چگونه با فتوشاپ عکس ها را سریع تر و بهتر ویرایش کنیم؟ (قسمت اول)

کار کردن با فتوشاپ یک فرایند زمان بر است، اما با آموزش یک سری ترفندها می توانید سرعت روند کار خود را بهبود بخشید و به خود این اطمینان را بدهید که در کار خود خلاقیت دارید و بیشتر از آن که در حال صرف زمان باشید، به کارهای خلاقانه می پردازید.

۱. استایل های لایه های فتوشاپ

شما زمان زیادی را صرف طراحی بی نقص استایل ها و لایه های فتوشاپ می کنید. به جای اینکه با تلاش فراوان استایل های مشابه را روی یک لایه یا طرح جدید اعمال کنید، می توانید استایل ها را کپی کنید.  برای دسترسی به استایل های یک لایه، کافی است روی لایه کلیک راست کنید و Blending Options را انتخاب کنید. هم چنین شما می توانید موارد دیگری را هم علاوه بر افزودن سایه ها و خطوط مورب  به طراحی خود اضافه کنید.

برای کپی کردن سریع استایل یک لایه به لایه دیگر، روی لایه کلیک راست کنید و روی Copy Layer Style کلیک کنید.

روی لایه ای که می خواهید استایل روی آن اعمال شود کلیک کنید. روی لایه کلیک راست کنید و Paste Layer Style را انتخاب کنید.

هم چنین شما می توانید در پنل لایه ها استایل لایه را بکشید و رها کنید، اما توجه داشته باشید که این کار باعث می‌شود که آن استایل از لایه اصلی حذف شود.

۲. تغییر سایز دسته ای عکس ها

شما می توانید به سادگی سایز گروهی از عکس ها را با استفاده از یک اسکریپت تغییر دهید. برای این کار کافی است مسیر زیر را طی کنید و سپس تنظیمات جدیدی را مشاهده خواهید  کرد.

File > Scripts > Image Processor

شما می توانید اسکریپت را روی تصاویری که در حال حاضر در فتوشاپ باز هستند و یا حتی تصاویری که در پوشه عکس ها هستند اعمال کنید. شما هم چنین می توانید هر آدرسی از کامپیوتر را که بخواهید برای ذخیره تصاویر تغییر سایز یافته، با نوع فایل مورد نظر(jpeg, PSD, یا TIFF) با کیفیت مورد نظر انتخاب کنید.

زمانی که نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید اندازه تصویر خود را با Resize to Fit انتخاب کنید. شما می توانید برای تصویر خود طول و عرض خاصی را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. پس از اعمال تنظیمات، روی Run کلیک کنید.

۳.انتخاب سریع یک لایه فتوشاپ

اگر با تعداد زیادی از لایه های فتوشاپ کار می کنید، اینکه بخواهید به دنبال یک لایه خاص بگردید کار بسیار سختی خواهد بود.

راه های بسیار سریع تری برای دسترسی مستقیم به لایه ها بدون نیاز به رفتن به پنل لایه ها وجود دارد.

  1. از منو tools، گزینه Move را انتخاب کنید یا با استفاده از کلید میانبر v این کار را انجام دهید.
  2. در منو موجود در بالای صفحه مطمئن شوید که گزینه Auto-Select تیک خورده باشد و لایه مورد نظر از منو کشویی انتخاب شده باشد.
  3. روی آیتم مورد نظر خود در canvas  مورد نظر خود که می خواهید انتخاب کنید و اکنون باید انتخاب شده باشد کلیک کنید و آن را در پنل لایه ها فعال کنید.
  4. هم چنین شما می توانید از این ویژگی برای انتخاب گروهی سریع با استفاده از انتخاب Groups از منو کشویی Auto-Select استفاده کنید.
  5. انتخاب دیگری هم وجود دارد. با استفاده از ابزار Move که انتخاب کردید، کلیدهای Ctrl/Cmd را روی صفحه کلید خود فشار دهید و سپس روی لایه ای که می خواهید انتخای کنید کلیک کنید.

اگر تعداد کانواس هایی که دارید خیلی زیاد است، می توانید با تنظیمات زیر بیتر وارد جزئیات شوید:

  1. با هر ابزاری که انتخاب کردید، از Ctrl+Cmd+Right click برای دیدن پنل منو استفاده کنید.(مطمئن شوید که در فضایی کلیک می کنید که آیتمی که می خواهید انتخاب کنید در آن ناحیه قرار دارد.)
  2. روی نام لایه ای که می خواهید انتخاب کنید، کلیک کنید.
  3. اگر می خواهید در آن واحد همه لایه ها را انتخاب کنید، از کلید های ترکیبی Command+Option+A در سیستم عامل مک یا Ctrl+Alt+A در ویندوز استفاده کنید یا از مسیر Select > All Layers استفاده کنید.

در ادامه در قسمت دوم به بررسی سایر ترفند های فتوشاپ برای بهبود سرعت ویرایش تصاویر می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید