گوشی های اندوریدی از تماس های اسپم جلوگیری می کنند

گوگل تلاش می‌کند تا از کاربران اندورید در برابر تماس های مشکوک و اسپم محافظت کند. کاربران از بعضی از برنامه ها مانند Truecaller برای مسدود کردن این تماس های ناخواسته کمک می گیرند، اما حالا کاربران اندروید می توانند از این قابلیت بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافی، بهره ببرند.

برنامه تلفن گوگل، اخیرا بروزرسانی شده است. در این نسخه قابلیت شناسایی خودکار تماس های اسپم وجود دارد. با فعال کردن این قابلیت (به صورت پیشفرض این قابلیت غیرفعال است) گوگل تشخیص می دهد که آیا این شماره مشکوک است یا خیر، اگر این چنین بود کاربر هیچ اعلانی مربوط به تماس دریافت نخواهد کرد.

تماس هایی که مسدود شده اند هنوز در تاریخچه تماس قرار می گیرند اما زمانی که در حال تماس است، گوشی زنگ نمی خورد. همچنین کاربر اعلانی مبنی بر تماس از دست رفته دریافت نمی‌کند. همچنین اگر گیرنده تماس پیام صوتی باقی بگذارد، صاحب گوشی می تواند به آن دسترسی پیدا کند.

برنامه تلفن گوگل روی بعضی از گوشی های اندروید قرار دارد و بعضی از شرکت های سازنده ترجیح می دهند که از برنامه های شماره گیر اختصاصی خود استفاده کنند. اما برای گوشی هایی که دارای این برنامه هستند، به زودی بروزرسانی آن منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید