۱۰ راهکار برای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی‌های اندرویدی

در این مطلب به علت خاموشی ناگهانی گوشی‌ها که مشکل بسیاری از کاربران است خواهیم پرداخت. آیا شما نیز با این معضل درگیر بوده‌اید؟ یعنی تا کنون تلفن‌های همراهتان ناگهان و یک‌باره خاموش شده است؟ باید بگویم‌ شما تنها فردی نیستید که با مشکلی که عنوان کرده‌ایم مواجه شده‌اید.

اگر “سیستم عامل‌های اندرویدی” را شناخته و کارکردش را به خوبی بدانید هم به مشکلات گوناگون برخواهید خورد‌. امروز ما دلایل خاموشی یک‌باره‌ی تلفن‌های همراه اندروید همچین از شیوه‌ی راه‌اندازی مجددشان برای‌تان خواهیم گفت. همراه ما باشید‌. همچنین پیش از این یک مطلب در مورد دلایل روشن نشدن گوشی‌های اندرویدی برای‌تان آماده کرده بودیم که در صورت نیاز می‌توانید آن مطلب را نیز مطالعه بفرمایید.

 

تمام شدن شارژتان

ممکن است اولین نظر خنده‌دار باشد اما ممکن است شارژتان به اتمام رسیده باشد. گاهی اوقات صاحبان گوشی‌ها وقت زیادی با تلفن همراهشان فیلم و کلیپ‌های گوناگون دیده و متوجه اتمام شارژ آن نشوه و با خاموش شدن یک‌باره‌ی گوشی‌های‌شان مواجه می‌شوند.

راهکار پیشنهادی ما به این دسته از افراد، اتصال آن به سیم‌های شارژ کننده‌ی مخصوص همراهشان است؛ باید بگوییم، تعدادی از تلفن‌های همراهی که اندرویدی‌اند پیش از آنکه به‌کار بیفتند می‌بایست دقایقی را به سیم‌های شارژ متصل باشند.

 

کار نکردن صفحه‌ی نمایش

ممکن است تلفن همراهتان فعال بوده، اما صفحه‌ی نمایشتام غیرفعال باشد. قدم اول خاموش. ساختن گوشی با نگه‌داشتن چند ثانیه‌ای کلید روشن و خاموش کننده‌ی گوشی (پاور) است . بعد از خاموش شدن تلفن همراهتان مجدداً را‌ه‌اندازی‌اش نمایید؛ چنانچه زمان فشردن کلید (پاور) دچار لرزه شده و یا صوتی شنیده شود معنای آن کار نکردن تلفن‌همراه‌تان است؛ اگر این مورد اتفاق بیفتد همراهتان را با کابل به رایانه‌ی خود وصل نمایید و بک‌آپ (پشتیبان) از اطلاعت خود بگیرید. جهت رفع نقص و مشکلات آن را به نزدیک‌ترین نمایندگی‌های تلفن‌ همراهتان برده و بخواهید افراد متخصص مشکل را رفع نمایند.

 

ضربات وارد آمده و یا رطوبت آب‌هایی که وارد دستگاه می‌شوند

عمده دلیل خاموشی یک‌باره‌ی تلفن‌های همراه اندرویدی شما می‌تواند افتادن‌شان از فاصله‌ای بلندتر از سطح زمین است. چنانچه روزهای گذشته تلفن‌ همراهتان سقوطی داشته، در معرض نم و مایعات بوده‌ است، بزرگ‌ترین دلیل پیدایش نقص آن است.

تلفن همراه مرطوب را می‌بایست راه‌اندازی کرد، زیرا ممکن است چنین کاری سبب احتراق قطعه‌های درونی‌اش گردد. اول… تلفن‌همراهتان را غیرفعال نمایید و چنانچه تلفن‌همراهتان از فاصله‌ای بلند افتاده و مجدداً راه‌اندازی نگشت به نمایندگی‌ها مراجعه نمایید. ضرباتی که سخت و با وزن زیاد بر تلفن‌های همراه وارد گردند سبب می‌گردند قطعه‌های درونشان دچار مشکلاتی شده باشند که نمایشگرشان صدمه دیده باشند.

 

ممکن است نقصی در نرم‌افزار تلفن‌ همراهتان وجود داشته باشد

مشکل خاموشی یک‌باره‌ی تلفن‌همراه جوای از موارد گفته شده‌ی پیشین ممکن است از ایرادات نرم‌افزار در آنها باشد؛ چنانچه پیش از خاموشی یکباره‌ی تلفنتان مشکلی نظیر مدام راه‌اندازی مجددش روبه‌رد گشتید؛ ممکن است نقصی در نرم‌افزارش پیش آمده باشد؛ در این مواقع هم هرچه در دستگاهتان دارید به یارانه‌‌ی‌تان منتقل کرده و بعد دستگاه را به “تنظیمات کارخانه‌اش”

برگردانید؛ اگر این کار در حل مشکلات کمکی نکند آن را “فلش” نمایید.

 

مشکل بعدی ممکن است از خرابی باتری‌ها باشد

دلیل اصلی‌ای که در معضل خاموشی یک‌باره‌ی همراه‌های اندروید می‌‌توان ذکر کرد خرابی باتری‌هاست؛ چنانچه باتری‌اش برآمده یا اصطلاحاً “باد کرده باشد” یا اینکه به نشتی‌ای برخورده باشد، تلفن همراهتان یک‌باره دچار خاموشی می‌گردد.

اگر پنل‌های پشت دستگاه‌های‌تام امکان جدایی داشته باشند، قادر خواهید بود که باتری‌های آن‌ها را از نظر بگذرانید، اگر دچار خرابی شده بود ان‌را تغییر دهید و با یک باتری نو و جدید جابه‌جا نمایید.

 

امکان وجود نقص در کابل‌ها و یا شارژرهای تلفن همراه‌

گاهی اوقات تلفن‌های همراه بی‌هیچ دلیل خاص کار نمی‌کنند، زمانی‌که آن‌ها را به شارژ‌هایشان متصل نمایید هم عکس‌العملی از خودشان بروز نداده و روشن نمی‌شوند؛ مسبب مشکل ممکن است خراب بودن سیم‌ها همچنین شارژکنده‌ها باشند. تلفن‌های همراهتان را توسط شارژکننده‌ی جدیدی متصل نموده یا اینکه سیم‌های دیگر برایش به‌کار ببرید. توجه داشته باشید که این‌ها می‌تواند از مشکلاتی باشد که توسط شارژ‌کننده‌های قلابی بروز می‌کند

 

مشکل دیگر خاموش شدن یک‌باره‌ی دستگاه‌ها “بوت‌لوپ‌” است

رایج‌ترین اشکال خاموش شدن یک‌باره‌ی تلفن‌های همراه اندروید “بوت‌لوپ” می‌باشد؛ چنانچه تلفن‌های همراهتان کار نکند اما طرح و آرم شرکت‌های تولیدکنندشان بر صفحه ظاهر شود شما با نقص “بوت‌لوپ” مواجه شده‌اید. پیش از این، این نقص‌ها را زمان “ال‌جی G4” بودیم؛ درصورتی‌که جدیداً تلفن‌همراهتان به‌روز یا همان آپدیت شده است قادر هستید درون قسمت ریکاوری‌شان شده و همراهتان را تنظیمات کارخانه یا “ریست فکتوری” نمایید.

از دیگر دلایل خاموشی ناگهانی تلفن‌های همراه گرم شدن بیش‌از حدشان است

این دلیل هم ممکن است دلیل خاموشی همراه اندرویدی شما گردد. در کل، طرح‌های تلفن‌های همراه اندرویدی گوشی چنانچه بیشتر از مقدار ممکنه حرارتش بالا رود که سبب لطمه رساندن بر “بورد” و قطعه‌های سخت‌افزار شود؛ آن‌ زمات تلفن‌های همراه خودکار از کار افتاده و از لطمه خوردن بر “برد” پیشگیری می‌کنند. چنانچه همراه‌تان بیشتر از میزان مجاز دچار افزایش حرارت شوند، قادر خواهند بود سبب خاموشی یک‌باره‌شان شود. گاهی این خاموشی حتی هنگام بی‌استفاده بودن و استراحت دستگاه هم رخ خواهد داد.

 

برخی از آنتی‌ویروس‌ها سبب پیشگیری از خاموشی یک‌باره‌ی دستگاه همراه شما می‌گردد

هرگاه بعد از حذف بخشی از به‌روزترین نرم‌افزارهای‌تان هنوز هم مشکلات خاموشی یک‌باره‌ی تلفن‌ همراه‌تان پا برجا بود، خوب است از آنتی‌ویروس‌هایی قوی جهت از بین بردن مشکلات‌تان مدد بخواهید. امکان دارد مشکلات به دلیل موجود بودن ویروس‌ها و بدافزارهایی که در دستگاهتان است. برای آسودگی خاطرتان بد نیست در دستگاهتان آنتی‌ویروس‌هایی همچون “AVL” که دارای قدرت مناسبی دارد به کار ببرید.

 

ممکن است برنامه‌‌ای که دچار مشکل است یه به اصطلاح بدافزار در تلفن همراهتان نصب باشد

امکان دارد همراهتان در پس‌زمینه‌اش برنامه‌ای در حال فعالیت باشد که موجب همراه اندرویدی شمت به‌صورت اتفاقی خاموش ومجدداً روشن گردد. هرگاه برنامه‌هایی مشکوک روی پس‌زمینه‌های همراه فعال باشند کارهای عجیب و غریبی می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم نصب هرگونه برنامه‌ای را وقتی حقیقتاً نیازشان نخواهید داشت و مصرفی برای‌تان ندارند حذف نمایید. مخصوصاً در پی حذف برنامه‌ای بروید که امکان دسترسی به صداها، تصاویری‌که در پس‌زمینه‌تان می‌گذارید، آهنگ‌های دستگاهتان، مکان‌یاب‌های جهانی همچین هرگونه ویجت فانتزی که دارند. اطمینان مطمئن شوید تمام برنامه‌ها‌ی‌تان به‌روزرسانی و پاک هستند. آپدیت یا همان به‌روزرسانی‌هایی که برای برنامه‌‌ی همراه می‌خواهید در “پلی‌استور” بیابید که از شیوه‌ی زیر می‌توانید بیابید:

منوی دستگاه=> تنظیمات=> برنامه‌های من Men=> Settings => My Apps

همچنین بد نیست که به برنامه‌های‌تان مجوز فعالیت در پس‌زمینه‌های همراهتان را ندهید. برای گرفتن مجوز عملکرد در پس‌زمینه‌ی برنامه به:

تنظیمات=> برنامه‌ها=> راه‌اندازی

Settings => Applications=>Running

مراجعه نمایید و در صورت وجود برنامه‌هایی که به آن‌ها شک کرده‌اید حذفشان نمایید. به یادتان باشد امکان دارد “غیرفعال” کردن برنامه‌های سیستم‌تان در بخش گفته شده سبب راه‌اندازی مجدد یک‌باره‌ی تلفن همراهتان می‌گردد.

جمع بندی

در این مقاله به بیان مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی همراه پرداختیم که امیدواریم با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد از جمله خرید کابل شارژ اصل، حذف برنامه‌های اضافه، نصب یک آنتی ویروس مناسب گوشی، تعویض باتری و در کنار این‌ها، جلوگیری کردن از داغ شدن بیش از حد گوشی، به سلامتی بیشتر دستگاه منجر شود و دیگر شاهد خاموش شدن ناگهانی گوشی‌تان نباشید.

در نهایت در صورتی که گوشی‌تان درست شد، پیشنهاد می‌کنیم به موارد امنیتی نیز توجه بفرمایید، برای این کار می‌توانید از برنامه‌های تائید دو مرحله‌ای استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید