یوتیوب روش های جدیدی را برای کسب درآمد کاربران ارائه می دهد

یوتیوبر ها یا همان کاربران یوتیوب، بخش حیاتی یوتیوب هستند. اگر یوتیوبرها نباشند، یوتیوبی نیز وجود نخواهد داشت. زیرا کاربران هستند که محتوای یوتیوب را فراهم می سازند. متاسفانه، یوتیوب این اصل را همیشه به یاد نداشته است. که نتیجه آن فاجعه Adpocalyps سال 2017 بود، که  خصومتی میان کاربران و یوتیوب به وجود آورد.

حالا این سایت محبوب سه روش برای کسب درآمد کاربران آماده کرده است. با اجرای این روش ها در کنار هم، درآمدی بسیار بالاتر از تبلیغات برای یوتیوب و یوتیوبر ها کسب می‌شود. هر چند مهم است که بدانید گوگل صاحب یوتیوب، خود یکی از غول های تبلیغات است.

روش های جدید کسب درآمد یوتیوب

در پست جدید وبسایت یوتیوب، مدیر کل محصولات یوتیوب، اقای نیل موهان اعلام کرد که ماهانه تقریبا 2 میلیارد کاربر جدید به یوتیوب می پیوندد. در این حال یویتوب می خواهد تا یوتیوبر ها و کاربرانی که محتوای این سایت را محیا می کنند، درآمدی قابل توجه داشته باشند. به همین دلیل است که این سایت پر بازدید دنبال راه هایی فراتر از تبلیغات است.

کانال عضویت، طرح پیشرفته تر اسپانسرشیپ فعلی است. در این طرح، بیننده ها ماهانه 4.99 دلار به سازنده محتوای کانال می دهند و در ازای آن نشان های منحصر به فرد، اموجی های جدید، پست های سفارشی برای اعضای کانال، می گیرند. و همچنین دسترسی به مزایا و پاداش های منحصربه فردی از طرف سازندگان، پیدا می کنند.

یوتیوب به تازگی این طرح را برای کانال های واجد شرایط، بالاتر از 100000 دنبال کننده محیا کرده است. این به این معناست که قبل از اینکه بتوانید کسب درآمد کنید باید معروف شوید. هرچند این سایت خبر داده است که ممکن است این محدودیت ها در آینده تغییر کنند.

بسیاری از یوتیوبر ها برای کسب درآمد بیشتر، کالاهایی (Merchandise) را از طریق یوتیوب به فروش می رسانند. یوتیوب نیز ابزاری را محیا کرده است تا این کالا ها به صورت مستقیم از طریق پلتفورم این سایت به فروش برسند. یوتیوب اعلام کرده است که یوتیوبر ها (فقط برای آمریکایی ها) می توانند تا 20 کالا را در شرکت Teespring شخصی سازی و به فروش برسانند.

و در آخر نمایش اولیه ویدیو ها هستند. این قابلیت به یوتیوبر ها این قابلیت را می دهد تا ویدیو های از قبل ضبط شده را به عنوان ویدیو لایو پخش کنند. این بدین معناست که بیننده ها همزمان می توانند ویدیو را ببینند. و برای اولین بار، یوتیوبرها نیز می تواند از سیستم Super Chat (سیستم نوشتاری) در آپلود ویدیوهای قدیمی خود استفاده کند.

کلام آخر

این روش های جدید، راهی برای آشتی دوباره با کاربران و کسب درآمد بیشتر برای یوتیوبر ها هستند. همچنین به بقیه کاربران که فقط ویدیو ها را تماشا می کنند نیز کمک می کنند تا بیشتر با یوتیوبر های محبوب خود ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید