چگونه Windows Defender را غیر فعال کنیم؟

آیا باید Windows Defender در ویندوز 10 غیر فعال شود؟ در این مطلب نحوه غیر فعال کردن آن به طور موقت یا دائمی آورده شده است.

Windows Defender (اکنون با نام Microsoft Defender شناخته می شود) آنتی ویروس داخلی برای ویندوز 10 است و از طریق box آن فعال می شود. در اکثر موارد ، باید آن را فعال نگه دارید تا از سیستم خود محافظت کند.

اما در بعضی مواقع ممکن است لازم باشد Windows Defender را غیرفعال کنید. این که آیا با یکی از برنامه های شما تداخل دارد یا شما نیاز به آزمایش چیزی بدون آن دارید ، در اینجا نحوه خاموش کردن Windows Defender در ویندوز 10 آورده شده است.

چگونه Windows Defender را به طور موقت غیرفعال کنیم
اگر فقط کافی است Windows Defender را برای مدت کوتاهی مانند نصب یک برنامه غیرفعال کنید ، می توانید این کار را به طور موقت از طریق برنامه Windows Security انجام دهید.

برای راه اندازی آن ، برنامه تنظیمات را از فهرست شروع خود باز کنید یا با فشار دادن Win + I. در آنجا ، بخش Update & Security را انتخاب کنید. در سمت چپ ، روی Windows Security کلیک کنید. با کلیک بر روی Open Windows Security در این صفحه ، برنامه با همان نام ، جایی که Microsoft Defender در آن زندگی می کند ، باز می شود.

در برنامه Windows Security ، می توانید ویژگی های مختلف Microsoft Defender را باز کنید. برای باز کردن ماژول آنتی ویروس ، Virus & threat protection را انتخاب کنید. در بخش Virus & threat protection settings ، روی Manage settings کلیک کنید.

در صفحه حاصل ، اسلایدر را برای محافظت در زمان واقعی که سرویس اصلی محافظت از Microsoft Defender است غیرفعال کنید. برای اینکار شما باید یک درخواست UAC را بپذیرید ، بنابراین مطمئن شوید که در رایانه خود ادمین هستید.

پس از انجام این کار ، پیغام off-protection of Real-time خواهید دید. محافظت “برای مدت کوتاهی” متوقف می شود – این امر تا زمان اسکن برنامه ریزی شده بعدی یا هنگام راه اندازی مجدد دستگاه است.

با نصب Antivirus دیگری Windows Defender را غیرفعال کنید

در حالی که Microsoft Defender آنتی ویروس پیش فرض در ویندوز 10 است ، اما تنها گزینه موجود برای شما نیست.

اگر ترجیح می دهید از یکی از اینها استفاده کنید ، فقط آن را نصب کنید و بعد از راه اندازی آنتی ویروس ، Windows Defender را غیر فعال می کند. بعد از اینکه تأیید کردید که آنتی ویروس جدید به درستی کار می کند ، برای اطمینان از اینکه کاملاً اثر گذاشته است ، ریبوت انجام دهید.

از آنجا ، برنامه Windows Security را دوباره باز کنید ، سپس روی چرخ دنده تنظیمات در پایین نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در صفحه تنظیمات ، بخش Security providers را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده همه برنامه های امنیتی موجود نصب شده در رایانه خود ، روی Manage providers کلیک کنید.

شما باید نام آنتی ویروس شخص ثالث خود را در اینجا ببینید و تأیید کنید که فعال است. خواهید دید که اگر همه چیز به درستی کار کند ، آنتی ویروس Microsoft Defender خاموش است.

چگونه Windows Defender را به طور دائمی غیرفعال کنیم

اگر می خواهید بدون نصب برنامه ضد ویروس دیگری Windows Defender را برای همیشه غیر فعال کنید ، می توانید از روش دیگری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ما انجام این کار را توصیه نمی کنیم ، زیرا کامپیوتر شما بدون هیچ گونه محافظت از آنتی ویروس باقی می ماند. این کار را فقط در صورت انجام مشکل خاص با Microsoft Defender انجام دهید که باید آن را برطرف کنید.

روش اصلی برای انجام این کار از طریق Group Policy Editor است که به طور معمول فقط در ویندوز 10 پرو موجود است.

با این حال ، قبل از تغییر گزینه Group Policy برای غیرفعال کردن Windows Defender ، باید مطمئن شوید Tamper Protection خاموش است. این یکی از ویژگی های Windows Defender است که از ایجاد تغییر در برنامه های خارجی جلوگیری می کند.

این برنامه برای محافظت در برابر بدافزارها در خاموش کردن محافظت های امنیتی مهم طراحی شده است. اما در این حالت ، لازم است خودتان آن را غیرفعال کنید ، در غیر این صورت نیشگون گرفتن و کشیدن به درستی اعمال نمی شود.

برنامه Windows Security را مجدداً باز کرده و به قسمت Virus & protection protection بروید ، سپس روی Manage settings زیر Virus & threat protection settings کلیک کنید. به پایین به Tamper Protection بروید و در صورت فعال بودن اسلایدر را خاموش کنید. برای این کار باید مجوز سرپرست را ارائه دهید.

پس از انجام این کار ، با تایپ gpedit.msc در فهرست شروع ، ویرایشگر Group Policy را باز کنید. به بخش Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Microsoft Defender Antivirus بروید. در داخل این پوشه ، گزینه Turn off Microsoft Defender Antivirus را پیدا کنید.

دوبار کلیک کنید تا ضامن باز شود ، سپس آن را روی Enabled تنظیم کرده و OK را بزنید. سپس باید کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

با روشن کردن این گزینه Windows Defender تحت هر شرایطی غیرفعال می شود. پس از پایان کار ، بهتر است Tamper Protection را با استفاده از همان اسلایدر فوق فعال کنید. اگر می خواهید Microsoft Defender را به حالت قبل برگردانید ، کلید Group Policy را به حالت Not Configured تغییر دهید.

چگونه می توان Windows Defender را در Windows 10 Home به طور دائمی غیرفعال کرد

اگر نمی توانید یا نمی خواهید از روش Group Policy در Windows 10 Home استفاده کنید ، می توانید Windows Defender را با اضافه کردن کل درایو ذخیره سازی خود به عنوان استثنا غیرفعال کنید. باز هم ، ما انجام این کار را توصیه نمی کنیم ، مگر اینکه به یک دلیل خاص این کار را انجام دهید ، زیرا این امر تمام محافظت از آنتی ویروس را از دستگاه شما پاک می کند.

در Windows 10 Home ، برنامه Windows Security را باز کنید ، به Virus & threat protection بروید و روی Manage settings در قسمت Virus & threat protection settings کلیک کنید. برای یافتن موارد استثنا ، به پایین پیمایش کنید و روی Add or remove exclusions کلیک کنید.

در اینجا ، روی Add an exclusion کلیک کنید و Folder را انتخاب کنید. This PC را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کرده و روی درایو C: (یا هارد دیسک اصلی خود) کلیک کنید و سپس Select Folder را انتخاب کنید.

آن را با دستور UAC تأیید کنید ، و کل دیسک سخت خود را به عنوان یک استثنا تنظیم کنید. این مراحل را تکرار کنید تا در صورت وجود هر درایو دیگری نیز حذف شود.

پس از انجام این کار ، قسمت آنتی ویروس Microsoft Defender به طور موثر غیرفعال می شود ، زیرا به هیچ وجه کامپیوتر شما را اسکن نمی کند.

نحوه خاموش کردن Windows Defender Firewall

تاکنون ، ما فقط به دنبال غیرفعال کردن قابلیت آنتی ویروس Windows Defender بوده ایم. با این حال ، برنامه Windows Security همچنین شامل گزینه هایی برای فایروال ویندوز داخلی است. اگرچه برای امنیت می توانید این مورد را خاموش کنید ، توصیه می کنیم آن را روشن نگه دارید مگر اینکه دلیل خاصی برای غیرفعال کردن آن داشته باشید.

اگر می خواهید Firewall Windows را خاموش کنید ، برنامه Windows Security را باز کنید و روی Firewall & protection protection کلیک کنید. در آنجا خواهید دید که آیا فایروال برای سه نوع شبکه مورد استفاده ویندوز روشن است: Domain (محیط های شرکتی) ، Private (شبکه های خانگی قابل اعتماد) و Public (شبکه های باز مانند شبکه های فرودگاه). اگر مطمئن نیستید ، در کنار نوع شبکه فعلی خود (فعال) خواهید دید.

روی گزینه فایروالی که می خواهید خاموش شود کلیک کنید. برای غیرفعال کردن فایروال ویندوز در این نوع شبکه ها ، فقط کافی است نوار لغزنده زیر Microsoft Defender Firewall را خاموش کنید. این امر مستلزم تأیید درخواست امنیتی به عنوان سرپرست است.

با انجام این کار ، Firewall Windows برای این نوع شبکه ها خاموش است و هیچ ترافیکی را فیلتر نمی کند. اگر فقط بخواهید فایروال را خاموش کنید زیرا یک برنامه کار نمی کند ، باید بجای غیرفعال کردن کامل آن ، آن را از طریق فایروال اجازه دهید.

Windows Defender را فقط در صورت لزوم غیرفعال کنید

ما تمام روش های مختلف خاموش کردن Windows Defender را به شما نشان داده ایم. همانطور که گفته شد ، فقط در صورت نیاز به یک دلیل خاص باید این کار را انجام دهید. به طور کلی ، ما توصیه می کنیم با Microsoft Defender همراه باشید. این یک آنتی ویروس است و شما را متضرر نمی کند.

و با چند تغییر ، می توانید Microsoft Defender را حتی بهتر کنید.