۱۰ ترفند محافظت و نگه داری از سخت افزار و نرم افزار های آیفون

شما لازم است که از دستگاه آیفون خود به خوبی نگه داری کنید. به هر حال قیمت این دستگاه ها بالا است و احتمالا نخواهید که هر دوازده ماه یک بار پول زیادی را صرف خرید مدل جدید آیفون نمایید . برای افزایش طول عمر آیفون خود، باید برخی کارها را به صورت منظم هم برای سخت افزار و هم نرم افزار انجام دهید.

ترفندهای محافظت فیزیکی آیفون

در ابتدای کار چند ترفند محافظت فیزیکی آیفون را معرفی می کنیم که کمک می کنند آیفون شما خوب به نظر برسد و خوب کار کند.

۱.تمیز کردن پورت شارژر

اگر با شارژ کردن گوشی خود مشکل دارید، اولین پورت تماس شما احتمالا یک ابزاری برای خارج کردن سیم کارت دارد که همراه گوشی شما است. باید مواظب باشید که خیلی ظریف و با احتیاط عمل کنید. مطمئن شوید که با حرکات ناگهانی به نقاط اتصال دیگر آسیبی وارد نمی کنید. اگر این روش پاسخگو نبود، از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید. اپل استفاده از قوطی هوای فشرده و سایر ابزار پاکسازی را توصیه نمی کند اما یک حرکت انفجاری سریع می تواند به پاکسازی کمک کند. برای این کار قوطی را به پورت شارژ نزدیک نگه دارید اما نازل را به درون پورت نبرید. اگر با وجود انجام این کار هنوز هم در شارژ کردن دستگاه خود با مشکل مواجه می شوید احتمالا دستگاه شما مشکل سخت افزار دارد و باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

۲. تمیز کردن بلندگو و میکروفون

تمیز کردن بلندگو و میکروفون آیفون کار دشواری است. اشتباه در انجام این کار می تواند منجر به افت کیفیت تماس، پخش موسیقی و قابلیت کنترل سیری شود. برای آغاز فرایند پاکسازی از یک برس نرم استفاده کنید و آن را بسیار آرام روی دریچه ها و منافذ حرکت دهید تا قطعات اضافی پاک شوند. سپس قطعه ای از آن نوار را بردارید و به آرامی روی قسمتی که می خواهید گرد و غبار را پاک کنید بکشید. از هوای فشرده استفاده نکنید. نیروی قوی می تواند منجر به آسیب زدن به بلندگپ و میکروفون شود.

۳. تمیز کردن گوشی

گوشی ها معمولا به دلیل اینکه آن ها را با خود همه جا می بریم آلوده و کثیف هستند. باید هرچند مدت یکبار آن ها را تمیز کنید. توصیه اپل استفاده از یک پارچه نرم، صاف و مرطوب است. باید مواظب باشید که آب به درون منافذ، کلیدها و پورت ها نفوذ نکند. هیچ گاه از چیزی که ساینده است استفاه نکنید.

۴. تمیز کردن جک هدفون

اگر شما آیفون ۶ یا قدیمی تر دارید، هنوز دستگاه شما جک هدفون دارد. شما باید آن را به صورت منظم تمیز کنید تا از جمع شدن گرد و غبار در آن جلوگیری کنید. برای تمیز کردن جک هدفون آیفون، از همان روش هوای فشرده که ÷یشتر توضیح دادیم استفاده کنید. یک دستمال نخی هم می تواند در این مورد کاربردی باشد. به غیر از این موارد می توانید از یک برس نرم هم استفاده کنید.

ترفندهای نگهداری نرم افزار آیفون

۴ ترفند فیزیکی که توضیح دادیم، موارد اساسی را پوشش می دهند اما باید موارد دیگری را هم رعایت کنید.

۵. مدیریت باتری آیفون

اغلب بیشترین مشکل افراد با گوشی هایشان، طول عمر باتری است. اگر شما از گوشی خود زیاد استفاده می کنید خیلی سخت است که بخواهید گوشی تان تمام طول روز شارژ داشته باشد. این مورد همزمان با گذشت طول عمر باتری بدتر هم می شود.

علاوه بر فایل های رسانه، می توانید داده های مرورگر، اپلیکیشن ها و فایل های آفلاین را حذف کنید.

۷. تهیه نسخه پشتیبان از داده ها

تهیه نسخه پشتیبان از داده ها بسیار مهم است. دو راه اساسی برای پشتیبان گرفتن از داده ها وجود دارد: استفاده از iTunes یا iCloud. هم چنین می توانید از یک گزینه واسط هم استفاده کنید.

۸. ریستارت کردن آیفون

قدیمی ترین توصیه در کتاب این است که آیا برای خاموش و روشن کردن دستگاه تلاش کرده اید؟ اغلب هر چند وقت یکبار دستگاه خود را خاموش و روشن می کنید؟ اگر هیچ گاه اجازه نمی دهید باتری تان به صفر برسد احتمالا پاسخ شما هیچ گاه است. ریستارت کردن آیفون مزایای زیادی دارد از جمله رفع معایب مموری، آزاد کردن فضای RAM و افزایش طول عمر باتری.

۹.به روز رسانی اپلیکیشن ها

این روش بسیار ساده است. با به روز رسانی اپلیکیشن ها خصوصیات جدید، امنیت بیشتر و تجربه کاربری پایدارتری به وجود می آید. با ورود به App Store و ضربه زدن روی سربرگ Updates می توانید آپدیت های جدید را مشاهده و آنها را دانلود و نصب کنید. توصیه ما این است که گزینه آپدیت های خودکار را روشن کنید. برای فعالسازی آن در iOS باید از مسیر زیر اقدام کنید:

 Settings > [Name] > iTunes and App Store

سپس گزینه مقابل Updates  را به On  تغییر دهید.

۱۰. بررسی تنظیمات اپلیکیشن

منو تنظیمات Apps مرتب تغییر می کند. بنابراین شما باید مرتب بررسی کنید که مطمئن شوید اپلیکیشن ها هم چنان به صورت دلخواه شما تنظیم هستند یا نه؟. ممکن است برخی تنظیمات را هم بیابید که به شما امکان استفاده کمتر از داده موبایل را هم بدهند. این مورد برای اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی هم صحیح است به ویژه برای آن هایی که به صورت اتوماتیک رسانه ها را دانلود می کنند.

آیا موارد دیگری را برای بهبود محافظت از آیفون می شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید