چگونه صفحه ورود مک را سفارشی سازی کنیم؟

احتمالاً تاکنون نوار منو ، داک و سایر عناصر را در مک خود سفارشی سازی کرده اید. اما آیا می دانید macOS به شما امکان می دهد صفحه ورود مک (login) را نیز متناسب با نیاز خود تغییر دهید؟

شاید برای امنیت بیشتر به داشتن نام کاربری و رمز عبور احتیاج پیدا کنید. یا شاید رمز عبور خود را غالبا فراموش کرده باشید و دوست دارید یک چیزی برای یادآوری و اشاره به آن وجود داشته باشد. حتی می توانید سخن مورد علاقه خود را هم به صفحه ورود اضافه کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی سفارشی سازی صفحه ورود مک را آموزش دهیم.

تغییر صفحه ورود مک

بیشتر تنظیمات صفحه ورود به سیستم در System Preferences قرار دارند. این تنظیمات به شما امکان می دهد ترفندهایی مانند فعال کردن ورود خودکار ، نمایش لیستی از کاربران ، نشان دادن دکمه های کنترل ، روشن کردن VoiceOver و موارد دیگر را داشته باشید.

صفحه ورود به سیستم مک

برای شروع ، بر روی منوی Apple> System Preferences از نوار منو کلیک کرده و Users & Groups را انتخاب کنید.

قبل از ایجاد تغییر در صفحه ورود ، ممکن است لازم باشد  Users & Groups preferences  را باز کنید. در این صورت ، روی نماد قفل در گوشه سمت چپ پایین پنجره کلیک کنید ، در صورت درخواست رمزعبور خود را وارد کنید و روی Unlock کلیک کنید.

اکنون بر روی  Login Options در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید. در سمت راست صفحه نتیجه ، از گزینه های زیر که می خواهید در صفحه ورود استفاده کنید استفاده کنید.

تنظیمات صفحه ورود مک

Automatic login: این ویژگی به شما امکان می دهد تا هنگام روشن کردن مک خود ، مستقیماً به سمت دسکتاپ بروید ، نه این که ابتدا باید اطلاعات خود را وارد کنید. ورود خودکار را فعال کنید و نام کاربری و رمز ورود کاربر را برای فعال کردن آن وارد کنید. اگر تنها کاربر مک خود هستید و همیشه کامپیوتر را در یک مکان امن نگه دارید راحت است.

اگر FileVault را روشن کرده باشید ، ورود خودکار به طور پیش فرض غیرفعال می شود.

Display login window as: شما می توانید از لیست کاربران و نام و رمز عبور انتخاب کنید. اولی به شما امکان می دهد تا نام کاربری خود را انتخاب کرده و پسورد خود را وارد کنید ، در حالی که دومی نیاز دارد که هر دو را وارد کنید.

اگر نگران امنیت هستید ، Name and password را انتخاب کنید زیرا لازم است که نام کاربری و رمز عبور را بدانید.

Show the Sleep, Restart, and Shut Down buttons : این کادر را علامت بزنید تا این کنترل ها روی صفحه ورود به سیستم نمایش داده شود.

Show Input menu in login window: فعال کردن فهرست Input به کاربر اجازه می دهد تا قبل از ورود به سیستم ، زبانی را برای استفاده در Mac انتخاب کند. اگر به طور مرتب بین زبانها یا قالبهای صفحه کلید جابجا شوید ، این کار مفید است.

Show password hints: می توانید وقتی روی علامت سؤال کلیک می کنید ،یا رمز عبور را سه بار پشت سر هم به اشتباه وارد می کنید Show password hints را فعال می کنید.

برای افزودن یا تغییر یک اشاره رمز ، روی کاربر در سمت چپ کلیک کرده و Password را انتخاب کنید. بعد دکمه Change Password را بزنید. گذرواژه قدیمی خود را به همراه رمز جدید وارد کنید و تأیید کنید. سپس نکته رمز عبور خود را در انتها اضافه کرده و روی Change Password کلیک کنید.

Show fast user switching menu as: این گزینه به شما امکان می دهد تا سریعاً از نوار منوی مک خود بین کاربران جابجا شوید. می توانید نام کامل ، نام حساب یا یک نماد را نمایش دهید.

وقتی انتخاب خود را انجام دادید ، برای جلوگیری از تغییرات بیشتر ، دوباره روی دکمه قفل کلیک کنید.

فعال کرن قابلیت های دسترسی به صفحه ورود

VoiceOver ، بزرگنمایی ، کلیدهای چسبنده و گزینه های دسترسی دیگر نیز در صفحه ورود به سیستم موجود هستند. روی دکمه Accessibility Options کلیک کنید و سپس کادرهایی را برای مواردی که می خواهید نمایش دهید را بررسی کنید.

افزودن یک پیام سفارشی به صفحه ورود

می توانید یک پیام سفارشی را هم به صفحه ورود اضافه کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید نقل قول انگیزشی مورد علاقه خود را برای شروع روز خود تنظیم کنید. یا می توانید اطلاعات تماس خود را اضافه کنید ، بنابراین شخص صادقی که مک شما را پیدا می کند می تواند با شما در تماس باشد تا آن را برگرداند.

برای افزودن پیام به صفحه ورود به سیستم ، از طریق فهرست “Apple Preferences System” از نوار فهرست کلیک کرده و Security & Privacy را انتخاب کنید.

در صورت لزوم ، روی دکمه قفل کلیک کرده و رمز عبور خود را وارد کنید تا این تغییر ایجاد شود. سپس این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • روی برگه General کلیک کنید.
  • Show a message when the screen is locked را علامت بزنید و سپس روی گزینه  Set Lock Message کلیک کنید.
  • پیامی را که می خواهید در صفحه ورود به سیستم نمایش داده شود در کادر گفتگوی پنجره وارد کنید ، سپس بر روی OK کلیک کنید.

دفعه دیگر که صفحه نمایش خود را قفل کرده یا Mac خود را راه اندازی می کنید ، پیام خود را در انتهای صفحه ورود مشاهده خواهید کرد.

تغییر تصویر پروفایل

اگر همانطور که در ابتدا توضیح داده شد ، از صفحه ورود به سیستم با لیستی از کاربران استفاده می کنید ، تصاویر نمایه کاربر در بالای نام ها نشان داده می شوند. اگر دوست دارید می توانید عکس پروفایل خود را به راحتی تغییر دهید.

برای تغییر تصویر ، روی منوی Apple> System Preferences کلیک کنید و Users & Groups را انتخاب کنید. سپس موارد زیر را برای تغییر عکس خود انجام دهید:

  • نمایه کاربری خود را در سمت چپ انتخاب کنید.
  • مکان نما خود را روی تصویر نمایه منتقل کرده و هنگام ظاهر شدن روی Edit کلیک کنید.
  • در پنجره بازشو ، مکانی را برای تصویری که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و یا Camera را انتخاب کنید تا با دوربین Mac خود عکس بگیرید.
  • به صورت اختیاری ، از تنظیمات زوم برای تنظیم عکس استفاده کنید.
  • روی Save کلیک کنید.

ورود به مک با اپل واچ

اگرچه از نظر فنی این مورد یک “سفارشی سازی صفحه ورود” نیست ، علاوه بر گزینه های ورود به سیستم یا نام و گذرواژه ای که به آنها اشاره کردیم ، روش دیگری نیز برای ورود به سیستم خود وجود دارد. اگر اپل واچ دارید ، می توانید با آن نیز وارد مک خود شوید.

برای فعال کردن این ویژگی ، روی منوی Apple> System Preferences کلیک کنید و Security & Privacy را انتخاب کنید. سپس این مراحل را طی کنید:

  • برگه General را انتخاب کنید.
  • کادر استفاده از Apple Watch خود را برای باز کردن قفل برنامه ها و Mac خود بررسی کنید. (اگر Apple Watch شما در حال اجرای watchOS 3 ، ۴ یا ۵ است ، در جعبه دارای برچسب خواهد بود. از Apple Watch خود برای باز کردن قفل Mac خود به جای استفاده از Apple Watch خود استفاده کنید.)
  • در صورت درخواست رمزعبور کاربر Mac خود را وارد کنید.
  • ورود به سیستم مک با اپل واچ

هنگامی که این ویژگی را فعال کرده و روی صفحه ورود به سیستم مک خود در حالی که اپل واچ خود را پوشیده اید ، می روید ، یک پیام کوتاه روی صفحه  با عنوان  Unlocking with Apple Watch مشاهده خواهید کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید