شما باز می شود.

بر روی ویدیو راست کلیک کرده و گزینه Save Video As را برای دانلود ویدیوی Facebook و انتخاب آن در رایانه یا Android / iPhone خود انتخاب کنید.

7. Getfvid

دانلود فیلم از فیس بوک

Getfvid فقط به شما امکان ذخیره فیلم های Facebook را نمی دهد بلکه  هم چنین می توانید از این برنامه برای دانلود فایل های MP3 کلیپ های صوتی استفاده کنید. علاوه بر این، بر روی دسک تاپ کار می کند اما هم چنین به عنوان راهی برای ذخیره یک فیلم از فیس بوک در تلفن شما دو برابر است. اگر می خواهید ویدیو را در اندروید یا آیفون دانلود کنید ، کافیست از سایت Getfvid از مرورگر تلفن همراه خود بازدید کنید.

صرف نظر از سیستم عامل مورد استفاده، روند دانلود یکسان است. URL ویدیویی را که می خواهید دانلود کنید را کپی کنید، آن را در کادر روی صفحه قرار دهید و دکمه download را بزنید.

اگر نمی خواهید با سایت سر و کار داشته باشید ، Getfvid افزونه Chrome نیز دارد. این برنامه به شما امکان می دهد فیلم های HD را از طریق فیس بوک با یک کلیک دانلود کنید. نکته ای که وجود دارد این است که افزونه آن با فیلم های خصوصی فیس بوک کار نمی کند.

راه های دیگر برای دانلود فیلم از فیس بوک

اگر می خواهید یک فیلم فیسبوک را ذخیره یا دانلود کنید، تمام ابزارهایی که در این مقاله بحث کرده ایم نیازهای شما را برآورده می کنند. اما البته تعداد زیادی وب سایت، اپلیکیشن تلفن همراه و برنامه های دسکتاپ وجود دارند که می توانند به نتیجه مشابهی برسند.

دیدگاهتان را بنویسید