آموزش آیفون؛ چگونه دیتا یا اینترنت خود را در آیفون خاموش کنیم؟

حجم دیتا با ارزش است. و هیچکس دوست ندارد حجم دیتای خود را روی چیز های بی ارزش هدر دهد. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه حجم دیتای خود را با خاموش کردن آن برای بعضی از اپلیکیشن ها در آیفون، مدیریت کنید.

ارتباطات مدرن 4G روشی سریع برای تماشای ویدیو به صورت آنلاین، دسترسی به وبسایت ها و غیره هستند. اما وقت هایی وجود دارد که نمی خواهد حجم دیتای خود را بیش از حد مصرف کنید. برای مثال وقت هایی که به خارج از کشور سفر کرده اید و نمی خواهید مبالغ رومینگ را تقبل کنید یا وقتی که حجم دیتای شما کم است و می خواهید در آن صرفه جویی کنید.

شما باید برنامه ای برای استفاده از حجم ماهانه دیتای خود تنظیم کنید یا دسترسی بعضی از برنامه های بخصوص را به شبکه اینترنت یا دیتا قطع کنید. راه های آسانی برای اعمال این محدودیت ها است. در این مطلب به شما چگونگی قطع ارتباط بعضی از برنامه ها را به دیتا، و دیگر راه های صرفه جویی در حجم دیتا را در آیفون آموزش می‌دهیم.

برای آشنایی با مدیریت و مشاهده حجم دیتا در اندروید، این مقاله را بخوانید.

با استفاده از حالت هواپیما دیتا را خاموش کنید

هیچکس دوست ندارد به تعطیلات برود و سپس با قبض بزرگی به خاطر مصرف بیش از حد دیتا به خانه برگردد.

چندین روش ساده برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از حالت هواپیما (Airplane Mode) است. این حالت در اصل ایفون شما را به یک آیپد تاچ تبدیل می‌کند. در حالت هواپیما همچنان می توانید از وای فای گوشی استفاده کنید (اگر وای فای را روشن کنید). همچنین می توانید از دوربین گوشی استفاده کنید و به موزیک گوش کنید. اما تمام ارتباطات مخابراطی و دیتا قطع می شوند تا وقتی که این حالت را غیر فعال کنید.

برای پیدا کردن حالت هواپیما، به سادگی صفحه را از پایین به بالا بکشید (یا در آیفون ایکس از سمت راست بالا به پایین بکشید) و سپس روی آیکون کوچک هواپیما ضربه بزنید.

بدین ترتیب موبایل شما دیگر قادر به برقراری یا دریافت هیچ تماسی نخواهد بود. همچنین دیتای گوشی شما خاموش خواهد شد. برای غیر فعال سازی این حالت به همانجا بروید و دوباره روی آن ضربه بزنید.

همچنین می توانید از راه دیگر به این حالت دسترسی پیدا کنید. تنظیمات گوشی را باز کنید. در بالای تنظیمات گزینه Airplane Mode را می بینید. برای فعال سازی روی سوئیچ آن ضربه بزیند. برای غیر فعال سازی آن نیز همین کار را انجام دهیم.

غیر فعال سازی دیتا برای کلیه اپلیکیشن ها

اگر که همچنان می خواهید از قابلیت تماس گوشی خود استفاده کنید، تنظمیاتی وجود دارد که دسترسی به دیتای گوشی شما را به کلی غیر فعال می سازد. برای پیدا کردن این تنظیمات، به تنظیمات گوشی بروید. سپس به بخش Mobile Data بروید. گزینه Mobile Data را غیر فعال کنید.

غیر فعال سازی دیتا برای بعضی از اپلیکیشن ها

گاهی اوقات حس می کنید که بعضی از اپلیکیشن ها به سرعت دیتای شما را مصرف می کنند. برای جلوگیری از این، می توانید وقت هایی که در محل کار یا خانه هستنید به جای دیتا از وای فای استفاده کنید. اما برای محدود کردن دسترسی این اپلیکیشن ها به دیتا ادامه مطلب را بخوانید.

به تنظیمات گوشی بروید. سپس بخش Mobile Data را انتخاب کنید. سپس پایین بکشید تا قسمت Mobile Data را پیدا کنید. این قسمت لیست همه اپلیکیشن های نصب شده روی آیفون شما را نشان می دهد.

حالا هر اپلیکیشنی که می خواهید به دیتا دسترسی نداشته باشد را غیر فعال کنید. به همین سادگی. برای دسترسی مجدد آن اپلیکیشن ها به دیتا دوباره بازگردید و آن را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید