چگونه به سرعت بین پنجره ها و اپلیکیشن ها در مک جابجا شویم؟

هنگامی که در حال کار کردن با مک هستید، ساده ترین میانبرها می توانند به شما در ساده تر و سریع تر انجام دادن کارها کمک قابل توجهی داشته باشند. خواه علائم یا میانبرهای صفحه کلید، راه های بسیاری برای رفتن به مک و اپلیکیشن های شما وجود دارند. بنابراین، علاوه بر افزودن میانبرها به لیست آن ها، در ادامه چگونگی جابه جایی سریع بین اپلیکیشن های ویندوز و مک را توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

جابه جایی بین اپلیکیشن ویندوز روی مک

احتمالا شما بیش از یک اپلیکیشن باز و در حال اجرا در یک زمان روی مک خود داشته باشید. زمانی که Dock برای جمع کردن اپلیکیشنی که در آن زمان نیاز دارید، در دسترس است، شما می توانید این کار را با یکی از دو میانبر سریع هم انجام دهید.

میانبر صفحه کلید

کلیدهای Command + Tab را نگه دارید و در این وضعیت یک نوار می بینید که روی صفحه نمایش شما باز می شود و شامل همه اپلیکیشن های باز است.

مک

هم چنان Command را نگه دارید و سپس Tab را فشار دهید تا به هر اپلیکیشن بروید. شما می توانید Command را نگه دارید و Shift Tab را فشار دهید تا به جهت معکوس و مخالف بروید.

و هم چنین شما می توانید Command را نگه دارید و از کلیدهای جهت سمت چپ و سمت راست هم استفاده کنید.

هر دو کلید را زمانی که به اپلیکیشن دلخواه خود رفتید، می توانید رها کنید و در این وضعیت یک پنجره کوچک در جلوی سمت راست صفحه ظاهر می شود.

اگر از کلیدهایی که گفتیم خوشتان نمی آید و می خواهید آن ها را تغییر دهید، می توانید با رفتن به تنظیمات صفحه کلید( keyboard settings) این کار را انجام دهید. کافی است از نوار منو به Apple icon > System Preferences > Keyboard بروید، روی Shortcuts کلیک کنید و از سمت چپ Keyboard  را انتخاب کنید.

علائم trackpad

اگر شما یک مک بوک دارید و از trackpad تان استفاده می کنید، همه پنجره های باز ویندوز را کمی متفاوت تر خواهید دید. با استفاده از سه انگشت، trackpad خود را بالا بکشید، سپس کافی است فقط اشاره گر را روی اپلیکیشن مورد تمرکز خود خرکت دهید، روی آن کلیم کنید و آن اپلیکیشن جلو می آید و در مرکز  قرار می گیرد.

جابه جایی بین پنجره های اپلیکیشن های مشابه در مک

همگام با جابه جایی بین اپلیکیشن های بازتان در مک، احتمالا شما بخواهید بین پنجره های اپلیکیشن های مشابه هم جابه جا شوید. به عنوان مثال، ممکن است شما بیش از یک سند ورد، پنجره فایرفاکس یا صفحه های اکسل باز در یک زمان خاص داشته باشید.

کلید Command را با ` (کلید سمت چپ عدد ۱ در صفحه کلید) به صورت همزمان نگه دارید تا بین پنجره های اپلیکیشن های مشابه جابه جا شوید.

اگر Command را نگه داشته و هم چنان کلید ` را هم فشار دهید، این کار شما را بین پنجره های باز حرکت می دهد. هنگامی که ب هپنجره مورد نظرتان رسیدید، کلیدها را رها کنید.

شما هم چنین می توانید از trackpad gesture که در بالا توضیح دادیم، استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که همه پنجره های باز برای همه اپلیکیشن ها را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید