گلکسی نوت 9 از حافظه بالا، قلم S Pen و البته قیمتی هنگفت بهره‌مند است!

چندی پیش سامسونگ گوشی گلکسی نوت 9 را معرفی کرد. این گوشی از یک قلم S بلوتوث‌دار که ارتقا پیدا کرده و حافظه داخلی نهایتاً 512 گیگابایتی که حجم فوق‌العاده زیادی است، برخوردار است. البته قیمت این گوشی – قیمت هر کدام از مدل‌هایش – چیزی حدود 1000 دلار است!

گلکسی نوت 9 از یک صفحه‌نمایش فوق‌العاده و بزرگ اولد  6.4 اینچی با رزولوشن 2960×1440 بهره‌مند است. سامسونگ می‌گوید این صفحه‌نمایش، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایشی است که تا کنون در گوشی‌های گلکسی نوت به کار رفته است. این گوشی در چهار رنگ موجود است: آبی، بنفش، نارنجی و مشکی. برای سه مورد آخر، رنگ قلم S همراه آن گوشی‌ها با قاب گوشی هماهنگ خواهد بود. اما قلم S نوت 9 آبی‌رنگ، زرد خواهد بود؛ که آن را خیلی شبیه به یک مداد #2 جلوه می‌دهد.

قلم S جدید از لحاظ عملکرد بلوتوثی، یک بروزرسانی شامل حالش شده که به شما امکان می‌دهد از آن به عنوان یک ریموت کنترل (کنترل از راه دور) استفاده کنید. سامسونگ تشریح کرده که از قلم S نوت 9 می‌توان به عنوان دکمه شاتر از راه دور برای گرفتن سلفی و پخش و استاپ کردن ویدیوهای یوتیوب استفاده کرد. سامسونگ هنگام معرفی قلم S جدید – محض خودنمایی – از همان قلم S برای کنترل پرزنتیشین [پاورپوینت] معرفی، استفاده کرد. باید ببینیم پس از بیرون آمدن گوشی، چند برنامه توانایی پشتیبانی از کنترل از راه دور را خواهند داشت (یا اصلا کاربران دوست دارند بتوانند کدام برنامه‌ها را از راه دور کنترل کنند؟). منتهی همین که امکان انجام همچین کاری وجود دارد، خودش خیلی خفن است. این قابلیت‌ها بدان معنی هستند که مجبورید قلم را شارژ کنید، منتهی برای این کار فقط کافیست قلم را دوباره درون گوشی قرار دهید. در صورتی که باطری قلم تمام شود، هنوز می‌توانید از قابلیت‌های قدیمی قلم‌ها که به استفاده از آن‌ها عادت داشتید، استفاده کنید.

با وجود اینکه قلم S قابلیت مورد توجه و مرکزی سری نوت است، منتهی مشخصات نوت 9 نیز نسبت به سری‌های استاندارد گلکسی اس بهبود یافته‌اند. این گوشی جدید، قضیه بیان بی‌سر و صدای اهداف را جدی گرفته است. گلکسی نوت 9 از یک پردازنده اسنپدراگون 845 با اندازه 10 نانومتری، یک باطری بزرگ 4000 میلی‌آمپری (از باطری 3300 میلی‌آمپری مدل سال گذشته بیش‌تر شده است)، یک رم آبرومند 6 گیگابایتی (قابل ارتقا به 8 گیگابایت) و حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایت، برخوردار است. ضمناً نوت 9 یک درگاه کارت microSD دارد که از طریق آن از حداکثر 512 گیگابایت حافظه اضافی پشتیبانی می‌کند و یک حافظه یک ترابایتی برای کاربران این گوشی فراهم می‌کند! ضمناً سامسونگ ادعا می‌کند که نوت 9 می‌تواند از سرعت اینترنت 1.2Gbps  پشتیبانی کند؛ اما بیایید واقع‌بین باشیم، شبکه‌های مورد دسترسمان به این زودی‌ها چنین سرعتی را مهیا نخواهند کرد.

اگر مصرانه تقاضای داشتن بازی Fortnite روی دستگاه اندرویدی داشته‌اید، سامسونگ خواهد توانست این خواسته‌تان را برآورده کند. از همین امروز، کاربرانی که از گوشی‌های جدید سامسونگ استفاده می‌کنند می‌توانند لانچر Epic Games را دانلود کنند. اگر گلکسی نوت 9 تازه منتشر شده یا گلکسی تب اس 4 بخرید، به طرح مخصوص گلکسی که در بالا ذکر شد، دسترسی پیدا خواهید کرد. بازی مورد نظر طی چند روز آینده فقط مخصوص تعداد معدودی از گوشی‌های سامسونگ خواهد بود (عموماً گوشی‌های گلکسی اس 7 وجدیدتر از آن)، پس از آن نسخه آزمایشی Fortnite برای تعداد بسیار بیش‌تری از گوشی‌های اندروید متعلق به تولیدکنندگان مختلف، قابل دسترس خواهد بود.

اگر به نظرتان همه چیز تا اینجا عالی بود، باید بگوییم که خبرهای بدی نیز وجود دارند: قیمت پایه این گوشی 1000 دلار است. بله درست خواندید، هزار دلار! برای مدل ساده 128 گیگابایتی، باید یک سرمایه هنگفت 1000 دلاری بپردازید (یا زیر بار یک وام سنگین بروید). اگر مدل چاق و چله‌تر 512 گیگابایتی را بخواهید، 1250 دلار برایتان آب خواهد خورد؛ این قیمت از با ظرفیت‌ترین آیفون X نیز گران‌تر است (که البته اگر منصف باشیم، باید بگوییم حافظه نوت 9 دو برابر حافظه آن آیفون است). در صورتی که فکر می‌کردید در این دوره و زمانه گوشیتان قیمت مناسبی ندارد، پس بدانید که حالا سامسونگ حی و حاضر در خدمت شماست!

گوشی‌های از پیش سفارش داده شده، 24 آگوست مصادف با 2 شهریور به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید