چگونه از قابلیت live‌ فیس بوک استفاده کنیم؟

فیس بوک با افزودن قابلیت Live، نظر بسیاری از کاربرانش را جلب کرده و استفاده از این قابلیت بین کاربران بسیار رواج پیدا کرده است. شما می توانید از آن برای یافتن همه چیز از جریان بازی های بلادرنگ (real-time) تا رویدادها و کنسرت ها استفاده کنید.اگر مشتاق به یادگیری چگونگی استفاده از قابلیت Live فیس بوک هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 Live فیس بوک چیست؟

Live فیس بوک یک راه محبوب و رایج برای مشاهده جریان فیلم های بلادرنگ، تولید شده توسط کاربر از سراسر دنیا است. آمار موجود در پشت این سرویس، قابل توجه است. فیس بوک برخی از اطلاعات را در اواسط سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار داده است که طبق آن ها ادعا می کند کاربران بیش از ۳.۵ میلیون فیلم را پخش کرده اند و این جریان فیلم ها توسط بیش از ۲ میلیون نفر در مجموع دیده شده اند. هر فردی می تواند روی Live فیس بوک یک جریان فیلم پخش کند. تنها لازمه آن این است که یک حساب کاربری فیس بوک داشته باشید. شما می توانید از Live فیس بوک برای پخش هرچیزی استفاده کنید. تنها محدودیتی که وجود دارد در حوزه عناوین مربوط به سرگرمی های جوانان و رفتارهای مجرمانه است.

ویژگی های Live فیس بوک

همه پخش زنده های فیس بوک یک سری ویژگی های استاندارد را به اشتراک می گذارند. در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

مکالمات

شما می توانید با افرادی که در حال مشاهده فیلم شما هستند با استفاده از پنجره گفتگو، صحبت و مذاکره کنید. روی دسکتاپ، پنجره گفتگو را در سمت راستفیلم می توانید پیدا کنید. اگر از نسخه های اندروید یا iOS استفاده می کنید، این پنجره را در پایین صفحه نمایش دستگاه خود می توانید مشاهده کنید.

واکنش های Live

 طبیعت و ذات پخش ویدیو زنده از راه دور به این معنی است که میزبان نمی تواند واکنش های مخاطبینش را به همان اندازه رویداد فیزیکی اندازه بسنجد. برای حل این مشکل، بازدیدکنندگان می توانند واکنش ها و بازخوردهای خود را به صورت زنده روی فیلم ها با استفاده از ایموجی ها بیان کنند. شما پنججره تبلیغاتی پاسخ را در قسمت بالای پنجره گفتگو مشاهده خواهید کرد.
اگر شما بیننده ویدیو هستید و می خواهید یک بازخورد ثبت کنید، فقط کافی است روی یکی از ایموجی های بزرگ در پایین صفحه کلیک کنید.

انتخاب مخاطبین

شما می توانید انتخاب کنید که چه کسانی جریان Live شما را ببینند، شما مجبور نیستید و هیچ الزامی وجود ندارد که همه دنیا Live شما را ببینند. اگر می خواهید بینندگاه Live خود را محدود کنید، باید زمانی که می خواهید Live خود را پخش کنید را انتخاب کنید. انتخاب هایی از قبیل عمومی(همه افراد)، دوستان، همه دوستان به جز افرادی که نمی خواهید ویدیو را مشاهده کنند و یک لیست سفارشی از افراد در این قسمت وجود دارند.

تم ها

جذب مخاطبان کار ساده ای نیست. با وجود مشخصاتی که از قبل گفتیم، مشخص است که فضای پخش زنده فیس بوک بسیار شلوغ است.  اگرچه شما می توانید پروفایل فیس بوک خود را با دادن تم به آن شخصی سازی کنید. ممکن است این کار به شما کمک کند که از کاربران دیگر متمایز شوید. مجددا شما نیاز دارید که تم مورد نظر خود و تنظیمات مربوط به پخش زنده را انتخاب کنید.

ویدیو های ذخیره شده

جریان های فیلم live پس از اتمام ضبط از بین نمی روند، فیس بوک آن ها را در کتابخانه ویدیو پروفایل شما برای آینده ذخیره می شوند. به خاطر داشته باشید هرکدام از مخاطبان شما که به آن ها اجازه داده اید در زمان ضبط فیلم به آن دسترسی داشته باشند، می توانند از طریق کتابخانه فیلم شما هم آن ها را ببینند.شما می توانید تنظیمات امنیتی را پس از اتمام ضبط ویدیو با استفاده از ابزار انتخاب مخاطبان انجام دهید.

زمان

همه ویدیوهای Live فیس بوک از نظر طول زمانی محدود به ۴ ساعت هستند. اگر فکر می کنید که ممکن است این محدودیت زمانی را رد کنید، برای این رخداد از قبل برنامه داشته باشید.

نحوه ذخیره ویدیوهای Live فیس بوک

ویدیوهای Live فیس بوک به صورت خودکار به کتابخانه ویدیو فیس بوک شما اضافه می شوند. اما اگر بخواهید ویدیو را ذخیره کنید تا بتوانید به صورت آفلاین هم از آن ها استفاده کنید یا بخواهید ویدیو Live فیس بوک فرد دیگری را دانلود کنید، چاره چیست؟

چگونه ویدیوهای Live فیس بوک را به صورت آفلاین ذخیره کنید؟

اگر شما صاحب ویدیو هستید، دانلود آن در هاردتان بسیار ساده است. کافی است فقط به ویدیو بروید، روی سه نقطه عمودی در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید و روی Download کلیک نمایید.

چگونه ویدیو Live فیس بوک فرد دیگری را ذخیره کنیم؟

اگر یک صفحه ای ویدیو را منتشر کرده بود، این شانس وجود دارد که صاحبان آن صفحه امکان دانلود را فراهم کرده باشند. شما می توانید این مورد را با استفاده از چند مرحله که در بالا بیان شد، بررسی کنید. اگرچه، اگر گزینه download را ندیدید، احتمالا به یک اپلیکیشن واسط برای ذخیره ویدیو Live فیس بوک احتیاج دارید.

به خاظر داشته باشید اگر حق و حقوقی نسبت به یک فیلم ندارید، نمی توانید از ان استفاده کنید. اگر آن را روی پروفایل های شبکه های اجتماعی خود باز نشر دهید، باید از صاحب اصلی ویدیو اجازه بگیرید.

چگونه آمار مربوط به ویدیو Live فیس بوک خود را بررسی کنیم؟

اگر شما یک ویدیو Live را از یک صفحه غیر از پروفایل خود منتشر کردید، می توانید جزئیات آماری آن را به صورت کامل ببینید. مطالعه اطلاعات در طول یک مدت زمان طولانی به شما اجازه می دهد که ببینید کدام فرمت های ویدیو مناسب تر هستند و به شما در شناخت مواردی  که به تغییر نیاز دارند، کمک می کنند.

برای مشاهده آمار ویدیو Live فیس بوک از راهنمای گام به گام زیر استفاده کنید:

  1. صفحه فیس بوک خود را باز کنید.
  2. در بالای صفحه روی Insights کلیک کنید.
  3. به پایین تر بروید و در پنل سمت چپ Videos را انتخاب کنید.

آمار و ارقام مربوط به ویدیوهای Live فیس بوک بسیار مشابه ویدیوهای دیگر هستند اگرچه نسبت به برخی قابلیت های آن باید آگاهی بیشتری داشته باشید.

فیس بوک

علاوه بر دقایق مشاهده شده، بینندگان منحصربه فرد، درصد تکمیل میانگین فیلم و داده های مربوط به واکنش و بازخورد موارد دیگری از جمله نظرات و به اشتراگ گذاری ها که برای ویدیو های دیگر هم در دسترس هستند، در مورد ویدیوهای Live  فیس بوک هم چنین می توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

  • بالاترین بینندگان Live
  • تعداد کلی بینندگان
  • میانگین زمان مشاهده
  • افرادی که به Live دسترسی داشته اند
  • آمارگیری بینندگان

برای هر معیار، شما می توانید موارد بیشتری را ببینید و هم چنین ببینید که چگونه داده ها با پیشروی ویدیو شما تغییر می کنند.

آیا در زمینه ویدیو Live فیس بوک مشکلی وجود دارد؟

مشکلی که در رابطه با Live فیس بوک از آغاز پیدایش آن وجود دارد: شدت است. در زمان های مختلف، مجرمان بسیاری از این سرویس برای پخش فیلم های ترسناک استفاده می کردند. در برخی موارد، ویدیوها هفته ها پس از آن رویداد هم چنان باقی می ماندند.

فیس بوک برای حل این مشکل چند گام را در نظر گرفته است. به این صورت که نیروهای انسانی بیشتری را به کار گرفته است و ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی را هم توسعه داده است اما در این نبرد پیروز نشده است. به این معنی که شما هنوز هم باید مراقب باشید و احتیاط کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید