چگونه فایل های مخفی مک را مشاهده کنیم؟

مک شما حاوی فایل‌ها و پوشه‌های زیادی است که  مخفی و پنهان هستند. این موارد شامل فایل‌هایی هستند که برای جلوگیری از حذف تصادفی یا تغییر در سیستم شما مخفی شده‌اند. اما اگر برای کمک به عیب یابی یا به دلایلی دیگر باید آن فایل‌های مخفی را ببینید ، می توانیم در این مطلب به شما کمک کنیم.

در این جا ساده ترین راه ها برای مشاهده فایل های مخفی در مک، معرفی شده‌اند. ما هم چنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه دوباره فایل‌ های مخفی را پنهان کنید و هم چنین چگونه فایل ها یا پوشه های خود را مخفی کنید.

چگونه فایل‌های مخفی مک را نمایش دهیم؟

چند روش سریع و آسان برای نمایش پرونده ها و پوشه های مخفی در مک وجود دارد.

فایل‌های مخفی مک را با میانبر ببینید

سریعترین راه برای مشاهده فایل های مخفی در یک پوشه مک، استفاده از میانبر صفحه کلید است. برای استفاده از این روش ، باید MacOS Sierra یا نسخه های بالاتر را اجرا کنید.

به سادگی (.)Cmd + Shift + Period را فشار دهید تا فایل های مخفی در مک نمایش داده شود.

حال بلافاصله باید تمام فایل های مخفی شده در این پوشه و هر پوشه بعدی را که باز می کنید مشاهده کنید. برای مخفی کردن دوباره آن فایل ها و پوشه ها، کافی است فقط از همان میانبر صفحه کلید استفاده کنید.

هم چنین بخوانید: مشکل کار نکردن صفحه کلید مک را چگونه برطرف کنیم؟

فایل های مخفی مک را از طریق Terminal  مشاهده کنید

راه دیگر برای مشاهده فایل های مخفی در مک شما استفاده از یک دستور Terminal است. از طریق Applications > Utilities یا با استفاده از (Spotlight (Cmd + Space ،برنامه Terminal‌را باز کنید.

دستور زیر را برای خارج کردن فایل ها و پوشه ها از حالت مخفی وارد کنید ، سپس بر روی Return ضربه بزنید:

defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE

همچنین ممکن است بتوانید از کلمه YES در پایان به جای TRUE استفاده کنید.

سپس دستور بعدی را وارد کرده و Return را بزنید:

killall Finder

اکنون همه فایل ها یا پوشه های مخفی در مک شما باید قابل مشاهده باشند.

پنهان کردن فایل های مخفی با Terminal

مانند روش میانبر در بالا ، به راحتی می توانید دوباره با استفاده از دستور Terminal ، فایل های مخفی را دوباره در مک مخفی کنید.

دستور زیر را برای مخفی کردن فایل ها و پوشه ها تایپ کنید و روی Return ضربه بزنید:

پیش فرض نوشتن com.apple.finder AppleShowAllFiles FALSE
همچنین ممکن است بتوانید از کلمه NO در انتهای جای FALSE استفاده کنید.

سپس دستور بعدی را وارد کرده و Return را بزنید:

killall Finder
و اکنون پرونده ها و پوشه های مخفی شما باید از بین بروند و یک بار دیگر از دید مخفی شوند.

چگونه فایل ها و پوشه ها را در مک مخفی کنید

آیا می خواهید فایل ها و پوشه های خود را در مک خود مخفی کنید؟ شاید در رایانه مشترک خود اطلاعات حساسی داشته باشید که می خواهید مخفی شوند. این کار با استفاده از ترمینال بسیار آسان است ، بنابراین کافی است Terminal را باز کرده و این مراحل را دنبال کنید.

دستور زیر را وارد کنید ، مطمئن شوید که در پایان یک فضای را در بر می گیرد. کلید Return  را هنوز وارد نکنید:

chflags hidden

اکنون فایل یا پوشه مورد نظر خود را در پنجره Terminal پنهان کنید و سپس Return را بزنید.

آن فایل یا پوشه دیگر در مکان اصلی خود قابل مشاهده نیست. اگر برای مشاهده فایل های مخفی در مک از یکی از روش های فوق استفاده می کنید ، می توانید آن را مشاهده کنید. فایل های پنهان به صورت موارد کم رنگ ظاهر می شوند.

اگر تصمیم گرفتید که فایل های مخفی را در مک خود مشاهده نکنید و نیاز به دسترسی به فایلی که مخفی کرده اید ، داشته باشید ، می توانید با استفاده از مسیر مستقیم این کار را انجام دهید.

با باز کردن Finder ، از نوار منو بر روی Go > Go to Folder بروید. مسیر فایل یا پوشه را وارد کنید. در ابتدا می توانید از tilde (~) برای کوتاه کردن نام مسیر استفاده کنید ، زیرا این گزینه جایگزین پوشه کاربر شما می شود.

برای مثال اگر پرونده را در پوشه Document دارید ، مورد زیر را وارد کنید:

[Documents / [FileName/~

فایل ها و پوشه ها را در مک از حالت مخفی خارج کنید

اگر تصمیم دارید فایلی یا پوشه ای را که قبلاً مخفی کرده اید ، غیر مخفی کنید ، می توانید دستور Terminal  در بالا را معکوس کنید.

در پایان دستور زیر را در قسمت Terminal وارد کنید. پرونده یا پوشه را روی پنجره Terminal بکشید و سپس Return را بزنید.

chflags nohidden

سایر نکات و ترفندهای مربوط به فایل های مخفی مک

در ادامه چند نکته و ترفند اضافی برای کار با فایل های مخفی در مک آورده شده است.

مخفی کردن پوشه، فایل های آن را مخفی نمی کند

اگر پوشه ای  را مخفی می کنید ، فایل های داخل پوشه به طور پیش فرض پنهان نمی شوند. بنابراین حتی اگر دیگران نتوانند پوشه پنهان شما را ببینند ، ممکن است بخواهید فایل ها را درون آن مخفی کنید تا آن ها را برای امنیت بیشتر حفظ کنید.

بستن و باز کردن مجدد Finder

هنگام استفاده از دستورات ترمینال فوق برای مخفی کردن یا عدم پنهان کردن موارد ، ممکن است لازم باشد Finder را ببندید و دوباره آن را باز کنید تا تغییری را که ایجاد کرده اید ببینید. به عنوان مثال ، اگر از یک دستورالعمل برای مخفی کردن فایل یا پوشه خود استفاده می کنید و تغییر را فوراً مشاهده نمی کنید ، Finder را ببندید و دوباره آن را باز کنید.

هم چنین می توانید دستور killall Finder را در ترمینال پس از فرمان مخفی یا عدم مخفی  کردن اجرا کنید. با ری استارت کردن Finder.

به سرعت به پوشه کتابخانه دسترسی پیدا کنید

اگر می خواهید سریع به پوشه کتابخانه Mac خود دسترسی داشته باشید ، اگر از یکی از روش های فوق برای نشان دادن فایل ها و پوشه های مخفی استفاده کنید ، می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اما می توانید از میانبر نیز استفاده کنید.

با کلیک بر روی Finder ، کلید Option را بزنید و روی Go‌کلیک کنید. سپس باید پوشه کتابخانه را مستقیماً در زیر پوشه Home در منو مشاهده کنید.

هم چنین می توانید از نوار منو بر روی Go > Go to Folder کلیک کرده  ، in / Library را تایپ کرده و Go را بزنید.

در مورد فایل های مخفی مک با احتیاط عمل کنید

به خاطر داشته باشید ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، بسیاری از پرونده ها و پوشه ها به دلایلی در Mac شما پنهان می شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام دستیابی به پرونده های مخفی که برای عملکرد macOS لازم هستند ، کاملا با احتیاط عمل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید