چگونه از قابلیت کاربردی split-screen در آیپد استفاده کنیم؟

فرقی ندارد که شما از آیپد برای تماشای فیلم، نوشتن لیست کارهای خود یا صرفاً جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، مهم ترین مزیت یک آیپد صفحه نمایش بزرگتر آن است. این صفحه نمایش بزرگ به این معنی است که آیپد فواید بیشتری در مقایسه با گوشی های هوشمند استاندارد دارد، اما آیا می دانید با آن می توان همزمان بیش از یک برنامه را باز کرد؟ iPadOS از حالت split-screen پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید با استفاده از split-screen صفحه نمایش بزرگ، صفحه نمایش خود را به طور همزمان بین دو برنامه تقسیم کنید.

تنها چیزی که برای شروع به کار نیاز دارید کمی آگاهی است و ما برای ارائه این دانش فنی اینجا هستیم. در این مطلب نحوه استفاده از حالت split-screen در iPadOS 14 آمده است.

هم چنین بخوانید: چگونه iOS 14 بتا را روی آیفون دانلود کنیم؟

قابلیت split-screen آیپد

dock قلب همه ویژگی های split-screen در دستگاه Apple شما است ، همانطور که در آنجا همه برنامه ها برای راه اندازی قرار دارند. ابتدا مطمئن شوید که iPad خود را از طریق Settings > Home Screen & Dock > Multitasking تنظیم کرده اید. سپس ، سه گزینه را برای اجازه دادن به Allow Multiple AppsPicture-in-Picture, و Gestures تغییر دهید. این حداکثر انعطاف پذیری را تضمین می کند.

انتقال یک نماد برنامه به سمت چپ dock : ابتدا همه برنامه هایی را که قصد استفاده از آنها را دارید در صف قرار دهید. فقط یکبار باید این کار را انجام دهید. برنامه ای را که می خواهید استفاده کنید ضربه بزنید و نگه دارید و اگر از قبل موجود نیست ، آن را به سمت dock بکشید. نمادها را می توان فقط در سمت چپ تقسیم کننده اضافه کرد. در سمت راست نمادهای برنامه هایی که اخیراً استفاده کرده اید قرار دارد. متناوباً ، اگر نمی خواهید برنامه ها در dock باشند، می توانید به سرعت برنامه هایی را که می خواهید استفاده کنید راه اندازی کرده و ببندید تا بعداً برای دسترسی آسان نمادهای آنها را در dock قرار دهید.

راه اندازی یک برنامه: اگر یک برنامه اصلی دارید که صفحه را با آن تقسیم می کنید و می خواهید اندازه پنجره آن بزرگتر باشد ، ابتدا آن برنامه را باز کنید. می توانید صفحه را 50-50 یا 25-75 تقسیم کنید ، بنابراین انتخاب شما محدود به استفاده همزمان از دو برنامه است ، اگرچه می توانید چندین برنامه دیگر باز و منتظر داشته باشید.

برای دسترسی به dock از پایین به بالا بکشید: پس از راه اندازی اولین برنامه خود ، روی نوار ابزار به سمت بالا بکشید تا سایر برنامه های موجود در dock مشخص شود و سپس برنامه دوم را انتخاب کنید.

آیکون برنامه را انتخاب کنید و بکشید: روی برنامه دوم خود ضربه بزنید و نگه دارید و از dock بالا بکشید. همانطور که آن را روی برنامه باز قرار می دهید ، یک پنجره مستطیل شکل ظاهر می شود که می توانید آن را به سمت چپ یا راست صفحه بکشید ، سپس آن را رها کنید تا برنامه دوم باز شود.

صفحه تقسیم شده را مرتب کنید: با داشتن یک پنجره بزرگ در بیشتر صفحه و دیگری با پنجره کوچکتر در کنار ، می توانید پنجره ها را به هر طریقی که می خواهید ، چپ یا راست بچینید.

پنهان کردن و نشان دادن زبانه برنامه: اگر می خواهید یکی از برنامه ها را پنهان کنید ، روی نوار خاکستری بالای پنجره آن ضربه بزنید و آن را به کنار صفحه بکشید ، که باعث می شود پنجره برنامه به طور موقت ناپدید شود.

صفحه را به طور مساوی تقسیم کنید: برگه دوم به طور پیش فرض در مقابل صفحه اول قرار می گیرد ، اما با ضربه زدن و نگه داشتن نوار خاکستری بالای تب دوم و کشیدن آن به پایین (یا بالا) می توانید صفحه را به طور مساوی بین دو برنامه تقسیم کنید. . هر دو برگه به ​​طور موقت تار می شوند اما هنگام آزاد شدن صفحه به طور مساوی تقسیم می شوند.

غیرفعال کردن multitasking: هر زمان که دیگر نخواهید از این ویژگی ها استفاده کنید، می توانید به تنظیمات برگردید و آنها را غیرفعال کنید.

 

split-screen

ویژگی های multitasking آیپد به عنوان یک میانبر دستی به برنامه تعویض برنامه یا صفحه اصلی عمل می کند ، اما ممکن است به کمی تمرین برای انجام راحت تر آن نیاز باشد. برای برنامه تعویض برنامه ، با یک انگشت از لبه پایین صفحه به سمت بالا بکشید و در وسط نگه دارید تا برنامه تعویض برنامه ظاهر شود و سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای جابجایی بین برنامه ها ، صفحه را با چهار یا پنج انگشت به چپ یا راست بکشید تا به یک برنامه قبلی بروید. در یک iPad Pro با Face ID ، iPad Pro 11 اینچ ، iPad Pro 12.9 اینچی (نسل 3) یا iPad Air 4 ، این حرکت شامل کشیدن لبه پایین صفحه است. برای بازگشت به صفحه اصلی ، از لبه پایین به بالا بکشید یا – این ساده ترین حرکت است ، پنج انگشت را روی صفحه فشار دهید.

برای باز کردن همزمان برنامه های بیشتر می توانید از ویژگی Slide Over در Split View استفاده کنید – روند کار تقریباً یکسان است. برای مشاهده dock کافیست از پایین صفحه به سمت بالا بکشید ، برنامه را در بالای تقسیم برنامه بکشید تا برنامه ای را در نمای Slide Over پنجره ای باز کنید. Slide Over view برنامه دیگری را در پنجره کوچکتر باز می کند که در بالای برنامه های اصلی شما شناور است. می توانید این پنجره را به اطراف حرکت دهید و از آن تقریباً به همان روشی که برنامه های دیگر دارید استفاده کنید.

اگر چندین برنامه را در Slide Over باز کنید ، می توانید از نوار سیاه در پایین هر پنجره برای تغییر راست یا چپ بین آن ها استفاده کنید. برای بستن برنامه در Slide Over ، صفحه را به سمت بالا بکشید و در وسط صفحه نگه دارید تا همه برنامه هایی که باز کرده اید نشان داده شود ، سپس برای بستن برنامه دوباره صفحه را به سمت بالا بکشید.

انتقال محتوا در برنامه های split-view

وقتی دو یا چند برنامه باز دارید ، می توانید محتوا – متن ، عکس و پرونده را بین آن ها بکشید و رها کنید ، مانند متن یا تصاویر از طریق ایمیل یا صفحه وب به برنامه یادداشت ها یا از یک صفحه وب به یک ایمیل یا پیام متنی.

  • دو برنامه را در Split View یا Slide Over باز کنید.
  • موردی را که می خواهید منتقل کنید لمس کنید و نگه دارید تا از سند ، ایمیل ، صفحه وب یا یادداشت جدا شود.
  • مورد انتخاب شده را در برنامه دیگر بکشید و رها کنید.
  • در حالی که مورد دوم را با انگشت دیگری انتخاب می کنید ، می توانید با کشیدن مورد اول ، چند مورد را انتخاب کنید ، اما برای این کار به چند دست نیاز دارید.

حالت Picture-in-picture

با حالت Picture-in-picture، شما می توانید فیلم ها را در یک پنجره جداگانه همزمان با انجام کارهای دیگر مانند خواندن ایمیل و یا چک کردن فیس بوک خود تماشا کنید. حتی با اجرای برنامه دوم ، ویدیوی شما همچنان پخش می شود و می توانید فیلم را به هر قسمت از صفحه مورد نظر خود منتقل کنید تا مانع آن نشود. فقط روی نماد پیکان در بالا سمت چپ به کوچک شدن پنجره ویدیو ضربه بزنید، و سپس با استفاده از هر برنامه دیگر شما می خواهید و ادامه تماشا کنید. برای برگرداندن فیلم به حالت تمام صفحه ، روی پیکان گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. همچنین می توانید فیلم را با کشیدن به جلو و عقب از کنار صفحه مخفی کرده و نشان دهید.

در این مطلب برخی قابلیت های آیپد از جمله split-screen را معرفی کردیم. شما از کدام یک از این ویژگی ها استفاده کرده اید؟ آیا تاکنون split-screen را امتحام کرده اید؟