مدیر عامل موزیلا ادعا کرده که گوگل سرعت سرویس‌دهی یوتیوب را در مرورگرهای Edge و فایرفاکس پایین آورده است

اوایل سال گذشته، یوتیوب از طرف Polymer library گوگل یک آپدیت (refresh) طراحی دریافت کرد. این طراحی جدید، قابلیت «quicker feature development» را برای یوتیوب فراهم کرد. اما حالا، مدیر عامل موزیلا ادعا می‌کند که گوگل با استفاده از این قالب، سرعت سرویس دهی یوتیوب را در مرورگرهای Edge و فایرفاکس پایین آورده است.

مدیر امور فنی موزیلا در پستی توئیتری اظهار کرده که مدل دوباره طراحی شده یوتیوب توسط پروژه Polymer به شدت روی API منسوخ Shadow DOM v0 تکیه می‌کند، و در ادامه می گوید که این تکنولوژی فقط در کروم قابل دسترس می باشد. در نتیجه این API سرعت بازدهی سایت را در مرورگرهای رقیب کروم، مانند Microsoft Edge و Mozila Firefox حدود یک پنجم برابر می‌کند.

ایشان همچنین چند روش حل مشکل را برای کاربران Edge و فایرفاکس ذکر کرده اند. در این روش ها گفته اند که چگونه می توان با استفاده از افزونه ها، نسخه غیر Polymer یوتیوب را بازیابی کرد.

می توانید از بانک اطلاعاتی مای‎ترفند درباره یوتیوب استفاده کنید و مشکلات یوتیوب خود را حل کنید.

آقای پیترسون راه دیگری نیز برای حل مشکل ارائه دادند. ایشان پیشنهاد کردند که یوتیوب نسخه قدیمی تر خود را برای کاربرانی که مرورگرهایشان دچار مشکل شده، ارائه دهد؛ دقیقاً مانند همان کاری که گوگل برای نسخه یازدهم اینترنت اکسپلورر انجام می دهد.

نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که نسخه های آخر پروژه Polymer از ای‌پی‌آی (API) های Shadow DOM v0 و v1 پشتیبانی می کنند. اما به دلایلی نامعلوم، گوگل هنوز از Polymer 1.0 که ای‌پی‌آی آن منسوخ شده است، استفاده می‌کند. گوگل هنوز به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید