چگونه مشکل متصل نشدن آیفون به اپ استور را حل کنیم؟

آیا اپ استور روی آیفون یا آیپد شما کار نمی کند؟ برای حل این مشکل و یا رفع مشکل وارد نشدن به اپ استور، دانلود نشدن یا آپدیت نشدن اپلیکیشن ها راه کارهایی را در ادامه بیان می کنیم.

 آیا آیفون یا آیپد شما به اپ استور متصل نمی شود یا اپلیکیشن ها دانلود نمی شوند؟ آیا برای وارد شدن به حساب کاربری تان با مشکل مواجه می شوید؟ یا با دانلود و آپدیت اپلیکیشن ها به مشکل بر می خورید؟
این مشکلات متاسفانه بسیار رایج هستند. اما راه حل های بسیار ساده ای برای رفع آن ها وجود دارد. توصیه ما این است راه حل های زیر را برای رفع مشکلات به کار ببرید.

۱. اپ استور را بررسی کنید.

هراز چندگاهی اپل از قطع برق بسیار رنج می برد و همین موضوع می تواند عامل از کار افتادن اپ استور و مانع از دسترسی افراد به آن باشد. سریع ترین راه یافتن مشکل این است که صفحه سایت اپل را بررسی کنید که در آن مسکلات آنلاین شرکت نمایش داده می شوند. اپ استور در ابتدای این لیست است. البته توجه داشته باشید اگر این مشکل به تازگی و چند لحظه قبل رخ داده باشد، در این قسمت وجود نخواهد داشت زیرا سایت شرکت چند ثانیه یکبار آپدیت می شود نه چند ثانیه یک بار. در صورت بروز این مشکل باید منتظر بمانید تا توسط شرکت اپل برطرف شود.

۲. اتصال اینترنت خودتان را بررسی کنید.

واضح است که برای دسترسی به اپ استور باید به اینترنت متصل باشید. حتما از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید به عنوان مثال، سایت گوگل را باز کنید . ممکن است عدم اتصال به اینترنت به دلیل مشکلات وای فای باشد.

۳. شبکه وای فای دیگری را امتحان کنید.

حتی اگر شبکه وای فای هم مشکلی نداشته باشد ممکن است به دلیل محدودیت به اپ استور دسترسی نداشته باشد. در این حالت سعی کنید از شبکه وای فای دیگری هم استفاده کنید. 1x1 pixel

۴. آیا دانلود را روی شبکه های ۳G یا ۴G تنظیم کرده اید؟

ممکن است شما اصلا از شبکه وای فای استفاده نکنید و اگر از طریق اتصال ۳G یا ۴G به اپ استور دسترسی داشته باشید، ممکن است مشکل اصلی از همین جا ریشه بگیرد. درحالی که استفاده از شبکه موبایل به صورت کلی ممانعتی برای دسترسی به اپ استور نیست، اما اگر آیفون شما به گونه ای تنظیم شده باشد که اپلیکیشن ها را فقط از طریق وای فای دانلود کند، شما قادر نخواهید بود از طریق شبکه ۳G یا ۴G آن ها را دانلود کنید. سعی کنید به یک شبکه وای فای قابل اطمینان متصل شوید و بررسی کنید که آیا از طریق وای فای دسترسی به اپ استور و دانلود اپلیکیشن ها امکان پذیر هست یا خیر.

از سمت دیگر یک قابلیت دیگر هم وجود دارد که امکان دانلود خودکار اپلیکیشن ها را به محض ظاهر شدن در اپ استور در صورت متصل بودن گوشی شما به وای فای، فراهم می کند. این ویژگی می تواند در مواقعی که به صورت مکرر مشاهده می کنید که اپلیکیشن ها به دلیل نیاز به آپدیت کار نمی کنند،بسیار مفید باشد. اما در مواقعی هم که اپلیکیشن های زیادی دارید و همیشه گوشی آیفون شما در حال دانلود آپدیت ها است، مهم می تواند آزاردهنده باشد. برای تنظیم این مورد به

Settings > iTunes & App Store بروید و اسلایدر کنار Updates را به رنگ سبز یا حالت فعال، تغییر دهید.

علاوه بر این موارد تنظیماتی وجود دارد که به گوشی آیفون شما این امکان را می دهد که شبکه های داده ای موبایل هم بتوانند برای دانلود آپدیت اپلیکیشن ها استفاده شوند. اگر شما فکر می کنید که خطر استفاده از داده ارزشمند است، به Settings > iTunes & App Store بروید و روی اسلایدر کنارUse Mobile Data در پایین صفحه ضربه بزنید.

۵. آیا داده شبکه شما به پایان رسیده است؟

حتی اگر تنظیمات شما هم در دانلود اپلیکیشن ها از طریق اتصال داده ای مشکلی ایجاد نکنند، ممکن است میزان حجم داده امکان این کار را از شما سلب کند. متاسفانه در iOS امکان نظارت بر میزان مصرف داده ها وجود ندارد. با رفتن به Settings > Mobile Data مشاهده کنید که چه مقداد داده مصرف کرده اید و کدام اپلیکیشن ها بزرگترین سهم مصرف از این اپلیکیشن را داشته اند؟

۶. آیا اپلیکیشن هم چنان پشتیبانی می شود؟

ممکن است که شما بخواهید اپلیکیشنی را آپدیت کنید که از رده خارج شده است و دیگر توسط iOS پشتیبانی نمی شود. سعی کنید برای متوجه شدن علت خطا، اپلیکیشن دیگری را آپدیت کنید. هم چنین اپلیکیشن را در اپ استور جستجو کنید، اگر چیزی مشاهده نکردید، احتمالا اپلیکیشن از اپ استور حذف شده است.

۷. ممکن است حجم اپلیکیشن برای دانلود از طریق ۳G بسیار زیاد باشد

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که iOS دانلودهای با حجم زیاد را از طریق اتصال سلولی یا داده ای متوقف می کنند و امکان این کار وجود ندارد. بنابراین حتما اندازه فایل را بررسی کنید. محدودیت دانلود از این طریق ۲۰۰ مگابایت است.

۸. یک بار از برنامه خارج شده و مجددا لاگین کنید

هنگام مشاهده توقف اپ استور یکی از بهترین و ساده ترین راه ها ریست کردن است. در ابتدا log out‌ کرده و سپس مجددا در اپ استور روی آیفون خود لاگین کنید:

  • به Settings > iTunes & App Store بروید.
  • روی Apple ID در بالای صفحه ضربه بزنید سپس روی  Sign Out کلیک کنید.
  • مجددا با استفاده از Apple ID و پسورد خود لاگین کنید.

۹. حافظه آیفون خود را پاک کنید

ممکن است مشکل موجود در اپ استور به دلیل مشکل حافظه باشد(مخصوصا آیفون های قدیمی که رم و حافظه کمتری دارند). روی دکمه Home دو بار ضربه بزنید و اپ استور را برای بستن به بالا بکشید.. مجددا آن را باز کنید. اگر بازهم مشکل حل نشد، همه اپلیکیشن های باز را ببندید و گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا حافظه آن پاک شود.

۱۰. اپ استور را رفرش کنید

با ده بار ضربه زدن روی نوار ناوبری در پایین، اپلیکیشن اپ استور به صورت اجباری رفرش می شود، اما این قابلیت در iOS 11 حذف شده است، اگر شما در حال تلاش برای دریافت آپدیت ها هستید می توانید برای رفرش کردن از این روش بهره ببرید.

۱۱. تنظیمات داده و زمان خود را بررسی کنید

به دلیل اینکه اپ استور از داده و زمان برای بررسی موقعیت شما استفاده می کند، این موارد می توانند تاثیر بسزایی در مشکلات مربوط به اپ استور داشته باشند. برای تنظیم آن ها به Settings > General > Date & Time بروید و  Set Automatically را انتخاب کنید. با این کار آیفون با تغییر موقعیت شما به صورت خودکار زمان و تاریخ شما را تغییر می دهد.

۱۲. تنظیمات شبکه خود را ریست کنید

سعی کنید تنظیمات شبکه خود را ریست کنید. برای این کار به Settings > General > Reset > Reset Network Settings بروید و بررسی کنید که آیا با ریست کردن آن مشکلات حل می شوند.

۱۳. سیستم عامل خود را آپدیت کنید

ممکن است مشکلات موجود با اپ استور به وسیله آپدیت iOS حل شوند، بنابراین حتما توجه کنید که سیستم عامل شما آخرین نسخه موجود باشد. برای این کار به Settings > General > Software Updates بروید و آپدیت های موجود را بررسی کنید.

آیا تا به حال با مشکل اتصال به اپ استور مواجه شده اید؟ کدام یک از راه حل ها موجب حل مشکل شدند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید