چگونه روی آیفون متن را copy و paste کنیم؟

همه کاربران مک با Cmd + C و Cmd + V ، کلیدهای میانبر معمول برای copy و paste‌ کردن در اکثر برنامه ها ، کاملا آشنا هستند. اما انجام این کار در آیفون چگونه است؟ چگونه می توان به سادگی متون را copy و pate کرد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد که هیچ کلید میانبر یا منویی برای انجام این کار وجود ندارد، بلکه همه چیز از طریق یک ضربه روی صفحه انجام می شود.

آموزش چگونگی copy و paste کردن متن روی آیفون

با ضربه زدن روی صفحه، یک منو از دستورات copy و paste نمایش داده می شود. این موضوع در همه برنامه های آیفون وجود دارد.

باید قبل از کپی کردن و چسباندن متن در جای دیگری از آیفون ، یک کلمه یا بخشی از متن را انتخاب کنید.

۱. بر روی یک کلمه دوبار ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید. با انجام این کار، یک منوی کوچک با گزینه هایی برای cut ، copy، paste و موارد دیگر ظاهر می شود.

۲. برای انتخاب بیش از یک کلمه ، دسته با دایره کوچک در هر دو انتهای متن هایلایت شده را بکشید. می توانید دسته را به چپ و راست ، هم چنین به سمت بالا و پایین بکشید.

۳. از طرف دیگر ، می توانید با استفاده از این ضربه، برای انتخاب یک کلمه ، یک جمله ، یک پاراگراف یا تمام متن روی صفحه استفاده کنید:

  1. برای انتخاب یک کلمه: با یک انگشت دوبار ضربه بزنید.
  2. یک جمله را انتخاب کنید: روی آن سه بار ضربه بزنید.
  3. وقتی می خواهید یک پاراگراف را انتخاب کنید: چهار بار روی آن ضربه بزنید.
  4.  برای انتخاب همه متن در صفحه: در ابتدا دوبار ضربه بزنید و دو انگشت را به پایین صفحه بکشید.

۴. پس از انتخاب متنی که می خواهید کپی کنید ، روی Copy ضربه بزنید. متن کپی شده در یک “clipboard” ذخیره می شود ، که آماده است تا در هر کجا که می خواهید paste شود. این کلیپ بورد در پس زمینه کار می کند و نامرئی است. قابل ذکر است که clipboard فقط می تواند یک مورد را در حافظه خود ذخیره کند. اگر چیز دیگری را کپی کنید ، متن قبلی پاک می شود.

۵. روی مکانی که می خواهید متن را بچسبانید ضربه بزنید. انگشت خود را فشار داده و نگه دارید تا منو ظاهر شود. برای چسباندن متن ، روی Paste ضربه بزنید.

اپل حرکات جدیدی را در iOS 13 معرفی کرد. این حرکات سریع سه انگشتی هستند که به شما امکان می دهند کارهایی مانند copy و paste را انجام دهید. بسته به ترجیح خود ، می توانید همان طور که در بالا توضیح داده شد ، روی منوی copy یا paste ضربه بزنید ، یا از این حرکات استفاده کنید.

بهتر است این کارها را با انگشت شصت و دو انگشت انجام دهید. به این صورت که ابتدا متن را انتخاب کنید و سپس:

cut: سه انگشت حود را دو بار جمع کنید.
copy: با حرکت سه انگشت بسته انجام می شود (تصور کنید کلمات را از صفحه می گیرید)
paste: سه انگشت خود را باز کنید (تصور کنید که آن ها را روی صفحه نمایش گذاشته اید)

کپی کردن لینک های URL در آیفون

به راحتی می توان گفت که URL ها (یا لینک های پیوندی) مواردی هستند که ما بیش از هر چیز دیگری copy‌و paste‌می کنیم. خوشبختانه ، روند انجام این کار شبیه به کپی کردن متن استاندارد است.

به منظور انجام این کار کافی است روی لینک ضربه بزنید و آن را نگه دارید تا یک منوی پنجره از پایین صفحه ظاهر شود. از اینجا ، روی Copy ضربه بزنید.

سپس می توانید با استفاده از همان مراحل با متن دیگر ، آن را در هر کجای تلفن خود جایگذاری کنید.

نحوه کپی کردن URL سافاری

دو روش برای کپی کردن سریع URL از نوار آدرس Safari در آیفون وجود دارد

  1. روی نوار آدرس ضربه بزنید و نگه دارید. سپس از منوی پنجره بر روی Copy ضربه بزنید. سافاری URL را در کلیپ بورد شما کپی می کند
  2.  برای نمایش URL کامل روی نوار آدرس دو بار ضربه بزنید. URL را از منو پاپ آپ، cut یا copy‌ کرده و در هر جای دیگری جایگذاری کنید
  3. برای نمایش URL کامل روی نوار آدرس دو بار ضربه بزنید

کپی کردن پیام متنی در برنامه messages یا برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp معمولاً منجر به ارسال آن ها می شود. در ادامه نحوه انجام این کار در پیام های آیفون آورده شده است:

  1. برنامه را راه اندازی کنید.
  2. روی پیامی که می خواهید کپی کنید ، ضربه بزنید و نگه دارید.
  3. یکی از گزینه های منو ظاهر شده  Copy است. بر روی آن ضربه بزنید ، سپس آن را در هر کجا که می خواهید بچسبانید.

copy و paste‌ کردن عکس ها در آیفون

می توانید به راحتی از یک برنامه به برنامه دیگری که از آن پشتیبانی می کند ، تصاویر را کپی و جایگذاری کنید.

روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید تا منو همانطور که در تصویر نشان داده شده است در زیر تصویر با کپی به عنوان یک گزینه ظاهر شود.

کپی و چسباندن تصاویر در آیفون

رفتار می تواند از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال ، توییتر به شما امکان می دهد تصویری را در عکس ها ذخیره کنید اما امکان کپی کردن آن را به شما نمی دهد. در این موارد می توانید مقاله یا عکس را با Safari باز کنید ، سپس با ضربه زدن و نگه داشتن آن از گزینه Copy استفاده کنید.

کپی کردن ایموجی ها در آیفون

آیفون دارای صفحه کلید ایموجی اختصاصی است. اما بعضی اوقات ممکن است بخواهید ایموجی های زیادی را برای یک شخص ارسال کنید. در این موارد ، کپی کردن ایموجی و چسباندن چندین بار آن ، باعث صرفه جویی بسیار در زمان است.

برای این کار  Select with a tap > Copy > Paste را همان طور که در این راهنما شرح داده شده است، انتخاب کنید.

اشتراک گذاری: جایگزین copy‌ و paste

اکنون نحوه copy‌و paste کردن هر چیزی را در آیفون یادگرفته اید. اما انجام این کار همیشه ضروری نیست. اشتراک گذاری راه حل دیگری برای این کار است.

به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید چیزی را از یک برنامه در شبکه های اجتماعی مانند Facebook یا Twitter به اشتراک بگذارید. برگه اشتراک گذاری در iOS نه تنها به شما امکان کپی می دهد ، بلکه به سرعت از طریق برنامه های پیام رسانی، messages , برنامه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید