گوگل رسما اندروید 9 را Pie نامید، این نسخه در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

گوگل بالاخره راز خود را آشکار کرد: نسخه نهم اندروید، نسخه ای که با کد اندروید P شناخته می شد،  Pie نام دارد. اندروید 9 در حال حاضر برای کاربران گوشی های پیکسل گوگل در دسترس است.

این شرکت اولین پیش نمایش از اندروید 9 با پشتیبانی از شکاف ها و دوربین های چندگانه (بهبود عملکرد برنامه ها در این زمینه ها)، اعلانات بهبود یافته، برخی از تغییرات طراحی، روشنایی سازگار با همه دستگاه و پیشرفت های دیگر در ماه مارس برای توسعه دهندگان منتشر کرد.

با توجه به رونمایی رسمی امروز، صحبت از مجموعه ای از ویژگی ها شد که در پیش نمایش های بعدی دیده خواهند شد. شامل App Actions که به طور پیش فرض آنچه را می خواهید با گوشی انجام دهید پیش بینی می‌کند (مانند پخش لیست مورد علاقه آهنگ ها هنگام اتصال هدفون). ویژگی دیگر به نام Slices که بیت های مفید برنامه را بدون باز کردن آن در اختیار شما می گذارد (مانند دریافت یک میانبر برای صفحه اصلی Lyft زمانی که در حال جستجو برای برنامه هستید).

همچنین یک بسته نرم افزاری دیجیتال (Digital Wellbeing) وجود دارد که App Timer را کنترل می‌کند و شما می توانید تعیین کنید چه مدت از یک برنامه خاص استفاده کنید. یک عملکرد Do Not Disturb (عدم مزاحمت) جدید که اختلالات بصری مانند اعلان ها را سرکوب می‌کند. ویژگی Wind Down که حالت عدم مزاحمت را روشن می‌کند و محدوده نمایشگر را هنگامی که به خواب رفته اید کم رنگ و سیاه و سفید می‌کند. اگر از یک گوشی پیکسل استفاده می کنید، اکنون می توانید آن را با ثبت نام برای نسخه بتا با استفاده از آدرس ایمیل خود که با گوگل پلی پیوست خورده است، امتحان کنید.

در مقابل فعال و انفعالات، یک منو سریع اصلاح شده را می بینید، که از حرکات برای مرور در سیستم عامل پشتیبانی می‌کند، توانایی تهیه اسکرین شات به وسیله دکمه پاور را دارد و پیشنهادات هوشمند برای پاسخ به پیام ها در اعلانات را در اختیار شما می گذارد.

برای امنیت بیشتر، گوگل پشتیبانی از تراشه های امنیتی اختصاصی را که می توانند از اطلاعات حساس محافظت کنند را در اختیار شما می گذارد. این تراشه ها برنامه ها را از دسترسی به میکروفن، دوربین و دیگر سنسورهای دستگاه در هنگام استفاده از پس زمینه محدود می‌کند.

برای کسانی که از پیکسل استفاده نمی کنند، حداقل باید تا پاییز صبر کنید تا زمانی که اندروید 9 Pie شروع به اجرا در گوشی های اندروید One کند. این موضوع برای شرکت هایی که از نسخه بتا اندروید P هم استفاده کرده اند مانند سونی، شیائومی، وان پلاس، اسنشال، نوکیا، اوپو و ویوو صدق می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید