آموزش چگونگی پیدا کردن گوشی گم شده

خوشبختانه ، روش های زیادی برای به دست آوردن تلفن مفقود شده شما وجود دارد. اگر گوشی هوشمند (یا حتی شما) شما سیستم عامل iOS یا Android را اجرا می کند ، احتمال آن وجود دارد که نرم افزار مورد نیاز برای ردیابی آن را داشته باشد – یا برنامه ای وجود دارد که می توانید برای ردیابی تلفن خود نصب کنید. در ادامه روش ردیابی گوشی هوشمند را شرح داده ایم.

آیا تا به حال فکر کرده اید که پس از سرقت تلفن هوشمند چه اتفاقی می افتد؟

پیدا کردن گوشی گم شده

اگر تلفن گم شده شما یک گوشی هوشمند است ، ارائه دهندگان اصلی سیستم عامل (اپل و گوگل) فناوری بازیابی تلفن در نرم افزار Android یا iOS را ارائه داده اند. این برنامه ها از طریق حساب مرتبط با دستگاه شما کار می کنند. برای دستگاه های Android ، حساب Google  و برای iPhone ها ، حساب iCloud شماست. هر دو آن ها به شما این امکان را می دهند که از راه دور گوشی خود را قفل کرده و حافظه آن را پاک کنید ، زنگ بزنید و پیام های ویژه ای را تنظیم کنید تا هرکس آن را پیدا کند به او هشدار داده شود.

البته این ویژگی ها فقط به اندازه باتری گوشی شما جوابگو هستند. اگر باتری گوشی هوشمند شما تمام شود ، پیدا کردن آن مانند جایگزین کردن کیف پولی است که گم شده باشد.

ما همچنین هنگام برقراری ارتباط با هر کسی که تلفن هوشمند شما را پیدا کرده است ، احتیاط می کنیم. مراقب باشید از دادن اطلاعات شخصی مانند آدرس منزل خودداری کنید ، تا زمانی که بدانید  با کسی که می توانید به او اعتماد داشته باشید برخورد می کنید. برای برقراری ارتباط برای اطلاع از چگونگی بازگشت تلفن شما ، می توانید با ارسال شماره تلفن یا آدرس ایمیل ارتباط برقرار کنید. در ادامه نحوه کار هر یک از سیستم عامل ها آمده است.

چگونه گوشی اندروید گم شده را پیدا کنیم؟

Android نه تنها خدمات اختصاصی Google را برای یافتن و مدیریت دستگاه شما از راه دور ، بلکه چندین برنامه شخص ثالث نیز برای یافتن تلفن هوشمند شما ارائه می دهد. ساده ترین کاربرد Find My Device است که مستقیماً از طریق سرویس های Google Play در تلفن هوشمند Android شما ساخته شده است و می تواند در یک مرورگر نیز استفاده شود یا از فروشگاه Google Play دانلود شود. بیشتر دستگاه هایی که اندروید ۲٫۳ یا بالاتر دارند ، می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

استفاده از این ویژگی به آسانی جستجوی “تلفن من کجاست؟” در گوگل است ، و این باعث می شود تا سرویس به دنبال تلفن هوشمند شما باشد. در حالی که می توانید Find My دستگاه را قبل از اینگونه مواقع پیکربندی کنید ، در صورتی که تلفنتان را گم کنید  ، سرویس می تواند با استفاده از Wi-Fi یا GPS برای کمک به شما در بازیابی دستگاه در دسترس باشد.

برای تأیید اینکه ، ویژگی Find My دستگاه اندروید را تائید کنید ، به Settings > Google (or Google services) > Security بروید و مطمئن شوید که Remotely locate this device  در بخش Find My دستگاه فعال باشد. وقتی برنامه را باز می کنید یا در مرورگر خود آن را جستجو می کنید ، تمام دستگاه های خود را که در بالا ذکر شده است ، می بینید ، بنابراین برای یافتن دستگاه خاص مورد نظر خود ، فقط روی برگه مربوطه ضربه بزنید.

گوگل در Android 5.0 Lollipop  همچنین Factory Reset Protection (FRP) را معرفی کرد. این قابلیت به گونه ای طراحی شده است که سارقان احتمالاً تلفن شما را نمی توانند سرقت کنند ، آن را پاک کنند و سپس از آن استفاده کنند یا آن را بفروشند. اگر یک گوشی را با فعال کردن FRP تلفن مجدداً تنظیم کنید و سعی کنید آن را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید ، از شما خواسته می شود نام کاربری و رمزعبور را برای آخرین حساب Google که در دستگاه ثبت شده است وارد کنید ، و در صورت عدم امکان انجام این کار ، تلفن قفل خواهد ماند.

هم چنین برنامه های شخص ثالثی هم وجود دارند که می توانید برای یافتن تلفن خود نصب کنید. Prey Anti Theft یک برنامه عالی است که دسترسی و کنترل از راه دور را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری را در مورد محل تلفن خود بدست آورید. این سرویس چندین ویژگی اضافی مانند کنترل دقیق تری در مورد چگونگی ردیابی دستگاه خود ، مختصات GPS ، آدرس MAC ، عکس از دوربین برای گرفتن دزد احتمالی و سایر اعلان های دقیق تری که Find My Device در اختیارتان قرار نمی دهد.

گزینه دیگر برای انتخاب تلفن های هوشمند سامسونگ ، سرویس Find My Mobile است. می توان از آن برای یافتن تلفن گمشده ، قفل کردن آن یا پاک کردن کامل آن استفاده کرد. برای استفاده از این قابلیت به حساب کاربری سامسونگ احتیاج دارید ، و گزینه های کنترل از راه دور روی تلفن شما هم باید فعال باشند. برای بررسی و مشاهده اینکه آیا Find My Mobile برای تلفن هوشمند شما موجود است ، به Settings > Biometrics & Security بروید. اگر در منو Find My Mobile را مشاهده کردید ، می توانید از این سرویس استفاده کنید. می توانید از طریق Settings > Biometrics & Security > Find My Mobile > Remote controls  گزینه های Remote Controls را فعال کنید.

چگونگی پیدا کردن آیفون گمشده

بهترین (و تنها) راه بازگشت iPhone شما از طریق ویژگی بومی اپل ، Find My iPhone است. این برنامه در هر دستگاه iOS از قبل نصب شده است و می تواند دستگاه گمشده شما را بر روی نقشه نمایش دهد تا به شما در یافتن و مدیریت آن به راحتی کمک کند. برای استفاده از این ویژگی به برنامه رایانه ای یا دستگاه iOS دیگری با برنامه Find My iPhone نیاز دارید. متأسفانه ، این ویژگی ها فقط در صورت روشن بودن تلفن و اتصال به اینترنت در دسترس هستند.

برای استفاده از این ویژگی ، به سادگی به iCloud وارد شوید و ویژگی Find My iPhone را باز کنید. سرویس Apple تلفن شما را بر روی نقشه قرار می دهد و به شما امکان می دهد صدا را در دستگاه خود پخش کنید ، با “حالت گمشده” پیام خود را به تلفن خود ارسال یا محتویات آن را پاک کنید. همه این موارد بدون هیچ گونه تنظیمات اضافی قابل انجام است.

Find My iPhone نیز قادر به یافتن مک ، آی پاد و آی پد شما است. این یک ابزار فوق العاده موثر برای ردیابی هر دستگاه iOS است.

اپل هم چنین از فرم دیگری از امنیت موسوم به «فعال سازی قفل» برای جلوگیری از سرقت آیفون شما استفاده می کند. قفل فعال سازی به شما نیاز دارد تا قبل از غیرفعال کردن Find My iPhone ، دستگاه خود را پاک کرده یا مجدداً فعال کنید ، Apple ID و رمزعبور خود را وارد کنید.

چگونگی پیدا کردن گوشی های غیر هوشمند

مرحله ۱: با تلفن همراه خود تماس بگیرید. به زنگ یا لرزش گوش دهید و سعی کنید تلفن خود را از طریق تشخیص انسانی آزمایش شده و واقعی پیدا کنید. اگر تلفن شما واقعاً گم شده است و در دست شخص دیگری است ، احتمالاً اگر قصد بازگشت تلفن را دارند ، پاسخ می دهند.

مرحله ۲: مراحل خود را دوباره تکرار کنید. یک جستجوی کامل بصری انجام دهید. اگر نتوانستید زنگ صدا یا لرزش را هنگام شنیدن آن بشنوید ، فوراً فرض نکنید که تلفن شما در فاصله بسیار دور قرار دارد – ممکن است شارژ باتری گوشی شما تمام شده باشد.

مرحله ۳: به تلفن همراه خود پیامک ارسال کنید. اگر فکر می کنید شخصی تلفن شما را دزدیده یا احتمالاً تلفن شما را پیدا کرده است ، در صورت تصمیم به انجام این کار ، یک پیام متنی را با اطلاعات تماس خود و پیشنهاد پاداش به تلفن خود ارسال کنید. خدمات آنلاین زیادی وجود دارد که به شما امکان ارسال پیامک متنی رایگان ، مانند txt2day.com را می دهند.

مرحله ۴: به ارائه دهنده خدمات خود خبر دهید. اگر امید پیدا کردن آن را از دست داده اید ، با شرکت مخابراتی بی سیم خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که تلفن شما به سرقت رفته است. از آن ها بپرسید که آیا آن ها سرویس مکان یابی GPS را ارائه می دهند یا خیر. در غیر این صورت ، از آن ها بخواهید که خدمات تلفن خود را به حالت تعلیق درآورند تا از اتهامات احتمالی کلاهبرداری جلوگیری شود.

مرحله ۵: تلفن گمشده خود را ثبت کنید. اگر شماره IMEI تلفن خود را می دانید یا آن را در جایی نوشته اید ، آن را در Immobilize ثبت کنید.

مرحله ششم: برای دفعه بعد که گوشی خود را گم کردید آماده شوید. شاید شما یکی از آن دسته از افرادی باشید که همیشه تلفن خود را گم می کند. ممکن است بخواهید ثبت نام یک سرویس ردیابی مانند AccuTracking را در نظر بگیرید.

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که گوشیتان را گم کنید یا گوشیتان به سرقت برود؟ از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کرده اید؟

دیدگاهتان را بنویسید