آموزش کامل راه اندازی چند صفحه نمایش در ویندوز 10

وقتی صحبت از کامپیوتر ها می‌شود، یک نکته جالب، بسیار اهمیت دارد و آن هم این است که دو صفحه نمایش بهتر از یکی هستند. این نکته مخصوصا برای افراد متخصصی که از چندین برنامه گرافیکی در یک زمان استفاده می کنند، اهمیت به خصوصی دارد.

انتخاب مانیتور

بیشتر مانیتور های مدرن در بازار، دارای صفحه تخت و کیفیت بالا (نسبت تصویر 16:9) هستند. نقاط قوت مانیتور های گران تر، شامل اندازه صفحه نمایش و رزولوشن بیشتر است. با این حال راه اندازی مانیتور گران با مانیتور ارزان، فرقی ندارد. برای تنظیم دو مانیتور، نیازی به صفحه نمایش بزرگ تر از 23.8 اینچ نیست. حتی می توانید از صفحه نمایش لپتاپ به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید.

ورودی مناسب کابل

بعد از ابعاد مانیتور، به کابل مناسب برای اتصال مانیتور، می رسیم. بسیاری از مردم، انواع کابل را اشتباه می گیرند که مشکلی جدی است. همچنین برای نصب چندین مانیتور، لازم است اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیکتان این قابلیت را دارد یا خیر. چند نوع کابل ارتباطی مانیتور به کامپیوتر وجود دارد که عبارت اند از : DVI (به طور پیشفرض، سفید می باشد)، VGA (به طور پیشفرض، آبی می باشد)، HDMI و DisplayPort.

تنظیم مانیتور دوم

وقتی مانیتورتان از طریق کابل به گرافیکتان متصل شد، کامپیوتر و مانیتور را روشن کنید. منتظر بمانید تا مانیتورتان تصویری نشان دهد. اگر صفحه مانیتورتان، چیزی نشان نمی دهد، دوباره اتصالات را بررسی و پس از آن مجدداً امتحان کنید. وقتی تصویری در مانیتور دوم دیدید، روی دسکتاپ راست کلیک کرده و تنظیمات نمایش را انتخاب کنید.

صفحه نمایش

در این صورت، صفحه نمایش دوم را در تنظیمات می بینید. ویندوز 10 به راحتی این تنظیمات را فراهم می‌کند. بنابراین، کاربران می توانند صفحه نمایش های مورد نظر خود را به راحتی تنظیم کنند.

صفحه نمایش

ابتدا تصویر مانیتورتان را در تنظیمات، جا به جا کنید تا محل آن را تنظیم کنید. اگر تنظیمات صفحه، مانیتور دوم را در سمت راست نشان می دهد، اما می خواهید سمت چپ تصویر را نشان دهد، صفحه نمایش دوم را به سمت چپ تنظیمات، بکشید.

تنظیم صفحه نمایش های چندگانه

اکنون که هر دو صفحه نمایش هایتان در حال کار هستند، می توانید آن ها را تنظیم کنید. قطعا هر کسی تنظیم کردن و سفارشی کردن صفحه نمایش را دوست دارد. با استفاده از مانیتور های مختلف و چند گانه، دیگر نیازی به ترک کارتان برای انجام کار های گوناگون ندارید و به راحتی می توانید با تنظیم کردن مانیتور هایتان به صورت دلخواه، از کارتان لذت ببرید.

چندین تصویر زمینه

با این که ممکن است این قسمت برایتان بی اهمیت به نظر برسد، اما بخشی از سرگرمی داشتن چندین مانیتور، استفاده از پس زمینه های متعدد و گوناگون است. با این قابلیت، دیگر نیازی به داشتن یک پس زمینه ندارید. با این حال، این قابلیت بیشتر در ویندوز 10 به راحتی انجام می‌شود.

برای استفاده از چندین پس زمینه در مانیتور های جداگانه، دوباره به تنظیمات پس زمینه ویندوز بروید. وقتی به این بخش رفتید، به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه Browse، که در زیر بخش Choose your picture category می باشد، کلیک کنید. پس از اینکه بر روی دکمه Browse کلیک کردید، تصویر دلخواهتان را انتخاب کنید. هر تعداد پس زمینه که دوست دارید، از این روش اضافه کنید.

وقتی پس زمینه هایتان را به صورت Slot، انتخاب کردید، بر روی تصویر کوچک آن، راست کلیک کنید. در این صورت، تنظیماتی می بینید که استفاده مانیتور ها از هر تصویر را نشان می دهد. مثلا اگر می خواهید که تصویر انتخابی، فقط روی نمایشگر دوم، نشان داده شود، گزینه Set for monitor 2 را انتخاب کنید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

همچنین اگر می خواهید که این تصویر برای هر دو مانیتور، نشان داده شود، گزینه Set for all monitors را انتخاب کنید.

با این کار، می توانید پس زمینه های متعددی در نمایشگر های خود داشته باشید. با اینکه برنامه های شخص ثالث زیادی برای این کار وجود دارند، اما آسان ترین آن ها، روشی است که در بالا توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید